مشخصات فنی نسل جدید لکسوس LX

به گزارش خودرونویس، در ابتدا باید بیان کنیم که همانند نسل فعلی لکسوس LX، نسخه جدید آن هم تا حد زیادی با تویوتا لندکروزر مشترک است؛ با این تفاوت که تمرکز اصلی در توسعه این خودرو لوکس بودن است. البته به روزرسانی های مهمی هم وجود دارد که وجه تمایز بین لکسوس LX و تویوتا لندکروزر سری 300 خواهد شد. شنیده ها حاکیست که مجهزترین نسخه این اسیووی LX 750h نام داشته که از یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل با دو توربوشارژ و سیستم هیبریدی کمکی بهره گرفته که روی هم رفته قادر به تولید 480 اسب بخار قدرت و 871 نیوتن متر گشتاور است.

همچنین یک نسخه ضعیف تر به نام LX 600 هم در دسترس بوده که مشخصات فنی یکسانی با تویوتا لندکروزر سری 300 داشته و از همان پیشراتنه 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ با 409 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. هر دو نسخه برای انتقال قدرت به یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک مجهز شده اند.

در این لحظه هیچ صحبتی مبنی از احتمال نصب پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر توربودیزل تویوتا لندکروزر سری 300 روی لکسوس LX نشده؛ ولی در صورتی که چنین چیزی هم محقق شود یک پیشرانه خوب با 305 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور روی این اسیووی لاکچری نصب می شود. همچنین هیچ خبری مبنی بر نصب این پیشرانه هیبریدی قدرتمند LX 750h روی تویوتا لندکروزر هم شنیده نشده و به احتمال زیاد این بار چنین چیزی محقق نخواهد شد تا تمایز لندکروزر با لکسوس LX بیش از پیش شود.

لکسوس LX و تویوتا لندکروزر سری 300 هر دو پلتفرمی یکسان دارند؛ ولی لکسوس کابین را به نحوی طراحی کرده که چند پله ای نسبت به همزاد تویوتا خود لوکس تر باشد. نسل جدید LX به سیستم مالتی مدیا و سرگرمی جدید لکسوس مجهز خواهد شد که پیشتر در NX 2022 آن را مشاهده کرده بودیم. شایعه شده که نمایشگر لکسوس LX سایزی معادل 17 اینچ دارد. همچنین این مدل دارای حسگر اثرانگشت برای روشن کردن پیشرانه است.

 

سخن پایانی

شنیده ها حاکیست که نسل جدید لکسوس LX در ماه سپتامبر رونمایی شده و در ماه دسامبر راهی بازار جهانی می شود. لکسوس همچنین گزارش داده که در حال توسعه یک اسیووی هفت نفره لوکس به نام LF با ساختار یونی بادی است. تمرکز لکسوس در توسعه LF راحتی در سوای جاده ای بوده و مانند LX به قابلیت های بیراهه نوردی خودرو توجه نشده است.ن

منبع motor1
5 از 2 رای