اخبار خودرو جهان
قدرتمندترین محصول کانورتیبل تاریخ مک لارن

مک لارن 765LT اسپایدر رونمایی شد

چهارشنبه - ۶ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
مک لارن 765LT

مشتریان زیادی در دنیا هستند که علاقه به رانندگی با ابرخودروهایی با سقف کانورتیبل دارند تا در حین رانندگی کاملا از هوای بیرون هم لذت ببرند. مک لارن هم برای جلب رضایت این افراد امروز قدرتمندترین ابرخودروی سقف باز خود را رونمایی کرده است. این ابرخودرو که مک لارن 765LT اسپایدر بوده از همان فرمول نسخه کوپه خود پیروی کرده و ترکیبی از پیشرانه عملکردی و پرقدرت، بدنه سبک زون و کابینی با طراحی مشابه با خودروهای مسابقه ای موتوراسپرت است.

به گزارش خودرونویس، مک لارن ادعا می کند که نسخه کانورتیبل 765LT همان صلبیت و استقامت ساختار  مدل کوپه را دارد و این موضوع سبب اضافه وزن 49 کیلوگرمی مدل اسپایدر نسبت به مدل کوپه شده که این وزن اضافه شده به دلیل نصب سقف بازشو هاردتاپ و مکانیزم باز و بسته شدن آن است. با وجود این اضافه وزن، مک لارن 765LT اسپایدر با دارابودن وزنی معادل 1388 کیلوگرم، حدود 80 کیلوگرم نسبت به 720S اسپایدر سبکتر است.

نمای عقب مک لارن 765LT

سقف بازشوی هاردتاپ این خودرو یک قطعه یک تکه تمام فیبر کربنی بوده که طی تنها 11 ثانیه باز یا بسته می شود و می توان در حال جرکت در سرعت های پایین تر از 50 کیلومتر بر ساعت نیز آن را باز و بسته کرد. مک لارن با افتخار ادعا کرده که مقاوت و سختی ساختار این خودرو بسیار بالا بوده و نیاز به هیچ مقاوم سازی در این مدل کانورتیبل برای دست یابی به صلبیت نمونه کوپه لازم نبوده است. تکیه گاه های فیبر کربنی نصب شده در عقب هم برای مقاومت در برابر چپ شدن و ملق زدن احتمالی طراحی شده اند.

نمای جانبی مک لارن 765LT

مشخصات فنی مک لارن 765LT اسپایدر

قلب تپنده این ابرخودرو، پیشرانه تست شده و مطمئن 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ 765 اسب بخاری مک لارن بوده که بیشینه گشتاور تولیدی آن نیز 800 نیوتن متر اعلام شده است. این پیشرانه برای انتقال قدرت با یک گیربکس اتوماتیک کوپل شده که حال ضریب دنده های آن بروزرسانی شده تا 15 درصدی تعویض دنده های آن نسبت به نمونه نصب شده روی 720S سریعتر شوند.

نمای جانبی مک لارن 765LT

این ابرخودرو قادر است طی 2.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و برای عبور از خط پایان درگ 400 متر هم تنها 10 ثانیه زمان نیاز دارد که رکوردی بسیار خیره کننده در بین رقبا و ابرخودروهای هم رده است. بیشینه سرعت قابل پیمایش این ابرخودرو هم 330 کیلومتر بر ساعت اعلام شده؛ ولی مهمتر از همه اینکه مک لارن ادعا کرده که 765LT اسپایدر سریع ترین ابرخودروی کانورتیبل LT در پیست بوده که تا به امروز توسط این شرکت تولید شده است.

کابین مک لارن 765LT

سخن پایانی

همانند نسخه کوپه، مک لارن قصد دارد که تنها 765 دستگاه از این مدل کانورتیبل 765LT تولید کند که قدرتمندترین محصول کانورتیبل تاریخ این کمپانی تا به امروز محسوب می شود. برچسب قیمت این ابرخودرو در انگلیس چیزی در حدود 430 هزار دلار اعلام شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟