اخبار خودرو جهان
توسعه یافته با همکاری GAC چین

میتسوبیشی Airtrek 2022 در مدل تولیدی معرفی شد

شنبه - ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
میتسوبیشی Airtrek

میتسوبیشی در ماه آپریل بود که نسخه مفهومی کراس اوور الکتریکی Airtrek را در نمایشگاه شانگهای معرفی کرده بود و حال نسخه تولیدی Airtrek را در نمایشگاه خودرو گوانگژو چین معرفی کرده است. اگر نام این خودرو برایتان آشناست به این دلیل بوده که اوتلندر برای چند سال در بازار ژاپن با این نام به فروش می رسید. حال این نام در قالب یک کراس اوور الکتریکی در چین بازگشته که با همکاری میتسوبیشی با جوینت ونچر چینی آن یعنی GAC توسعه یافته است.

به گزارش خودرونویس، میتسوبیشی Airtrek 2022 جدیدترین محصول این خودروساز ژاپنی بوده که دارای چراغ های خطی در قسمت بالایی پروفیل جلو بوده و چراغ های اصلی خودرو در سپر و مقداری پایینتر از این چراغ های روشنایی در روز خطی نصب شده که دیزاینی مشابه عدد 7 انگلیسی دارند. این سبک طراحی درست مشابه سایر محصولات جدید میتسوبیشی اجرا شده و به این کراس اوور کامپکت استایل برجسته و زیبایی بخشیده است.

میتسوبیشی Airtrek

چراغ های زیبا و جذاب جلو این خودرو از دو سمت جلوپنجره بسته Airtrek را احاطه کرده اند که در اطراف آن یک نوار کرومی پهن طراحی شده و خود جلوپنجره متشکل از سه نوار خاکستری رنگ افقی عریض است. با نگاهی دقیقتر متوجه می شوید که دوربین دید جلو درست در زیر لوگو این خودرو نصب شده که یک سنسور رادار بزرگ نیز در قسمت پایینی سپر جلو جانمایی شده است.

نمای عقب میتسوبیشی Airtrek

با نگاه به پروفیل جانبی، متوجه نصب رینگ های آلیاژی دو رنگ و همچنین بدنه دو رنگ میتسوبیشی Airtrek می شویم؛ ظاهرا تمامی مدل های این خودرو دارای سقفی مشکی رنگ هستند. نکته جالب در خصوص این کراس اوور الکتریکی، وجود دستگیره های پاپ آپ برای درب ها بوده؛ ضمن اینکه روی درب جلو یک لوگوی بزرگ EV نصب شده است. فندرهای پلاستیکی نصب شده در اطراف آرک چرخ ها نشان دهنده ذات کراس اوور این خودروست. همچنین بر روی سقف نیز یک سانروف شیشه ای نصب شده تا سرنشینان از نور طبیعی نیز بهره بیشتری ببرند.

میتسوبیشی Airtrek

در پروفیل عقب میتسوبیشی Airtrek، چراغ ها یاد اشکودا کاروگ را در ذهن ما تداعی می کنند. لوگوی EV بار دیگر روی درب فضای بار این خودرو نصب شده و مدل این خودرو هم به زبان چینی در همین قسمت نوشته شده است. تم خاکستری رنگ جلوپنجره این بار در قسمت های پلاستیکی سپر عقب نیز دیده می شود و سه بازتاب کننده نور در هر سمت سپر عقب برای دید بهتر در شب نصب شده اند.

میتسوبیشی Airtrek

طراحی کابین میتسوبیشی Airtrek

طراحی کابین Airtrek بسیار ساده بوده و بیشتر قابلیت های این خودرو به وسیله نمایشگر لمسی بزرگ نصب شده در داشبورد کنترل می شوند. همچنین یک نمایشگر دیجیتالی بزرگ نیز در پشت فرمان این خودرو نصب شده که مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده برای سیستم رهیاب است. به عنوان یک کراس اوور کامپکت، میتسوبیشی Airtrek بسیار جادار حتی در ردیف عقب بوده که این به لطف توسعه یافتن روی پلتفرمی ویژه خودروهای الکتریکی و کف کاملا صاف کابین و فاصله بین دو محور کشیده حاصل شده است.

کابین میتسوبیشی Airtrek

مشخصات فنی میتسوبیشی Airtrek

میتسوبیشی در خصوص انتشار اطلاعات مربوط به مشخصات فنی مقداری خودداری کرده، ولی وب سایت های چینی اظهار کرده اند که Airtrek دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4630، 1920 و 1728 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2830 میلی متر اعلام شده است. وزن میتسوبیشی Airtrek 1900 کیلوگرم بوده و به یک پک باتری 69.9 کیلووات ساعتی مجهز شده که در حالت شارژ کامل این خودرو را قادر به پیمایش بیشینه مسافت 520 کیلومتر تحت سیکل تست CLTC چین ساخته است. رسانه های چینی گزارش داده اند که این کراس اوور الکتریکی قادر به تولید 181 اسب بخار قدرت است.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟