اخبار خودرو جهان
پس از 40 سال حضور در بازار جهان و 3.3 میلیون فروش

میتسوبیشی پاجرو بازنشست شد

شنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
میتسوبیشی پاجرو 2022 فاینال ادیشن

یکی از قدیمی ترین اسیووی های در حال فروش جهان، نسل چهارم میتسوبیشی پاجرو بوده که از سال 2006 در حال عرضه به بازار جهانی است. با این حال بیشتر ساختار و دانش پلتفرم این خودرو به سال 1999 و نسل سوم پاجرو مربوط می شود. پس با قطعیت می توان گفت که نسل چهارم پاجرو بیش از حد در بازار مانده است.

به گزارش خودرونویس، معرفی نسخه فاینال ادیشن در سال 2019 نشان داد که میتسوبیشی پاجرو به آخر خط رسیده است و امروز تولید این اسیووی خوشبختانه یا متاسفانه به پایان رسیده است. در حقیقت میتسوبیشی در ماه مارس در کارخانه Sakahogi دیگر پاجرو تولید نکرده و صرفا 800 دستگاه مدل پاجرو 2022 آن هم ویژه بازار استرالیا که همگی هفت نفره هستند در سه تریم GLS، GLX و Exceed تولید شده اند.

نمای عقب میتسوبیشی پاجرو 2022 فاینال ادیشن

جدا از نوع تریم، همه این 800 دستگاه میتسوبیشی پاجرو تولید شده به پیشرانه 3.2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل مجهز بودند که بیشینه قدرت 189 اسب بخار و بیشینه گشتاور 441 نیوتن متر را تولید می کند. این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک به هر دو اکسل پاجرو منتقل می شود.

داشبورد میتسوبیشی پاجرو 2022 فاینال ادیشن

این 800 دستگاه پاجرو مدل 2022 تولید شده، همان مدل استاندارد بوده که به مخزن سوختی 88 لیتری با اکسسوری های اضافی ویژه مشتریان در بازار استرالیا مجهز شده اند. این اکسسوری ها شامل محافظ کاپوت، کف پایی، کاور کفی صندوق و کتابچه چرمی راهنمای خودرو هستند! از جمله دیگر به روزرسانی های ساده در نسخه فاینال ادیشن 2022 بازار استرالیا، نظم دهنده پلاستیکی فضای بار و نصب نشان فاینال ادیشن روی بدنه است. در نسخه پرچمدار Exceed تودوزی چرمی، پدال هال آلومینیومی برس خورده و سانروف نیز به پاجرو اضافه شده اند.

کابین میتسوبیشی پاجرو 2022 فاینال ادیشن

سخن پایانی

میتسوبیشی پاجرو یکی از بهترین اسیووی های چهار چرخ محرک جهان محسوب می شد که از سال 1981 به بازار کشورهای مختلف عرضه شد و طی 40 سال حضور در بازار جهانی، بیش از 3.3 میلیون دستگاه از آن به فروش رسید. هرچند تولید اسیووی پاجرو فعلا به طور کامل متوقف شده و جانشینی برای آن تعبیه نشده، ولی نام پاجرو روی محصولی کوچکتر به نام پاجرو اسپرت زنده می ماند که بر پایه پیکاپ هایی به نام های میتسوبیشی تریتون/L200/Strada، فیات فولبک و رم 1200 توسعه یافته است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟