اخبار خودرو جهان
به لطف نصب سیستم هیبریدی ملایم 24 ولتی صورت گرفت

معرفی مزدا3 مدل 2021 با پیشرانه اسکای اکتیو ایکس قدرتمندتر

شنبه - ۸ آذر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
مزدا3 2021 اسکای اکتیو ایکس

پیشرانه اسکای اکتیو ایکس مزدا 3 برای مشتریان در برخی بازارهای جهانی به جز ژاپن و اروپا به یک آرزو تبدیل شده است. به عنوان مثال هنوز تایید نشده که مزدا چه زمانی قصد دارد در بازار آمریکا این پیشرانه احتراق-تراکمی بنزینی یا به گفته مزدا Spark Control Compression Ignition یا به اختصار SPCCI را روی مزدا 3 نصب کند. البته در آمریکا همان ابتدا نسخه قدرتمند توربوشارژ مزدا 3 به فروش رسید.

به روزرسانی پیشرانه اسکای اکتیو ایکس مزدا

به گزارش خودرونویس، لازم به ذکر است که کار مزدا با توسعه پیشرانه اسکای اکتیو ایکس خود به پایان نرسیده است. در حقیقت در ژاپن این پیشرانه یک به روزرسانی به خود دیده که برای هیچ کسی جای تعجب ندارد که این به روزرسانی با اضافه شدن سیستم الکتریکی سازی شده هیبریدی ملایم به این پیشرانه همراه بوده است.

لوگو مزدا3 2021 اسکای اکتیو ایکس

این موتور به روزرسانی شده پرطرفدار حال e-SkyActiv X نام دارد که به گفته مزدا احتراق آن بهبود یافته، عملکرد آن ارتقا یافته و یک موتور 24 ولت AC به صورت ترکیبی در کنار این نیروگاه بنزینی فعالیت می کند. نتیجه همه این تغییرات عنوان شده بهبود قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه مزدا 3 شده است. حال بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه e اسکای اکتیو ایکس مزدا از 177 به 188 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن از 224 به 240 نیوتن متر ارتقا یافته است.

 

سایر به روزسانی های اعمال شده در مزدا3 ژاپن

مزدا در کنار افزایش قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه اسکای اکتیو ایکس مزدا3 در ژاپن، به روزرسانی دیگری را مانند نصب فنرها و کمک فنرهای ارتقا یافته در نسخه 2021 این خودرو اعمال کرده است. مزدا همچنین برخی از ویژگی های کروز کنترل تطبیقی مزدا 3 مدل 2021 را به منظور تطبیق بهتر با ویژگی های انسانی به روزرسانی کرده است. همچنین سیستم Cruising و ترافیک موسوم به CTS مزدا 3 در سرعت بالاتر نیز عمل می کند که البته مزدا اشاره دقیقی به سرعت آن نداشته است.

مزدا3 2021 اسکای اکتیو ایکس هاچبک

سخن پایانی

همانطور که در ابتدا بیان شد این پیشرانه e-SkyActiv X به روزرسانی شده برای مزدا 3 مدل 2021 در ژاپن به همراه یک پیشرانه دیزلی قابل سفارش است. مانند همیشه مزدا 3 با این دو پیشرانه در دو استایل سدان و هاچبک در ژاپن به فروش می رسد.

مزدا هنوز بیان نکرده که از چه زمانی قصد عرضه این موتور پیشرفته و پیچیده را برای مزدا3 در سایر بازارهای جهانی به جز ژاپن و اروپا دارد؛ ولی یقینا طی ماه های آتی این نسخه به بازار کشورهایی آسیایی و آمریکایی در کنار سایر مدل های موجود عرضه خواهد شد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟