اخبار خودرو جهان
دارای قابلیت فرمانپذیری چرخ های عقب

مشخصات فنی جنسیس G80 اسپرت 2022

سه شنبه - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
جنسیس G80 اسپرت

جنسیس G80 اسپرت نزدیک به یک ماه پیش رونمایی شد. ولی در آن زمان جنسیس تنها چند عکس و بخشی از اطلاعات این خودرو را منتشر کرده بود، ولی این بازوی لوکس هیوندای حال همزمان با عرضه این خودرو در کره جنوبی، مشخصات فنی G80 اسپرت را به صورت کامل منتشر کرده است. نسخه اسپرت جنسیس G80 به مراتب بیشتر از طراحی خشن تر نسبت به سایر مدل ها بوده و جنسیس تغییراتی زیرپوستی در این سدان لوکس سایز متوسط به منظور بهبود عملکرد هم اعمال کرده است.

به گزارش خودرونویس، یکی از تغییرات مهم جنسیس G80 اسپرت نسبت به مدل های معمولی قابلیت فرمانپذیری چرخ های عقب بوده که موجب بهبود هندلینگ و کاهش شعاع گردش می شود. در سرعت های تا 60 کیلومتر بر ساعت، چرخ های عقب در خلاف جهت چرخ های جلو با چرخش فرمان می چرخند، ولی در سرعت های بالاتر چرخ های عقب دقیقا هم جهت با چرخ های جلو با تکان دادن فرمان حرکت می کنند.

نمای عقب جنسیس G80 اسپرت

جنسیس G80 اسپرت دارای یک سیستم تعلیق اسپرت تر بوده که دارای فنربندی و ضربه گیرهای ارتقا یافته با قدرت دمپینگ متفاوت بوده که بسته به مد رانندگی انتخابی عمل می کنند. جنسیس یک مد رانندگی به نام اسپرت پلاس برای G80 اسپرت در نظر گرفته که بهترین شتابگیری و عملکردی و سریع ترین تعویض دنده ها در این حالت امکان پذیر هستند.

جنسیس G80 اسپرت

یکی از ویژگی هایی که بعید می دانیم مشتریان خوششان بیاید، سیستم Active Sound Design بوده که صدایی شبیه به صدای موتور را درون کابین تولید می کند. به عبارت دیگر صدایی مصنوعی از بلندگوهای داخل کابین برای افزایش سطح آدرنالین در رگ های سرنشینان تولید می شود که وجود این صدای مصنوعی در خودرویی اسپرت کمی آزار دهنده است.

نمای جانبی جنسیس G80 اسپرت

مشخصات فنی جنسیس G80 اسپرت 2022

زیر کاپوت این نسخه تغییری اعمال شده و جنسیس G80 اسپرت با پیشرانه های توربوشارژ 2.5 و 3.5 لیتری و همچنین پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل راهی بازار می شود. ضعیف ترین پیشرانه بنزینی این خودرو قادر به تولید 300 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور بوده و پیشرانه بنزینی قدرتمندتر هم قادر به تولید 375 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور است. پیشرانه دیزلی این خودرو هم قادر به تولید 207 اسب بخار قدرت و 441 نیوتن متر گشتاور است. جدا از نوع پیشرانه، یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیروی تولیدی را به صورت استاندارد به چرخ های عقب و در نسخه های آپشنال به هر چهار چرخ منتقل می کند.

کابین جنسیس G80 اسپرت

استایل ظاهری جنسیس G80 اسپرت

در خصوص طراحی ظاهری، رنگ قرمز Cavendish تنها روی G80 اسپرت قابل سفارش بوده و برای این نسخه به صورت ویژه رینگ های 20 اینچی تیره رنگ نصب شده است. این نسخه دارای چراغ های تمام LED، جلوپنجره با تریم کرومی تیره، ورودی هوا در مقابل چرخ های جلو و تریم کرومی تیره رنگ در اطراف پنجره هاست.

جنسیس G80 اسپرت

نسخه بنزینی جنسیس G80 اسپرت دارای دو خروجی اگزوز در سپر عقب بوده؛ ولی نسخه دیزلی دارای یک خروجی اگزوز مخفی در پشت سپر است. کابین این سدان لوکس اسپرت نیز با تریم آلومینیومی تزیین و با چرم ناپا تودوزی شده است. همچنین نصب پدال های اسپرت فلزی از دیگر ویژگی های جذاب به کار رفته درون کابین به حساب می آیند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟