به گزارش خودرونویس، هر ساله Consumer Reports از اعضای خود درخواست می کند که در خصوص مشکلات پیش آمده برای خودرویشان طی 12 ماه گذشته اطلاعاتی را بدهند. این ارزیابی شامل 329 هزار خودرو بود که همگی بین سال های 2000 تا 2020 تولید شده بودند. سپس آنها مشکلات مربوط به 17 قسمت را که شامل موارد جزیی مانند جیر جیر کردن صدای لنت های ترمز تا مشکلات بزرگتر و مهم تری مانند تعمیرات گیربکس بدون گارانتی بررسی کرده و شدت هر مشکل را نیز سنجش می کنند.

 

جایگاه نخست؛ مزدا

پس از تمام پایش های صورت گرفته بین این تعداد خودرو، جایگاه اول به مزدا اختصاص یافت. دلیل اصلی این موضوع این بوده که مزدا به تازگی خودروهای خود را بازطراحی کرده و از معرفی پیشرانه ها و سیستم های اطلاع رسانی و سرگرمی که ممکن باشد موجب نارضایتی مشتری شود، خودداری کرده است. همچنین Consumer Reports در خصوص مزدا بیان کرد که خودروهای موجود در سبد محصولات این برند ژاپنی دارای پلتفرم های مشترک و همچنین بسیاری قطعات یکسان هستند.

 

جایگاه دوم و سوم؛ تویوتا و لکسوس

قابلیت اعتمادپذیری تمام محصولات تویوتا در حد میانگین و یا حتی بالاتر از سطح میانگین این ارزشیابی بوده؛ ولی تنها تویوتا راو4 بود که قابلیت اعتماد به آن به دلیل مشکلات احتمالی در گیربکس از حد میانگین این ارزشیابی پایین تر بود. نقطه ضعف لکسوس در این ارزشیابی حضور سدان فول سایز لاکچری LS بود که نمره آن در خصوص اعتمادپذیری به مراتب از میانگین این ارزشیابی پایین تر بود. ولی به جز LS سایر محصولات لکسوس قابلیت اعتمادپذیری بالا و قابل قبولی داشتند.

 

جایگاه چهارم و پنجم؛ بیوک و هوندا

جایگاه چهارم در نظرسنجی Consumer Reports امسال به شرکت آمریکایی بیوک رسید. لازم به ذکر است که این شرکت نسبت به نظرسنجی سال پیش همین موسسه 14 پله ارتقا داشته است. جایگاه پنجم در این نظرسنجی به هوندا اختصاص یافت که هفت پله نسبت به جایگاه سال پیش خود در همین ارزیابی ارتقا کرده است. ولی باید اظهار کرد که نقطه ضعف هوندا در ارزیابی امسال Consumer Repors، قابلیت اعتمادپذیری بسیار پایین خودروی پاسپورت بود که به دلیل بروز مشکلات احتمالی در پیشرانه و سیستم انتقال قدرت و همچنین هنگ و وجود ایراد در سیستم اطلاع رسانی، نمره به مراتب پایین تری از میانگین این ارزیابی از سوی مشتریان دریافت کرد.

 

جایگاه ششم؛ هیوندای

در ادامه جایگاه ششم به کمپانی کره ای هیوندای و جایگاه هفتم به کمپانی آمریکایی رم اختصاص یافت. کمپانی ژاپنی سوبارو در جایگاه هشتم و همچنین برند لاکچری و اسپرت آلمانی پورشه در جایگاه نهم قرار گرفت. جایگاه دهم نیز به کمپانی آمریکایی دوج اختصاص یافت.

منبع CarScoops
5 از 1 رای