اخبار خودرو جهان
عضو جدید خانواده موشکی برابوس

مرسدس AMG G63 برابوس راکت 900 ادیشن

یکشنبه - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مرسدس AMG G63 برابوس راکت 900

شرکت تیونر برابوس بی دلیل نام راکت را روی برخی از پروژه های تیونینگ خود نمی گذارد. تفاوتی هم ندارد که در خصوص مرسدس AMG GT63 S تیونینگ شده صحبت کنیم یا مرسدس بنز S650 ارتقا یافته توسط برابوس؛ وجود عبارت راکت در نام این خودروها نشان دهنده قدرت تولیدی بسیار بالای پیشرانه و شتاب اولیه خیره کننده محصولات تیونینگ شده برابوس هستند. حال عضو جدیدی به خانواده راکت برابوس اضافه شده که اصلا انتظار نمی رفت روزی وارد این لیست شود. برابوس در جدیدترین پروژه خود اقدام به تیونینگ مرسدس AMG G63 کرده و قدرت خود را در شخصی سازی این خودرو به همه نشان داده است.

به گزارش خودرونویس، خودرویی که در این تصاویر مشاهده می کنید، یقینا سرسخت ترین و یکی از جذاب ترین مرسدس AMG G63های موجود در دنیاست. برابوس این اسیووی تیونینگ شده را یک ابرخودروی تولید محدود نامیده؛ ولی یقینا برابوس منظورش بزرگنمایی این خودرو بوده، چراکه G کلاس هیچ ربطی به ابرخودرو ندارد. برابوس نام این G63 تیونینگ شده را برابوس راکت 900 ادیشن گذاشته و قصد دارد که تنها 25 دستگاه از این خودرو را به تولید برساند که هر یک برچسب قیمتی معادل 678 هزار دلار دارد.

نمای عقب مرسدس AMG G63 برابوس راکت 900

مشخصات فنی G63 برابوس راکت 900 ادیشن

زمانی که برابوس این اسیووی تیونینگ شده را ابرخودرو می نماید، یعنی زیر کاپوت آن خبرهای زیادی است! این G63 تیونینگ شده به یک پیشرانه هشت سیلندر متحول شده و ارتقا یافته نسبت به مدل پایه مجهز شده که حجم آن از 4 به 4.5 لیتر افزایش پیدا کرده است. بیشینه قدرت تولیدی این پیشرانه هشت سیلندر دو توربوشارژ چیزی معادل 900 اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور تولیدی آن هم چیزی معادل 1250 نیوتن متر است. البته برابوس برای جلوگیری از وارد شدن آسیب، بیشینه گشتاور تولیدی پیشرانه را به صورت الکترونیکی روی 1050 نیوتن متر محدود کرده است.

پیشرانه مرسدس AMG G63 برابوس راکت 900

برابوس اظهار کرده که این پیشرانه فوق قدرتمند مرسدس AMG G63 را به یک سوپراسپرت فوق سریع تبدیل کرده و اعداد و ارقام عملکرد این خودرو تایید کننده این ادعا هستند. مرسدس AMG G63 راکت 900 ادیشن قادر است طی 3.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز به صورت الکترونیکی روی 280 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در حالی پیشرانه این خودرو می تواند آن را به سرعت هایی بالاتر برساند، برابوس گفته تایرها توانایی حرکت با سرعت بالاتر را ندارند.

نمای جانبی مرسدس AMG G63 برابوس راکت 900

استایل ظاهری و کابین

در خصوص تغییرات ظاهری صورت گرفته توسط برابوس در این G63 راکت 900 ادیشن قصد تشریح نداریم؛ صرفا اشاره می کنیم که برابوس برای این خودرو چندین تغییر در راستای به روزرسانی ظاهری اعمال کرده که شامل نصب اسپویلر عقب، سپرهای جلو و عقب اسپرت با دیزاین خشن، یک اسکوپ بزرگ روی کاپوت و رینگ های 24 اینچی بسیار بزرگ هستند. توجه برابوس به جزییات در استایل ظاهری این خودرو به خصوص در کابین واقعا جذاب بوده و درون کابین شاهد اجرای تودوزی چرمی بسیار با کیفیت برای هر چهار صندلی این خودرو و اجرا تزیینات فیبر کربنی روی داشبورد، کنسول میانی و رودری ها هستیم.

کابین مرسدس AMG G63 برابوس راکت 900

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟