چهره‌های سیاسی چه خودرویی سوار می‌شوند؟

یکشنبه - ۶ مهر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
خودرو رییس جمهور

«شفافیت» این روزها دغدغه بسیاری از مردم و نخبگان شده است و حالا مردم نسبت به دانستن هر نکته‌ای از زندگی سیاسیون و مسئولین کشور کنجکاو هستند و همین باعث می‌شود که فیش حقوقی آن‌ها، محل زندگی‌شان و حتی لیست اموالشان هم برای آن‌ها جالب باشد.

به گزارش خودرونویس، اتومبیل شخصی و حفاظتی رجال سیاسی از گذشته موردتوجه بوده ، این اتومبیل‌ها به‌ویژه قبل و بعد از تصدی‌گری یک منصب بیشتر به چشم می‌آید. البته ناگفته نماند در بسیاری از موارد مسئولین انتخاب‌های زیادی ندارند و بنا بر درجه اهمیت پست خود باید خودرویی زرهی و ضدگلوله سوار شوند تا امنیت آن‌ها تأمین شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی

اتومبیل‌های حفاظتی آقای روحانی هم بارها عوض شده و از پژو پرشیا تا لند کروز متغیر بوده است. تویوتا لند کروز وی آر (VR)  یک محصول باکیفیت بوده که جز بهترین محصولات خودرویی در جهان شناخته می‌شود. این خودرو بر اساس بالاترین سطوح امنیتی تولید شده و کلاس‌های مختلف آن با نام  «وی پام» نیز شناخته می‌شوند. این لند کروز ضدگلوله در برابر ۳۰۱ گلوله کلاشنیکف در هفت زاویه، دو انفجار نارنجک بر روی سقف و دو عدد در زیر خودرو، انفجار یک مین و در نهایت با انفجار ۱۲.۵ کیلوگرم مواد منفجره در کنار خودرو، توانست مقاومت کند.

محمد جواد ظریف

اتومبیل حفاظتی آقای ظریف، وزیر امور خارجه هم ماکسیماست

اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری وزیر اسبق صنایع و معادن و معاون اول دولت یازدهم،با دو خودروی مشکی رنگ کیا سراتو و رنو مگان برای ضبط برنامه و شرکت در مناظره در محل سازمان صداوسیما حضور یافت و در اکثر برنامه های کاری خود با خودروی سازمانی مگان مشکی تردد می کند.

در اینفوگرافی زیر شما می توانید خودرو دیگر چهره های سیاسی را مشاهده کنید

اینفوگرافی

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟