طراحی ظاهری مرسدس AMG SL 2022

به گزارش خودرونویس، این خودرو که به نوعی جانشین GT محسوب می شود، دیگر با برند بنز راهی بازار نمی شود. بلکه نسل جدید مرسدس SL تنها با برند AMG فروخته می شود. طراحی نسل جدید SL از جدیدترین شیوه طراحی مرسدس الگوبرداری شده و شاهد استایل بیرونی پویاتر با جلوپنجره پانامریکانا و خطوط عمودی و چراغ های جلوی زاویه دار مشابه نمونه نصب شده روی CLS هستیم.

نمای عقب مرسدس AMG SL 2022

در پروفیل جانبی زیبای این خودرو شاهد دستیگره های الکترونیکی پاپ آپ مشابه نمونه نصب شده روی نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس هستیم. همچنین مهندسین مرسدس با تبدیل سقف بازشوی فلزی به نمونه پارچه ای سه لایه توانسته اند 21 کیلوگرم از وزن نسل جدید SL بکاهند. این خودرو دارای گرمکن پنجره عقب بوده که از جنس شیشه است و سقف این خودرو می تواند طی 15 ثانیه در سرعت های کمتر از 50 کیلومتر بر ساعت باز یا بسته شود. به لطف کاهش وزن، مرکز ثقل این خودرو نیز پایین تر آمده که موجب هندلینگ بهتر آن شده است.

نمای جانبی مرسدس AMG SL 2022

با نگاه به پروفیل عقب و مشاهده چهار خروجی اگزوز که درون دیفیوزری زیبا جانمایی شده اند، متوجه می شویم که با خودرویی عملکردی از AMG رو به رو هستیم. چراغ های عقب عریض به این نسخه SL چهره زیبا و فوق جذابی بخشیده اند. همچنین اسپویلر فعال عقب نیز به صورت یکپارچه با درب صندوق عقب طراحی شده و دارای شش حالت مختلف است. در زمینه آیرودینامیک، مرسدس قصد دارد که SL را با پکیج آپشنال آیرودینامیک نیز راهی بازار کند که دارای آیرودینامیک فعال در جلو و زیر بدنه، دیفیوزر عقب زیباتر و همچنین  سپرهای متفاوتی در جلو و عقب است.

کابین مرسدس AMG SL 2022

کابین مرسدس SL 2022

کابین نسل جدید SL در ماه جولای رونمایی شده بود که دارای چیدمان چهار نفره بوده که از جدیدترین ورژن سیستم مالتی مدیا و سرگرمی MBUX بهره می برد که دارای یک نمایشگر عمودی بزرگ در میان داشبورد بوده که ابعادی معادل 11.9 اینچ دارد. این نمایشگر می توان از 12 تا 32 درجه به منظور دسترسی بهتر تغییر زاویه دهد و همچنین یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی نیز در پشت فرمان برای نمایش اطلاعات مهم خودرو به راننده تعبیه شده است. یک هد آپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده نیز برای نسل جدید مرسدس SL در نظر گرفته شده است.

کابین مرسدس AMG SL 2022

همانطور که از یک مرسدس کانورتیبل لوکس انتظار می رود، در پشت گردنی های صندلی های به صورت استاندارد دریچه سیستم تهویه تعبیه شده است. این خودرو به صورت آپشنال با غربیلک فرمان AMG پرفورمنس نیز قابل سفارش بوده و می توان بین صندلی ها اسپرت با قابلیت تنظیگ الکترونیکی AMG یا صندلی های AMG پرفورمنس یکی را برای این خودرو انتخاب کرد.

مرسدس AMG SL 2022

مشخصات فنی مرسدس AMG SL 2022

نسل جدید SL در بیشتر بازارهای جهانی با دو مدل SL 55 و SL 63 عرضه می شود که هر دو از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره گرفته اند. این پیشرانه در مدل پایه قادر به تولید 469 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است. در نسخه قدرتمندتر نیز این پیشرانه قادر به تولید 577 اسب بخار قدتر و 800 نیوتن متر گشتاور است.

مرسدس AMG SL 2022

برای اولین بار در تاریخ مرسدس SL با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک قابل سفارش است که از نوع 4Matic+ بوده که دارای سیستم توزیع گشتاور متغیر و کنترل الکترونیکی کلاچ بوده که محور عقب را به صورت دائمی به چرخ های جلو متصل می کند. نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک با قابلیت لانچ کنترل به چرخ ها منتقل می شود.

پیشرانه مرسدس AMG SL 2022

به صورت آپشنال روی SL 55 و استاندارد روی SL 63 دیفرانسیل محدود کننده لغزش عقب نصب می شود که باعث بهبود کشش و پایداری این رقیب قدرتمند ب ام و سری 8 شده در سرعت های بالا و در پیچ های تند می شود. این رودستر زیبا و لوکس دارای قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب بوده که به موجب آن شعاع گردش آن کمتر شده و هندلینگ آن نیز بهبود یافته است.

منبع Motor1
5 از 1 رای