اخبار خودرو جهان
صفر تا 200 در 6.8 ثانیه

مک لارن الوا با شیشه جلو آمد

شنبه - ۸ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مک لارن الوا

در بین تمام محصولات بسیار جذاب و موفق مک لارن، ابرخودرو الوا دوره بسیار پریشان و ناموفقی را داشته است. زمانی که مک لارن الوا رونمایی شد، این کمپانی در ابتدا تصمیم به تولید 499 دستگاه از آن را داشت که بعد به دلیل استقبال پایین اظهار کرد این تعداد به 249 دستگاه کاهش یافته و سپس بار دیگر اظهار کرد که تیراژ تولیدی این ابرخودرو به 149 دستگاه تقلیل یافته است. برای اینکه مک لارن الوا در برخی از بازارهای جهانی مجوز تردد در سطح جاده و خیابان را داشته باشد، مهندسین این کمپانی یک شیشه جلو برای این ابرخودرو نصب کرده اند که مقداری جزیی به وزن خودرو اضافه کرده است.

به گزارش خودرونویس، در مقایسه با نسخه اسپیدستر مک لارن الوا که فاقد شیشه جلو است، این نسخه دارای شیشه جلو تنها 20 کیلوگرم سنگین تر شده است. این یک عملکرد بسیار عالی برای تیم مهندسی مک لارن محسوب می شود، چراکه جدا از شیشه جلو، مک لارن شیشه شور و برف پاک کن مجهز به سنسور باران نیز برای این ابرخودرو نصب کرده است. جدای اینها، این شیشه جلو با ستون های فیبر کربنی احاطه شده و برای شیشه جلو قابلیت گرمکن نیز تعبیه شده است. در آخر هم آفتابگیرهایی برای سرنشین جلو و راننده درون کابین تعبیه شده اند که نصب تمامی این قطعات تنها 20 کیلوگرم به وزن این خودرو اضافه کرده که رقمی بسیار پایین و ناچیز است.

نمای عقب مک لارن الوا

مهندسین مک لارن در واقع با حذف سیستم مدیریت فعال جریان هوا توانستند اضافه وزن ناشی از شیشه جلو و اردوات مربوط به آن را در این مدل نسبت به نسخه اسپیدستر به حداقل برسانند. این سیستم در نسخه اسپیدستر که فاقد شیشه جلو بود کاربرد داشت؛ این سیستم دارای یک صفحه تنظیم شونده به صورت الکترونیکی در پروفیل جلو بود تا جریان هوا در بالای کابین تغییر مسیر دهد و یک شیشه مجازی جلو در مقابل راننده و سرنشین ایجاد می کرد. این آپشن در این نسخه مک لارن الوا نیازی نیست، چراکه این نسخه خود دارای شیشه جلو است.

کابین مک لارن الوا

مشخصات فنی مک لارن الوا

مک لارن اظهار کرده که این شیشه جلو نصب شده در الوا، سبک ترین شیشه جلویی بوده که تا به امروز در یک خودروی خیابانی نصب شده و به لطف نصب آن مک لارن حال قادر است الوا را در بازارهای بیشتری بفروشد. ولی با این حال باید ذکر کنیم که مک لارن الوا همچنان فاقد سقف است. همچنین این خودرو فاقد شیشه جانبی و شیشه عقب بوده و به نوعی ذات اسپیدستر خود را حفظ کرده و تنها یک شیشه جلو به آن اضافه شده است. این خودرو دارای یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بوده که قادر به تولید 800 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است.

نمای جانبی مک لارن الوا

مک لارن ادعا کرده که این نسخه دارای شیشه جلو الوا قادر است طی 2.8 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت آن طی 6.8 ثانیه صورت می گیرد.

 

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟