به گزارش خودرونویس، کی ام سی T8 اولین پیکاپ شرکت کرمان موتور است که در بازارهای جهانی با نام جک T8 شناخته می‌شود و در واقع نسخه اصلاح شده و فیس لیفت شده جک T6 است و در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با این پیکاپ جدید بازار بیشتر آشنا کنیم.

 

بررسی طراحی ظاهری

در اولین برخورد با T8 و دیدن شکل و شمایل کلی آن خصوصا با رنگ بدنه‌ سفید، به سرعت به یاد تویوتا هایلوکس خواهید افتاد. در نمای جلو، جلوپنجره کروم کاری شده و درشت خودرو با لوگوی اختصاصی کرمان موتور یعنی KMC در مرکز، خودنمایی می‌کند که باید گفت طراحان کمپانی جک گویا برای خلق این نما از برخی برند های آمریکایی مانند GMC الهام گرفته اند. چراغ‌ های جلو و گرافیک داخلی آن‌ ها جذاب و به روز طراحی شده ‌اند و از دو طرف با حالتی خاص به جلوپنجره اتصال دارند. به عنوان آخرین نکته در نمای جلو باید ذکر کنیم که یک سینی کرومی و زیبا با زاویه مناسب و نیز دو مه شکن در دو طرف سپر، تکمیل کننده نمای جلوی عضلانی این خودرو هستند.

KMC T8نمای عقب

در نمای جانبی یک خط شخصیت عضلانی مشاهده می‌کنیم که این خط با گذر از دستگیره ‌های جانبی و رسیدن به بخش انتهایی کاملا برگشته و از قسمت پایین درها عبور می‌کند. قاب های پلاستیکی دور گلگیرها، رینگ‌های دو رنگ و نیز رکاب زیرین درها از دیگر نکات مورد توجه در نمای جانبی این پیکاپ دو کابین محسوب می شوند.

در نمای عقب نیز مانند بیشتر پیکاپ ‌ها شاهد طرحی ساده اما هماهنگ با سایر بخش‌ ها هستیم که بی ‌شک گرافیک چشم نواز چراغ‌ های عقب، جذاب ‌ترین قسمت در طراحی عقب این خودروست.

به عنوان نکات منفی نیز باید به حذف لاینر پلاستیکی فضای بار و قلاب روی گلگیر برای مهار بار در نسخه تولید داخل اشاره کنیم که با توجه به قیمت خودرو، حذف این موارد واقعا جای تعجب دارد.

KMC T8

طراحی داخلی KMC T8

نمای داخلی KMC T8 نسبتا ساده بوده و تقریبا هیچ گونه هیجانی را ایجاد نمی کند. در کنسول مرکزی و دقیقا وسط داشبورد یک نمایشگر ۸ اینچی اندروید بیس و کلیدهای لمسی تعبیه شده و بالای این مانیتور دریچه ‌های تهویه مطبوع قرار گرفته ‌اند. کیفیت متریال داخلی کابین متوسط بوده و در بعضی قسمت ‌ها استفاده از پلاستیک خشک کمی آزار دهنده است.

نکته جالب در خصوص اهرم تعویض دنده ۶ سرعته این خودرو، قرار گرفتن دنده عقب در کنار دنده یک است که عمل جا زدن دنده عقب با بالا کشیدن یک ضامن، امکان پذیر است. فضای پا، سر و شانه ها در ردیف جلو و عقب مناسب بوده و ۵ سرنشین بزرگسال با قد متوسط رو به بالا در این خودرو احساس نسبتا راحتی خواهند داشت.

کابین KMC T8

تجهیزات ایمنی و رفاهی KMC T8

پیکاپ T8 در جایگاه یک خودروی کار و البته آفرودی امکانات ایمنی و رفاهی همچون دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، ترمز ABS و EBD و BOS و HBA، سنسور نور، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تریم داخلی چرم مصنوعی، استارت دکمه ای، سنسور باد و دمای تایرها، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها، نمایشگر لمسی با قابلیت نصب نرم افزار، رهیاب ماهواره ای، کامپیوتر سفری، شیشه ها و آینه های برقی و… در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

 

مشخصات فنی KMC T8

پیکاپ T8 مانند سایر رقبای خود در این سگمنت، دارای شاسی و اتاق مستقل است. این خودرو به یک پیشرانه دو لیتری توربو شارژر با حداکثر قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن و یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی مجهز است. باید گفت با توجه به اینکه گیربکس این خودرو از نوع دستی بوده و همچنین گشتاور این پیشرانه توربو در دورهای پایین در اختیار راننده قرار می‌گیرد، توانایی های حرکتی و شتاب گیری اولیه خودرو، رضایت بخش است و انتظار می ‌رود این پیکاپ جدید با تکیه بر همین موارد، توانایی های آفرود مناسبی نیز از خود نشان دهد.

پیشرانه KMC T8

با توجه به نیاز راننده می توان به صورت الکتریکی و از طریق پنل موجود در زیر تنظیمات تهویه، خودرو را در حالت ۴ چرخ محرک سبک 4H و چهار جرخ محرک سنگین 4L قرار داد. پیکاپ KMC T8 کرمان موتور وزن خالص ۱۹۶۵ کیلوگرم را دارد و می تواند به صورت مجاز و دفترچه ای، ۸۴۰ کیلوگرم بار را حمل کند. سیستم تعلیق KMC T8 در بخش جلو از نوع دوبل جناقی بوده و در بخش عقب دارای ساختار فنر تخت و غیر مستقل است. این خودرو در استفاده شهری مصرف سوختی حدودا ۱۰ لیتری را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

 

سخن پایانی

در پایان باید پیکاپ جک T8 یا همان KMC T8 را خودرویی زیبا در دسته‌ پیکاپ های سایز متوسط دانست که البته این روزها قرار است با عرضه دایون V5 توسط ماموت خودرو و نیز فوتون تانلند جدید توسط ایران خودرو دیزل، حسابی به چالش کشیده شود. از نکات مثبت این خودرو می‌توان به خصیصه  ‌هایی همچون طراحی زیبا، پیشرانه نسبتا قدرتمند و کیفیت مونتاژ قابل قبول اشاره کرد و در مقابل مواردی همچون کمبود آپشن‌های تخصصی برای آفرود، نداشتن کفپوش قسمت بار و بکارگیری پلاستیک نه چندان باکیفیت برای برخی از قطعات در داخل کابین را از نکات منفی آن قلمداد کرد. در پایان این مطلب از نمایندگی ۱۷۵۱ مرادی که در تهیه این گزارش با ما همکاری لازم را به عمل آوردند، تشکر می کنیم.

4.3 از 10 رای