اخبار خودرو جهان
زیباتر، لوکس تر و جادارتر از نسل قبل

میتسوبیشی اوتلندر 2022 رونمایی شد

پنجشنبه - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
میتسوبیشی اوتلندر 2022

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر 2022 سرانجام با طراحی بسیار جذاب رونمایی شد. این خودرو جانشین اوتلندری می شود که در سال 2012 رونمایی شده بود و در همان زمان نیز طراحی کسل کننده و معمولی داشت. لازم به ذکر است که نسل جدید این کراس اوور محبوب با همکاری نیسان توسعه یافته و به همین دلیل پلتفرم، پیشرانه، فاصله بین دو محور و چندین المان دیگر درون کابین این خودرو با نیسان روگ 2021 یکسان است. میتسوبیشی به صورت استاندارد صندلی ردیف سوم برای اوتلندر 2022 در نظر گرفته که آپشنی جذاب برای بسیاری از مشتریان است.

به گزارش خودرونویس، میتسوبیشی اوتلندر جدید به طور کلی کراس اووری شیک بوده که طراحی جلوپنجره و پروفیل جلوی این تا حدودی ما را به یاد منترو اسپرت قدیمی هم می اندازد. فضای کابین اوتلندر 2022 نیز به طور کلی به روزرسانی شده و کیفیت مواد به کار رفته و تکنولوژی های استفاده شده در کابین به مراتب نسبت به نسخه پیشین ارتقا داشته و تا حدی هم نسبت به نسل قبل جادارتر شده است. میتسوبیشی اوتلندر 2022 به صورت استاندارد دارای یک نمایشگر هشت اینچی و به صورت آپشنال دارای یک نمونه 9 اینچی لمسی در میان داشبورد است که خبر خوشی است که از سیستم سرگرمی قدیمی و از مد افتاده نسخه های پیشین در این نسل خبری نیست.

نمای عقب میتسوبیشی اوتلندر 2022

طراحی ظاهری

میتسوبیشی در طراخی اوتلندر 2022 الگوبرداری زیادی از خودروی مفهومی انگلبرگ تورر کرده و این خودرو را به منظور تبدیل به نمونه تولیدی مقداری ساده سازی کرده است. چراغ های LED خطی در قسمت بالایی پروفیل جلو چهره خاصی به این خودرو بخشیده اند؛ این LED های نواری نقش چراغ روشنایی در روز و راهنما را ایفا کرده و درون سپر نیز یک المان روشنایی سه بخشی وجود دارد که شامل مه شکن، نور بالا و نور پایین است.

نمای جانبی میتسوبیشی اوتلندر 2022

میتسوبیشی قصد دارد با طراحی المان های C شکل در دو سمت جلوپنجره، اسیووی مونترو را یادآوری کند؛ ولی قسمت ورودی هوای پایین سپر هم جهت ادای دین به لنسر اوولوشن X طراحی شده است. طراحی پروفیل جانبی اوتلندر مشابه انگلبرگ تورر مفهومی بوده و تغییری در این نسخه تولیدی نداشته؛ ضمن اینکه نصب رینگ های 20 اینچی و گلگیرهای حجم پردازی شده جلو و عقب چهره خشن و جذابی از نمای کناری هم به اوتلندر 2022 بخشیده است.

قسمت بالایی کابین و همچنین ستون D پهن باعث شده اوتلندر بیشتر به اسیووی شبیه باشد تا کراس اوور؛ ولی به دلیل نصب همین ستون پهن بعید می دانیم که سرنشینان ردیف سوم دید خوبی نسبت به فضای بیرون داشته باشند. چراغ های باریک عقب در هماهنگی کامل با چراغ های جلو طراحی شده اند؛ یک شش ضلعی فرو رفته هم در مرکز درب فضای بار وجود دارد که میتسوبیشی با هدف یادآوری محل نصب زاپاس آن را طراحی کرده که کار بسیار بی معنی و عجیبی است.

چراغ جلو میتسوبیشی اوتلندر 2022

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر 2022

زمانی که کاپوت را باز کنید، دیگر هیچ شباهتی بین اوتلندر 2022 با مونترو و لنسر اوولوشن نخواهید یافت. این خودرو به یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر خطی تنفس طبیعی و گیربکس CVT مشابه با نیسان روگ مجهز شده است. این پیشرانه قادر به تولید 181 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور و قادر به انتقال تمام این نیرو به محور جلو یا هر دو اکسل است. شاید این پیشرانه برای رانندگی روزمره مناسب باشد؛ ولی اگر هفت سرنشین با بار درون کابین اوتلندر باشند، یقینا رانندگی با این خودرو کسل کننده خواهد بود.

کنسول وسط میتسوبیشی اوتلندر 2022

سیستم چهار چرخ محرک این خودرو Super All-Wheel کنترل نام داشته که دارای یک کلاچ هیدرولیکی مرکزی بوده که گشتاور را به سرعت میان اکسل جلو و عقب تقسیم می کند. اگر چرخی هرزگردی داشته باشد، این سیستم ترمز آن چرخ را فعال کرده تا نیرو به چرخ درگیر با زمین و غیر هرزگرد منتقل شود. همچنین اوتلندر جدید قادر است ترمز هر چرخ را بسته به نیاز در پیچ ها فعال کرد که مشکل کم فرمانی کاهش یابد و پایداری خودرو نیز بیشتر شود.

 

طراحی کابین

با نگاه اول به کابین، متوجه رد پای نیسان در طراحی کابین میتسوبیشی اوتلندر جدید خواهید شد. نمایشگرها و کلیدهای کنترلی مشابه نیسان روگ طراحی شده اند؛ اوتلندر جدید دارای یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان، هد آپ دیسپلی و شیفتر الکترونیکی گیربکس است.

کابین میتسوبیشی اوتلندر 2022

میتسوبیشی برای کابین تریم رنگبندی مختلفی را در نظر گرفته و برای صندلی ها تودوزی چرمی و برای داشبورد و رودری ها تریم آلومینیومی درنظر گرفته است. غربیلک فرمان چهار شاخ نیز مستقیما از منترو الگوبرداری شده است. فاصله بین دو محور میتسوبیشی اوتلندر جدید 2705 میلی متر بوده که 40 میلی متر نسبت به نسل پیشین بیشتر شده است. به همین دلیل فضای پا در ردیف اول و دوم 25 و 28 میلی متر بیشتر از قبل شده و عرض کابین نیز 8 میلی متر بیشتر از نسخه پیشین شده است.

سانروف میتسوبیشی اوتلندر 2022

تجهیزات ایمنی و رفاهی

میتسوبیشی اوتلندر 2022 تجهیزات رفاهی و ایمنی بیشتری نسبت به نسل پیشین خود داشته و از سیستم ایمنی MI Pilot نیسان با نامی دیگر استفاده می کند. کروز کنترل تطبیقی و تثبیت کننده خطوط حرکت باعث کاهش خستگی راننده در بزرگراه می شود؛ ضمن اینکه این کروز کنترل رهیاب محور در پیچ های تند به صورت خودکار سرعت را کاهش داده تا سرنشینان درون کابین آرامش بیشتری داشته باشند. تابلوخوان مسیر، نوربالای خودکار، ترمز خودکار اضطراری، هشدار نقطه کور و هشدار تغییر خطوط است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟