مشخصات فنی مک لارن آرتورا 2022

به گزارش خودرونویس، مک لارن آرتورا 2022 اولین ابرخودروی تولید انبوه هیبریدی این کمپانی ابرخودروساز محسوب می شود. این خودرو از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد که به تنهایی قادر به تولید 577 اسب بخار قدرت و 584 نیوتن متر گشتاور است. موتور الکتریکی این خودرو بین گیربکس و موتور درنسوز قرار دارد و 94 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بدین ترتیب این سیستم هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 671 اسب بخار و بیشینه گشتاور 804 نیوتن متر است.

نمای عقب مک لارن آرتورا 2022

با اتکا به این قدرت مک لارن آرتورا قادر است طی 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که تنها 0.2 ثانیه نسبت به P1 کندتر است. بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو هم 330 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. نیروی تولیدی پیشرانه این خودرو توسط یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه به چرخ ها منتقل می شود.

نیروی لازم برای فعالیت موتور الکتریکی این خودرو توسط یک پک باتری با پنج ماژول لیتیوم یونی تولید می شود که ظرفیتی معادل 7.4 کیلووات ساعت دارد. همانند P1، مک لارن آرتورا هم می تواند 31 کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی طی کند. با استفاده از شارژر استاندارد این خودرو، مالک قادر است این سوپراسپرت هیبریدی را طی دو ساعت و 30 دقیقه از صفر تا 80 درصد ظرفیت باتری شارژ کند.

پورت شارژ مک لارن آرتورا 2022

پلتفرم

آرتورا اولین محصول مک لارن بوده که از ساختار سبک وزن کربن این کمپانی موسوم به MCLA استفاده می کند. مهندسین مک لارن این پلتفرم را ویژه برای استفاده از پیشرانه های هیبریدی مانند همین خودرو توسعه داده اند که با استفاده از آلومینیوم مقاوم و فیبر کربن در ساختار این خودرو و پلتفرم سعی شده تا وزن کلی آن تا حد ممکن پایین نگه داشته شود.

کابین مک لارن آرتورا 2022

همه اینها باعث شد که مک لارن آرتورا وزنی معادل 1498 کیلوگرم یا وزن خالصی معادل 1394 کیلوگرم داشته باشد. پیشرانه هیبریدی این خودرو شامل موتور و پک باتری هم روی هم رفته 130 کیلوگرم وزن دارند. پیشرانه درونسوز این خودرو هم وزنی معادل 160 کیلوگرم دارد که به این ترتیب 110 کیلوگرم نسبت به پیشرانه هشت سیلندر P1 سبک تر است.

سیستم مالتی مدیا مک لارن آرتورا 2022

ساختار MCLA جدید به مک لارن این امکان را داده که برای اولین بار تجهیزات ایمنی فعال یکپارچه ای را روی ابرخودروی خود نصب کند. مک لارن آرتورا به صورت استاندارد دارای کروز کنترل تطبیقی، هشدار تغییر خطوط، کمکی نور بالا و تابلوخوان مسیر است. تکنولوژی به کار رفته درون کابین این خودرو هم پیشرفته داشته؛ چراکه آرتورا اولین محصول مک لارن بوده که به سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی جدید این برند موسوم به MIS با نمایشگر لمسی با رزولوشن بالا، درگاه اپل کار پلی و اندروید اتو مجهز شده است.

نمای عقب مک لارن آرتورا 2022

سخن پایانی

هرچند اظهار کردیم مک لارن آرتورا به مراتب ارزان تر از P1 است، ولی برای خرید همین ابرخودروی هیبریدی هم باید مبلغی معادل 225 هزار دلار صرف کرد. این خودرو در نسخه استاندارد به تجهیزاتی مانند صندلی هایی با قابلیت تنظیم به صورت الکترونیکی، نمایشگاه اطلاعات تلفن همراه روی صفحه مالتی مدیا، افزایش ارتفاع پروفیل جلو، آینه های جانبی گرمگن دار و تاشو برقی، درهای آسان بسته شده و Homelink است. سه تریم لوکس تر از این خودرو هم به نام های پرفورمنس، TechLux و ویژن قابل سفارش بوده که هرکدام المان های جذابی به منظور شخصی سازی دارند.

 

منبع motor1
5 از 2 رای