اخبار خودرو جهان
به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات متحده عربی

مرسدس AMG G63 تیونینگ منصوری ویژه امارات

یکشنبه - ۱۲ دی ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مرسدس AMG G63 تیونینگ منصوری امارات

منصوری استاد تیونینگ و شخصی سازی خودروهای سوپر لوکس و اسپرت است. عمده خودروهای تیونینگ شده توسط منصوری ظاهر بسیار بولد و خاصی دارند و تا حد زیادی از نسخه استاندارد فاصله گرفته اند؛ در واقع این خاص بودن و عجیب بودن هدف اصلی این تیونر ایرانی در شخصی سازی خودروهاست. از کیت های بدنه بسیار عجیب و اغراق آمیز گرفته تا رنگ آمیزی بسیار خلاقانه و خاص بدنه همه اینجا موجب شده خودروهای تیونینگ شده توسط منصوری یکی از خاص ترین ها در سطح جهان باشند. منصوری همزمان با آغاز سال جدید میلادی یک پروژه جدید را اجرا کرده که یک مرسدس AMG G63 تیونینگ شده بوده که لیمیتد ادیشن 50th نام دارد که صرفا ویژه بازار امارات طراحی شده است.

به گزارش خودرونویس، درست زمانی که تصور می کنیم که همه خلاقیت ها و هنرهای منصوری را دیده ایم، این تیونر ایرانی دوباره ما را شگفت زده می کند. منصوری همزمان با آغاز سال جدید میلادی یک پروژه جدید را اجرا کرده که یک مرسدس AMG G63 تیونینگ شده بوده که لیمیتد ادیشن 50th نام دارد که صرفا ویژه بازار امارات طراحی شده است.

مرسدس AMG G63 تیونینگ منصوری امارات

مشخصات ماشین منصوری AMG G63 تیونینگ شده

همانطور که در نام این خودرو مشاهده می شود، این مرسدس G63 تیونینگ شده خودروی تولید محدود بوده که صرفا ویژه عرضه به بازار امارات شخصی سازی شده است. به دستور شیخ خلیفه بین زاید آل نهیان حاکم دوبی و امارات، این کشور پایان سال 2021 را به عنوان پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات جشن گرفته است؛ لازم به ذکر است که امارات متحده عربی در سال 1971 تاسیس شده و به همین منظور جشن هایی از تاریخ ششم آپریل 2021 تا 31 مارس 2022 برای پنجاه سالگی امارات متحده عربی در حال برگزاری هستند. لازم به ذکر است که این مرسدس AMG G63 تیونینگ شده دومین محصول منصوری برای بازار امارات است؛ این تیونر ایرانی چند روز پیش یک رولزرویس کالینان تیونینگ شده را ویژه بازار امارات معرفی کرده بود.

داشبورد مرسدس AMG G63 تیونینگ منصوری امارات

این خودرو که نام کامل آن منصوری AMG G63 P900 لیمیتد ادیشن 50th U.A.E بوده دارای بدنه ای دو رنگ شامل بنفش و مشمی بوده که قسمت جلویی بنفش و نیمه عقبی خودرو به رنگ مشکی طراحی شده اند. این ترکیب رنگ خاص در کنار کیت بدنه اغراق آمیز و خشن منصوری چهره بسیار خاص و جذابی به این مرسدس AMG G63 بخشیده اند. اما این تنها نیمی از ماجراست و قسمت جذابتر و خاص تر آن درون کابین است!

صندلی مرسدس AMG G63 تیونینگ منصوری امارات

ظاهرا منصوری کابین این مرسدس AMG G63 را به منظور ادای دین به یکی از تیم های محبوب لیگ NBA آمریکا طراحی کرده است. فضای کابین دارای تریم دو رنگ شامل زرد و بنفش است و رنگ تودوزی صندلی های جلو نیز با یکدیگر در تضاد هستند که همین تضاد رنگ در تودوزی صندلی های عقب نیز رعایت شده است. درون کابین در چند قسمت لوگوی UAE دیده می شود که نشان می دهد این خودرو یک نسخه ویژه برای بازار امارات است.

اگزوز مرسدس AMG G63 تیونینگ منصوری امارات

منصوری دستی هم در ارتقا پیشرانه این خودرو برده. مرسدس AMG G63 در حالت استاندارد هم قدرتمند بوده و از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ با 577 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور بهره می برد که این نیرو توسط یم گیربکس اتوماتیک 9 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می شود و طی 4.5 ثانیه این غول لوکس را به مرز 96 کیلومتر بر ساعت می رساند. ولی منصوری با اعمال تغییرات گسترده موفق شده بیشینه توان تولیدی این پیشرانه را به 900 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن را به 1200 نیوتن متر ارتقا دهد که افزایشی چشمگیر نسبت به مدل استاندارد است. متاسفانه آمار و ارقام عملکرد این G63 تیونینگ شده اعلام نشده، ولی یقینا به مراتب نسبت به مدل استاندارد سریع تر است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟