اخبار خودرو جهان
مجهز به قدرتمندترین پیشرانه هشت سیلندر غیر هیبریدی مکلارن

مک لارن Sabre رونمایی شد

چهارشنبه - ۳ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
مک لارن Sabre

با توجه به تصاویر جاسوسی موجود و همچنین تصاویر رسمی لو رفته انتظار داشتیم که رونمایی مک لارن Sabre نزدیک باشد؛ ولی باید اعتراف کنیم که مک لارن با رونمایی غافلگیر کننده خود همه ما را سورپرایز کرد. حال رسما مکلارن Sabre رونمایی شده و این رونمایی از طرف این کمپانی نبوده، بلکه مک لارن Sabre توسط نمایندگی این شرکت در بورلی هیلز آمریکا رونمایی شده است.

به گزارش خودرونویس، البته با وجود این رونمایی هنوز هم اطلاعاتی در خصوص مک لارن Sabre وجود دارد که ما از آن مطلع نیستیم و شاید این کمپانی قصد نداشته باشد که آنها را فاش کند؛ چراکه Sabre یک مک لارن تولید شده به سفارش مشتری بوده و ویژگی های خاصی در آن لحاظ شده است.

نمای عقب مک لارن Sabre

مشخصات فنی مک لارن Sabre

هرچند که مک لارن Sabre با رونمایی غافلگیرانه خود همه طرفداران این برند را سورپرایز کرد، ولی مشخصات فنی آن باعث شد که کمی طرفداران این برند ناامید شوند؛ البته این صحبت ما به این معنا نیست که Sabre ابرخودرویی ضعیف و کند است. بلکه قدرت تولیدی مک لارن Sabre در عمل از چیزی که تصور می شد مقداری کمتر است و این تقصیر شایعه های بیش از حد اغراق شده و بزرگنمایی شده بود.

در ابتدا شایعه شده بود که مک لارن Sabre از یک پیشرانه هیبریدی بهره می برد که قارد به تولید بیشینه قدرتی فراتر از 1000 اسب بخار است. اما حال که این ابرخودرو رونمایی شده، مشخص گشت که قلب تپنده آن یک پیشرانه کاملا درونسوز بوده و خبری از موتورهای الکتریکی و سیستم هیبریدی نیست. مک لارن Sabre به یک پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری دو توربوشارژ مجهز شده که مک لارن به بیان جزییات بیشتر در خصوص آن نپرداخته است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 824 اسب بخار و بیشینه گشتاور 800 نیوتن متر است.

کابین مک لارن Sabre

این پیشرانه، قدرتمندترین پیشرانه غیر هیبریدی هشت سیلندر تولید شده توسط مک لارن تا به امروز بوده که به موجب آن Sabre قادر است به بیشینه سرعت 351 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این موضوع سبب شده که مک لارن Sabre سریع ترین ابرخودروی دو نفره این کمپانی بریتانیایی باشد؛ پیش از اینکه مک لارن اسپیدتیل و F1 و عملکرد بهتر آنها نسبت به Sabre را به خاطر بیاورید باید اظهار کنیم که این دو خودروی نامبرده سه نفره هستند و همانطور که بیان شده Sabre در بین محصولات دو نفره مکلارن سریع ترین است. هرچند F1 و اسپیدتیل از Sabre مقداری سریع تر هستند، ولی باید اعتراف کرد که این ابرخودرو به نوبه خود بسیار سریع و توانمند است.

 

خاص و کمیاب

مک لارن Sabre ضمن اینکه یکی از سریع ترین محصولات این کمپانی بریتانیایی محسوب می شود، بسیار هم خاص و کمیاب است. این ابرخودرو توسط بخش MSO مک لارن توسعه یافته و این بخش تنها بنا دارد که 15 دستگاه از این خودرو را به تولید برساند. ضمن اینکه مک لارن این ابرخودرو را به صورت ویژه برای عرضه به بازار آمریکا طراحی کرده و هم اکنون اولیه نمونه تولیدی آن به نمایشگاه بورلی هیلز این کمپانی تحویل داده شده است.

نمای جانبی مک لارن Sabre

از آنجایی که این خودرو به صورت ویژه توسط بخش MSO مک لارن توسعه یافته، مشتریان نسبت به انتشار مشخصات بیشتر از Sabre چراغ سبز نشان نداده اند. چراکه آنها قصد دارد مشخصات و آمار و ارقام عملکرد Sabre برای مردم و رسانه ها در هاله ای از ابهام باقی بماند که همین موضوع هم باعث خاصتر شدن این ابرخودرو می شود. در این لحظه مطبی در خصوص قیمت مک لارن Sabre منتشر نشده، ولی ابرخودرویی با این سطح قدرت آن هم تولید شده به صورت دست ساز یقینا بسیار گران قیمت است.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟