اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه هیبریدی 831 اسب بخاری!

مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس رونمایی شد

چهارشنبه - ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس

اگر تصور می کردید که تنوع نسخه های مرسدس AMG GT چهار درب کم بود، این کمپانی یک نسخه پرچمدار جدید به خانواده این خودرو اضافه کرده است. این مدل جدید مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس بوده که وجود حرف E در نام این خودرو به معنای اولین محصول پلاگین هیبریدی خانواده AMG بوده و پس از این خودرو قرار است که شاهد عرضه محصولات پلاگین هیبریدی متعددی توسط مرسدس AMG باشیم.

مشخصات فنی مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس

به گزارش خودرونویس، این مرسدس AMG پلاگین هیبریدی جدید چه چیزی در چنته دارد؟ جواب سادست، قدرت آن هم به مقدار بسیار زیاد! ترکیب پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ با یک باتری لیتیوم یونی 6.1 کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی روی اکسل عقب موجب شده این سوپرسدان لوکس قادر به تولید بیشینه قدرت 831 اسب بخار و بیشینه گشتاور وحشتناک 1400 نیوتن متر باشد. برای اینکه متوجه این قدرت عظیم بشوید ذکر همین نکته کافیست که این خودرو قدرتمندترین محصول تولید کارخانه تاریخ مرسدس AMG است.

پیشرانه مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس

تیم مهندسی پشت طراحی این خودرور همکاری نزدیکی با تیم فرمولا 1 مرسدس AMG داشتند تا بتوانند باتری قدرتمند و در عین حال سبک را برای این خودرو توسعه دهند. باتری این خودرو وزنی معادل 89 کیلوگرم دارد و موتور الکتریکی نصب شده در این خودرو قادر به تولید 204 اسب بخار قدرت است. از آنجایی که هدف تیم مهندسی از توسعه این سیستم پلاگین هیبریدی افزایش توان و بهبود عملکرد بوده، AMG GT 63 S E پرفورمنس در حالت تمام الکتریکی تنها 12 کیلومتر مسافت را طی می کند.

مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس

مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس قادر است طی 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد که سریع تر از مرسدس AMG GT بلک سریز با شتاب 3.1 ثانیه ایست. این سدان فول سایز لوکس طی کمتر از 10 ثانیه می تواند از مرز 200 کیلومتر بر ساعت عبور کند و اگر همچنان به گاز دادن ادامه دهید، این خودرو به بیشینه سرعت 315 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می کند.

نمای عقب مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس

این خودرو علاوه بر دارابودن مدهای رانندگی کامفورت، اسپرت، اسپرت پلاس، ریس و لغزنده که روی نسخه های GT 53 و GT63 هم قرار دارند، دارای یک مد رانندگی الکتریک بوده که با فعال سازی آن این نسخه S E پرفورمنس می تواند در حالت کاملا الکتریکی و با نهایت سرعت 130 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. همچنین برای هر چهار چرخ این خودرو سیستم بازیابی نیروی ترمز نصب شده که دارای سطح 0(غبر فعال) تا سطح 3(رانندگی به صورت تک پداله) است.

پورت شارژ مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس

همانند سایر مدل های AMG GT های چهار درب، این نسخه GT 63 S E پرفورمنس دارای سیستم AMG راید کنترل پلاس بوده که شامل سیستم تعلیق تطبیقی با دمپرهای بادی است. تنظیم این سیستم تعلیق هم به صورت جداگانه و هم به صورت وابسته به مدهای رانندگی انتخابی صورت می گیرد. مرسدس بیان کرده که مهندسین سعی کرده اند فاصله بین حالت اسپرت و کامفورت را در این سیستم تعلیق بیشتر از پیش کنند.

کابین مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس

استایل ظاهری مرسدس AMG Gt 63 S E پرفورمنس

از نظر ظاهری چیز زیادی در خصوص مرسدس AMG GT 63 S E در مقایسه با نسخه غیر هیبریدی تغییر نکرده؛ ولی چندین بروزرسانی قابل اشاره وجود دارند. سپر جلو دارای طراخی مشابه با نسخه AMG GT کوپه بوده و پورت شارژ درون سپر عقب طراحی شده که یک درپوش فلزی روی آن دقیقا در زیر چراغ های عقب طراحی شده است. همچنین این نسخه به رینگ های 20 و 21 اینچی جدیدی مجهز شده است. در خصوص کابین نیز داستان به همین صورت بوده و شاهد نصب نمایشگر MBUX مشابه با سایر مدل های GT هستیم و غربیلک فرمان دوشاخه جدیدی با کلیدهای لمسی خازنی برای این نسخه طراحی شده است.

کابین مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس

یک چیزی که مرسدس هنوز در خصوص این خودرو اعلام نکرده قسمت است. نسخه پایه AMG GT 43 دارای قیمت 90 هزار دلار، نسخه AMG GT 53 دارای قیمت 100 هزار دلار و نسخه GT 63 معمولی و نسخه S به ترتیب 140 و 162 هزار دلار هستند. انتظار می رود که نسخه S E پرفورمنس که پرچمدار خانواده AMG GT چهار درب محسوب می شود قیمتی معادل 200 هزار دلار داشته باشد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟