اخبار خودرو جهان
قدرتمندتر و خشن تر از مدل استاندارد GT3

مک لارن 720S GT3X قاتل پیست های پر چالش

سه شنبه - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
مک لارن 720S GT3X

مک لارن به تازگی ابرخودرویی به نام 720S GT3X را معرفی کرده که این محصول را بر پایه نسخه مسابقه ای 720S با زیر پا گذاشتن تمام قانون ها و مقررات توسعه داده تا ابرخودرویی منحصر به فرد و قاتل پیست توسعه داده باشد. نکته جالب اینجاست که مک لارن 720S GT3X دارای یک صندلی برای سرنشین هم بوده تا وی هم در کنار راننده هیجان بالایی حضور در پیست با این هیولا را تجربه کند.

مشخصات فنی مک لارن GT3X

به گزارش خودرونویس، کلاس GT3 مقررات سختگیرانه ای برای خودروها وضع کرده که نسخه X این خودرو الزامی به پاس کردن این مقررات ندارد؛ به عنوان مثال پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژ این ابرخودرو قادر به تولید بیشینه قدرت 710 اسب بخار در حالت عادی بوده که درصورت فعال کردن سیستم Push to Pass این قدرت به 740 اسب بخار هم افزایش پیدا می کند که چیزی در حدود 200 اسب بخار بیشتر از نسخه استاندارد این سوپراسپرت مسابقه ای است.

به روزرسانی های اعمال شده در این پیشرانه شامل نصب توربوشارژهایی بزرگتر و منیفولدهایی متفاوت است. مک لارن پیشرانه هر نسخه از 720S GT3X را به صورت دست ساز تولید می کند. همچنین برای پایدارسازی پیشرانه برای تحمل این قدرت بیشتر، سیستم خنک کننده این ابرخودرو نیز به روزرسانی شده است.

 

 

استایل ظاهری و کابین مک لارن 720S GT3X

مک لارن 720S GT3X در نمای جلو دارای باله هایی در قسمت های کناری سپر بوده و در نمای عقب هم یک بال بسیار بزرگ خودنمایی می کند. وظیفه این قطعات آیرودینامیکی بهبود پایداری و چسبندگی این ابرخودرو به سطح پیست بوده که به موجب آنها رکوردهای پیست این مدل نسبت به 720S GT3 استاندارد به مراتب سریع تر شده است. سیستم تعلیق این خودرو از قطعات مشترکی با مدل استاندارد GT3 استفاده کرده؛ ولی سیستم ترمز نسخه GT3X در مقایسه با مدل استاندارد قدرتمندتر شده است.

درون کابین مک لارن 720S GT3X شاهد آهن کشی با طراحی متفاوتی نسبت به مدل استاندارد هستیم. این سبک جدید آهن کشی فضای کافی برای نصب یک صندلی سرنشین البته به صورت آپشنال را برای این خودرو باز کرده است. کابین کاملا به سبک خودروهای مسابقه ای طراحی شده و هیچ المان لوکس و جذابی در آن یافت نمی شود. در مقابل راننده هم یک غربیلک فرمان با استاندارد موتوراسپرت نصب شده که بسیاری از قسمت های کابین هم به منظور سبک سازی از فیبر کربن ساخته شده است.

 

سخن پایانی

مک لارن از هم اکنون پیش فروش ابرخودروی مسابقه ای 720S GT3X را برای افرادی که مشتاق داشتن این خودرو هستند آغاز کرده است. البته این کمپانی مطلبی را در خصوص زمان تحویل و قیمت قطعی این ابرخودروی مسابقه ای اظهار نکرده؛ ولی جهت مقایسه بیان می کنیم که نسخه استاندارد مک لارن 720S GT3 دارای قیمتی معادل 564 هزار بوده و انتظار داریم که این مدل خشن تر قیمت به مراتب بالاتری داشته باشد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟