اخبار خودرو ایران
لوکسترین سدان سایز متوسط چینی به ایران آمد

ملاقات با هونگچی H5 2023 وارداتی بهمن موتور (BM Cars)

چهارشنبه - ۱۹ مهر ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
هونگچی H5 2023 وارداتی بهمن موتور BM Cars

هونگچی H5 یکی از خودروهای وارداتی بهمن موتورز بوده که قرار است توسط برند BM Cars به بازار ایران وارد شود. این خودرو یک سدان سایز متوسط از لوکسترین برند خودروسازی چین یعنی هونگچی بوده و خودروهای رهبر چین و سران این کشور معمولا از همین برند هونگچی انتخاب می شود. طی بازدیدی که از شوروم BM Cars در ایران مال داشتیم، معرفی کوتاهی از هونگچی H5 2023 برایتان خواهیم داشت.

هونگچی H5 یکی از خودروهای وارداتی بهمن موتورز بوده که قرار است توسط برند BM Cars به بازار ایران وارد شود. این خودرو یک سدان سایز متوسط از لوکسترین برند خودروسازی چین یعنی هونگچی بوده و خودروهای رهبر چین و سران این کشور معمولا از همین برند هونگچی انتخاب می شود. طی بازدیدی که از شوروم BM Cars در ایران مال داشتیم، معرفی کوتاهی از هونگچی H5 2023 وارداتی بهمن موتور برایتان خواهیم داشت.

 

ویدیو معرفی هونگچی H5 2023 وارداتی بهمن موتور

 

 

به گزارش خودرونویس، هونگچی H5 2023 وارداتی بهمن موتور، دومین نسل از این سدان سایز متوسط چینی و ارزانترین سدان بنزینی این شرکت محسوب می شود. این خودرو از نظر سگمنت و ابعاد با خودروهایی مانند ب ام و سری 5 و آئودی A6 و مرسدس بنز E کلاس در یک رده قرار می گیرد و به گفته کارشناسان اروپایی رقیب چینی این سه خودروی لوکس اروپایی است. اما هنوز فاصله زیادی بین هونگچی با رقبای اروپایی نامبرده وجود دارد. اما می توان به جرات گفت که برای رقبای کره ای و ژاپنی خطر جدی محسوب می شود.

هونگچی H5 2023 وارداتی بهمن موتور BM Cars

مشخصات فنی هونگچی H5 2023 وارداتی بهمن موتور

هونگچی H5 2023 وارداتی بهمن موتور از موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استفاده می کند که قادر است 224 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده ها به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. این خودرو وزنی معادل 1645 کیلوگرم داشته و با این مشخصات در شرایط ایده آل می تواند صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 7.6 ثانیه طی کند. میانگین مصرف سوخت آن نیز در ایده آل ترین شرایط 6.6 لیتر است.

هونگچی H5 2023 وارداتی بهمن موتور BM Cars

طراحی ظاهری

هونگچی در طراحی نسل جدید سدان H5 از پرچمدار سدان های خود یعنی مدل H9 الگوبرداری کرده است. طراحی کلی هونگچی H5 نسبت به دیگر خودروهای چینی ساده بوده و در عین حال شاهد دیزاینی خشن در قسمت جلویی این خودرو هستیم. چراغ های جلو کاملا با جلوپنجره کرومی بزرگ آبشار مانند هونگچی H5 هماهنگی دارند و ظاهری لوکس و زیبا را برای این سدان لاکچری کامپکت چینی به ارمغان آورده اند.

هونگچی H5 2023 وارداتی بهمن موتور BM Cars

هونگچی H5 2023 وارداتی بهمن موتور جدید طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب 4987، 1874 و 1465 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور این خودرو 2920 میلی متر است. در قسمت عقب هونگچی H5 وارداتی 2023 شاهد طراحی اسپویلر یکپارچه با درب صندوق عقب هستیم و یک نوار LED سرتاسری چراغ های اصلی عقب را به یکدیگر متصل کرده است. همچنین وجود اگزوزهای کرومی زیبایی این سدان لوکس چینی را در نمای عقب بیشتر کرده است.

هونگچی H5 2023 وارداتی بهمن موتور BM Cars

داخل کابین هونگچی H5 2023 وارداتی BM Cars

کابین هونگچی H5 به صورت تلفیقی از المان های اسپرت با تکنولوژی بالا طراحی شده است. یک غربیلک فرمان سه شاخه با کلیدهای کنترلی در مقابل راننده قرار دارد که در پشت آن یک نمایشگر LCD دیجیتالی اطلاعات مربوط به خودرو را به وی نشان می دهد. در میان داشبورد هم یک نمایشگر 12.4 اینچی عمودی نصب شده که مشابه با محصولات جدید تسلا طراحی شده است.

هونگچی H5 2023 وارداتی بهمن موتور BM Cars

کیفیت ساخت کابین هونگچی H5 به مراتب از دیگر خودروهای چینی بالاتر بوده و سعی شده در بیشتر قسمت ها مواد اولیه نرم استفاده شود. المان معروف هونگچی موسوم به پرچم قرمز به صورت یک نوار قرمز رنگ روی داشبورد و کنسول وسط دیده می شود. همچنین در قسمت های مختلف خودرو نیز عبارت چینی هونگچی نصب شده که این نشان از تعصب زیاد چینی ها نسبت به این برند دارد.

هونگچی H5 2023 وارداتی بهمن موتور BM Cars

کابین تریمی دو رنگ داشته و به دلیل فاصله بین دو محور زیاد، سرنشینان در هر دو ردیف از فضای کاملا کافی و راحتی برخوردار هستند. صندوق عقب هم فضای مناسبی داشته و جالب اینجاست که روی زاپاس یک ساب ووفر کوچک برای سیستم صوتی نصب شده است. داخل صندوق دو دستگیره دیده می شود که با کشیدن آنها صندلی های ردیف عقب امکان خواباندن پیدا می کنند. در این شرایط می توانید بار بیشتری با این خودرو حمل کنید. البته بعید می دانیم کسی که هونگچی H5 می خرد به فکر حمل بار باشد!

هونگچی H5 2023 وارداتی بهمن موتور BM Cars

امکانات ایمنی و رفاهی هونگچی H5 وارداتی بهمن موتورز

هونگچی H5 در تریم های مختلف در بازار جهانی حضور دارد و هنوز آپشن لیست این خودرو از سوی بهمن موتورز نهایی نشده است. اما همین نسخه دارای امکاناتی مانند صندلی های برقی جلو، سیستم مالتی مدیا 12.4 اینچی، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دید 360 درجه، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو و عقب، تثبیت خودرو بین خطوط، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم استارت و استاپ موتور در ترافیک، سیستم صوتی DYNAudio، نورپردازی کابین، سانروف پانورامیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله با دریچه مجزا برای سرنشین عقب، پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، دوربین ثبت وقایع، نور بالای هوشمند، سنسور نور، سنسور باران، سیستم کنترل پایداری، اتوهلد، کنترل کشش و … است. البته نبود امکاناتی مانند درب برقی صندوق عقب یا پنل کنترلی برای سرنشینان در ردیف عقب جای تعجب داشت، ولی ممکن است بهمن موتور به دلیل محدودیت های قیمتی این نسخه را انتخاب کرده باشد.

هونگچی H5 2023 وارداتی بهمن موتور BM Cars

قیمت هونگچی H5 وارداتی بهمن موتور

هونگچی H5 2023 در بازار چین بسته به موتور و سطح امکانات قیمتی بین 24 تا 32 هزار دلار دارد. با در نظر گرفتن تعرفه گمرک و هزینه های ارسال و سود شرکت، بعید است که این خودرو زیر 3 میلیارد تومان قیمت داشته باشد.

4.7 از 12 رای

دیدگاه شما چیست؟