راهنمای خرید
کدومو بخرم؟

ساندرو استپ‌وی بخرم یا برلیانس کراس C3؟

یکشنبه - ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
مقایسه برلیانس کراس با رنو ساندرو

برای بسیاری از مصرف کنندگان بازار خودرو، انتخاب بین خودروهای در یک رده قیمتی، کار دشواری به نظر می‌رسد. بنابراین پایگاه خبری خودرو‌نویس در این بخش، سعی دارد خودروهایی که در یک رده قیمتی نزدیک، قرار دارند را از منظر مشخصات فنی، امکانات رفاهی، طراحی و بازار دست دوم مقایسه می‌کند.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، رنو ساندرو استپ‌وی بر روی پلت فرم B90 که پلت فرمی کاملا مشترک با خودروی نام آشنای تندر 90 است قرار دارد که تنها تفاوت آن با نمومه معمولی، افزایش ارتفاع خودرو است که به دلیل تغییراتی در سیستم تعلیق و نصب روف راک بر روی سقف این خودرو است. ساندرو دقیقا از همان موتور و گیربکس تندر 90 بهره میبرد. استپ وی از یک پیشرانه 1.6 لیتری 16 سوپاپ بهره می برد که قادر است حداکثر قدرت 105 اسب بخار را در دور 5750 و حداکثر گشتاور 140 نیوتون متر را در دور 3750 از طریق یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته به محور جلوی خودرو منتقل کند که با این مشخصات این خودرو قادر است تا در زمان 11.5 ثانیه در مدل اتوماتیک سرعت خودرو را به مرز 100 کیلومتر در ساعت برساند. ساندرو در سیکل ترکیبی مصرف سوختی معادل 8 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد.

مشخصات فنی برلیانس و ساندرو

 

ساندرو استپ وی
برلیانس کراس

برلیانس کراس، در واقع مدل کراس H320 است که با تفاوت‌های ظاهری اندکی نسبت به H320، در بازار عرضه شده است. کراس از همان پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر H320 بهره می‌برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 103 اسب بخار در دور 5800 و بیشینه گشتاور 138 نیوتون‌متر در دور 3800 است که این قدرت را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 4 دنده با قابلیت تعویض دستی به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند. برلیانس کراس با استاندارد آلایندگی یورو4 در سیکل ترکیبی مصرفی معادل 7.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر مسافت طی شده دارد که به میزان جزیی از رقیبش یعنی استپ‌وی کمتر است. رنگ سقف کراس با بدنه تفاوت دارد و ارتفاع خودرو به دلیل تفاوت سیستم تعلیق و نصب روف راک، حدود 5 سانتی‌متر در مقایسه با H320 افزایش یافته است.

ساندرو استپ‌وی با این مشخصات در عمل، شتاب گیری بهتری از خود نشان می‌دهد و کندی شروع حرکت برلیانس را ندارد. همچنین معکوس دادن ساندرو در زمان فشردن ناگهانی پدال گاز و شتاب‌گیری ثانویه آن بهتر از برلیانس کراس است. پس در زمینه مشخصات فنی رنو ساندرو برتری را کسب می‌کند.

بررسی امکانات و طراحی و عملکرد پیشرانه

ساندرو استپ‌‌وی با اضافه شدن روف راک روی سقف و فلاپ‌های پلاستیکی به قسمت جانبی بدنه، از منظر طراحی از مدل معمولی آن جذاب‌تر شده است. ولی با این حال از نظر خیلی مصرف کنندگان از طراحی تکراری و کسل کننده‌ای برخوردار است. در آن سمت برلیانس کراس هم با داشتن روف راک و فلاپ‌های جانبی، ظاهری به نسبت متمایز با مدل H320 دارد. همچنین این سری از محصولات برلیانس، دارای طراحی زیبا و به روزی هستند و محبوبیت خوبی نیز در بازار دارند. در مجموع برلیانس دارای طراحی به نسبت جذاب‌تر و به روز‌تری در مقایسه با رنو ساندرو است و در قسمت طراحی نمره بالاتری کسب می‌کند.

امکانات برلیانس و ساندرو

 

کابین برلیانس کراس
کابین ساندرو استپ وی

برلیانس کراس با داشتن فرمان برقی با روکش چرمی و کلیدهای کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، سانروف برقی 2 حالته، نمایشگر لمسی مالتی مدیا چند منظوره، ترمز عقب دیسکی، سیستم ورود بدون کلید و استارت بدون کلید و سیستم تهویه مطبوع الکتریکی انتخاب لوکس‌تری در مقایسه با استپ‌وی است. ولی استپ‌وی با امکانات کمتر ولی در عوض کیفیت بالاتر، خودروی ماندرگارتری به نظر می‌رسد و هزینه نگهداری آن به نسبت پایین‌تر است.

 

سخن آخر…

انتخاب میان این 2 خودرو، منوط به نیاز مصرف کننده به امکانات بیشتر یا ماندگاری بیش‌تر است. افرادی که طراحی به روزتر و فضای داخلی زیباتر و امکانات رفاهی بیش‌تر مد نظرشان است، برلیانس کراس C3، قطعا گزینه مناسب‌تری برایشان خواهد بود. ولی اگر شتاب بیش‌تر و ماندگاری و هزینه نگهداری پایین‌تر و بازار دست دوم بهتر را مد نظر داشته باشید، رنو ساندرو استپ‌وی گزینه بهتری خواهد بود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟