اخبار خودرو جهان
رقابت کوپه های اسپرت و لاکچری آلمانی

مقایسه مرسدس بنز C کلاس، ب ام و سری 4 و آئودی A5

شنبه - ۶ دی ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
بر ام و سری 4 مرسدس بنز C کلاس و آئودی A5

اگر به دنبال خرید یک خودروی کوپه چهار نفره جادار و کاربردی و در عین حال اسپرت هستید، برای انتخاب باید در بین محصولات آلمانی به دنبال خودروی مورد علاقه خودتان بگردید. قطعا خودروی مد نظر شما یکی از سه گزینه مرسدس بنز C کلاس، آئودی A5 و ب ام و سری 4 خواهد بود. شما کدام از این سه کوپه اسپرت، جادار و لوکس را انتخاب می کنید؟

به گزارش خودرونویس، رقابت بین این سه برند لاکچری یکی از جذابترین سوژه ها در دنیای خودرو است. از این رو گروه Carwow به تازگی به مقایسه این سه محصول از این سه کمپانی آلمانی پرداخته و مت واتسون مجری این برنامه هر یک از این سه خودرو را به صورت جداگانه و در کنار هم بررسی کرده است.

 

قیمت و مشخصات سه خودرو

همانطور که می دانید این سه برند آلمانی تا حد بسیار زیادی به خود یکدیگر تشنه هستند و رقابت تنگاتنگی دارند. از این رو قیمت و مشخصات هر سه خودرو در یک رده است. آئودی A5 کوپه برچسب قیمت پایه 44 هزار دلاری دارد و ارزانترین گزینه است. ب ام و سری 4 گزینه میانی بوده و برچسب قیمت 45 هزار و 600 دلاری دارد و مرسدس بنز C کلاس طبق معمول گران ترین گزینه بوده که قیمت پایه آن معادل 47 هزار و 200 دلار است.

در زمینه مشخصات فنی و قدرت تولیدی پیشرانه نیز هر سه خودرو در یک محدوده هستند. هر سه خودرو دارای یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هستند؛ ولی ب ام و و مرسدس بنز از این پیشرانه بیشینه قدرت 255 اسب بخار را استخراج کرده اند، این در حالی بوده که آئودی A5 مقداری قدرتمندتر است و بیشینه قدرت 261 اسب بخار را تولید می کند.

البته اگر این سطح از قدرت برای شما کافی نیست، می توانید سراغ خرید مدل های شش سیلندر این خودروهای بروید. برای خرید مدل های شش سیلندر باید سراغ برندهای پرفورمنس این سه کمپانی بروید. آئودی S5 قادر به تولید بیشینه قدرت 349 اسب بخار، مرسدس بنز AMG C43 قادر به تولید بیشینه قدرت 385 اسب بخار و ب ام و M440i قادر به تولید بیشینه قدرت 382 اسب بخار است.

 

 

مقایسه و بررسی

در این ویدیو به نظر می رسد که مقایسه بین نسخه های پایه هر سه خودرو برگزار شده و تصور می کنیم که آئودی A5 حاضر در این رقابت از نوع جلو محرک بوده و فاقد سیستم انتقال قدرت پیشرفته کواترو است. با این حساب مت واتسون آئودی A5 را رقیبی شایسته و کم هیجان، مرسدس بنز C کلاس را سرگرم کننده و تا حدی غیرکابردی و ب ام و سری 4 را سرگرم کننده و در عین حال کاربردی دانسته است.

به نظر می رسد که بزرگترین نقطه ضعف ب ام و سری 4، جلوپنجره زشت و بیش از حد بزرگ این خودرو است. اگر می توانید با این جلوپنجره عجیب کنار بیایید، پس بهتر ب ام و سری 4 می تواند انتخابی خوب و معقولانه برای شما باشد. برای دیدن جزییات بررسی هر خودرو پیشنهاد می کنیم که ویدیو موجود در این مطلب را تماشا کنید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟