اخبار خودرو جهان
دارای یک موتور الکتریکی با 313 اسب بخار قدرت

مشخصات فنی هیوندای Ioniq 5 لو رفت

پنجشنبه - ۴ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
هیوندای Ioniq 5

شعبه اتریش هیوندای ظاهرا اشتباه بزرگی را مرتکب شده و برخی از جزییات کلیدی و محرمانه خودروی الکتریکی آینده این کمپانی را در وب سایت خود منتشر کرده است. این خودروی الکتریکی Ioniq 5 نام دارد که ما تصور می کنیم نسخه تولیدی خودروی الکتریکی 45 کانسپت بوده که سال پیش رونمایی شده بود.

مشخصات فنی هیوندای Ioniq 5

به گزارش خودرونویس، این خودروی الکتریکی ظاهرا قادر به تولید بیشینه قدرت 313 اسب بخار بوده و هیوندای اظهار کرده که در صورت شارژ کامل باتری ها این خودرو قادر است بیشینه مسافت 450 کیلومتر را تحت سیکل WLTP طی کند که چیزی در حد و اندازه سدان لوکس و قدرتمند پورشه تایکان است. هرچند بیشینه مسافت قابل پیمایش آن در حالت شارژ کامل در محدوده پورشه تایکان بوده، ولی عملکرد آن به هیچ وجه قابل مقایسه با تایکان نبوده؛ چراکه هیوندای Ioniq 5 قادر است طی 5.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

شاید یکی از مهم ترین قابلیت های هیوندای Ioniq 5 ساختار شارژ سریع 800 ولتی آن باشد که به موجب آن Ioniq 5 برای اینکه شارژ باتری خود را از 20 به 80 درصد برساند تنها 15 دقیقه زمان لازم دارد. این خودرو ظاهرا یک پنل شیشه ای سولار روی سقف خود دارد که با جذب انرژی خورشید به شارژ باتری ها در حین حرکت نیز کمک می کند تا روند شارژ سریع تر شود.

تمامی این اطلاعات در صفحه شعبه اتریش هیوندای به منظور رزرو خرید خودروی Ioniq 5 نمایش داده شده است. قرار بوده که این صفحه صرفا به مشتریان علاقمند به خرید Ioniq 5 نشان داده شود و آنها در صورت تمایل مبلغ 1000 یورو را بابت ذخیره و پیش خرید این خودروی الکتریکی به صورت آنلاین پرداخت کنند.

رزرو هیوندای Ioniq 5

این یک روش جذاب بوده که مدتی است توسط خودروسازان برای جلب توجه هرچه بیشتر مشتریان در حال انجام است. این رزرو صرفا برای فروش 150 مدل اولیه هیوندای Ioniq 5 First Edition در اتریش بوده که طی آن این مشخصات کلیدی به بیرون درز پیدا کرده است.

این مشخصات در ابتدای امر توسط وب سایت Korean Car Blog مورد توجه قرار گرفت که یک اسکرین شات از روی مشخصات منتشر شده گرفته بود. ولی انتشار این مشخصات توسط وب سایت معتبر Car And Drive مهر تاییدی بر صحت این اطلاعات منتشر شده در وب سایت شعبه اتریشی هیوندای زد.

ریز مشخصات هیوندای Ioniq 5

ابعاد هیوندای Ioniq 5

در ادامه مشخصات منتشر شده، به ابعاد این خودروی الکتریکی هم اشاره شده است. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4640، 1890 و 1600 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 3000 میلی متر اعلام شده است. با توجه به فاصله زیاد بین دو محور، باید انتظار کابینی بسیار جادار و راحت را برای این خودروی الکتریکی داشت. جهت مقایسه بیان می کنیم که این خودروی الکتریکی تنها 15 سانتی متر نسبت به هیوندای سانتافه طول کمتری دارد، ولی در مقایسه با کراس اوور کونا حدود 46 سانتی متر طول بیشتری دارد؛ ولی ارتفاع این کراس اوور الکتریکی جدید هیوندای تقریبا با کونا برابری می کند.

کراس اوور الکتریکی Ioniq 5 روی پلتفرم جدید E-GMp EV هیوندای توسعه یافته و انتظار می رود که زبان طراحی آن با خودروی مفهومی الکتریکی هوندای 45 که سال گذشته رونمایی شد، مشترک باشد.

نآن

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟