اخبار خودرو جهان
رقیب رولزرویس و بنتلی 100 ساله شد

مرسدس میباخ اس کلاس ادیشن 100

چهارشنبه - ۷ مهر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مرسدس میباخ اس کلاس ادیشن 100

مرسدس زیربرند میباخ را پس از معرفی دو مدل 57 و 62 به منظور رقابت با رولزرویس و بنتلی و ناکامی این دو مدل در زمان دایملر کرایسلر، از این برند قطع امید نکرد. در سال 2014 این کمپانی تصمیم گرفت که کار تازه ای را با زیربرندی جدید به نام مرسدس میباخ آغاز کند که محوریت این برند نسخه فوق کشیده مرسدس بنز اس کلاس بود؛ ولی در حاشیه آن پروژه هایی مانند اسیووی G650 Landaulet و S650 کابریولت هم اجرا شد.

به گزارش خودرونویس، مرسدس میباخ اس کلاس حال یک همزاد اسیووی به نام میباخ GLS هم دارد؛ این دقیقا همان سیاستی بوده که مرسدس در خصوص سدان الکتریکی EQS نیز پیش گرفته که یک اسیووی با نام EQS را هم در سال 2023 از برند میباخ عرضه می کند. اما در حال حاضر دایملر قصد دارد 100 ساله شدن میباخ را جشن بگیرد؛ به عبارتی از زمان عرضه اولین محصول تولیدی میباخ تا به امروز 100 سال گذشته است. این شرکت در سال 1909 با نام Luftfahrzeug Motorenbau GMbH تاسیس شد و در سال 1912 نام آن به میباخ Motorenbau GMbh تغییر پیدا کرد.

نمای عقب مرسدس میباخ اس کلاس ادیشن 100

مشخصات و ویژگی های میباخ اس کلاس ادیشن 100

بدون در نظر گرفتن نسخه های بسیار مجلل و خاص پولمن، این مرسدس میباخ اس کلاس ادیشن 100 که به مناسبت یک قرن شدن این برند معرفی شده، خاصترین محصول میباخ تا به امروز محسوب می شود. این خودرو بر پایه پرچمدار میباخ اس کلاس یعنی مدل 12 سیلندر توسعه یافته و به یک پیشرانه حجیم و قدرتمند 621 اسب بخار و برای اولین بار به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز شده است. همچنین روی بدنه این خودرو با رنگ خاکستری Cirrus و آبی Nautical به صورت دستی به تم دو رنگ نقاشی شده است.

صندبی عقب مرسدس میباخ اس کلاس ادیشن 100

به منظور ایجاد تمایز میان این نسخه ادیشن 100 و میباخ اس کلاس استاندارد، این مدل خاص به رینگ های خاکستری براق با نشان Edition 100 مجهز شده تا به خاص و تولید محدود بودن این نسخه اشاره شده باشد. همچنین روی ستون C این خودرو در زیر لوگوی میباخ، عبارت Edition 100 نیز دیده می شود. درون کابین این مرسدس میباخ اس کلاس ویژه 100 سالگی نیز یک تودزوی ویژه چرمی دو رنگ با رنگ سفید کریستال و خاکستری Pearl اجرا شده است.

لوگو مرسدس میباخ اس کلاس ادیشن 100

در ازای مبلغ هنگفتی که برای خرید مرسدس میباخ اس کلاس ادیشن 100 پرداخت می کنید، هر ویژگی لاکچری و جذابی که فکر کنید مانند عایق صدای قسمت سرنشینان عقب تا سیستم صوتی چهار بعدی برمستر را در اختیار دارید. نسخه ادیشن 100 مرسدس میباخ اس کلاس دارای صندلی های گرمکن دار و ماساژور و همچنین چندین نشان ادیشن 100 در قسمت های مختلف کابین است.

مرسدس میباخ اس کلاس ادیشن 100

سخن پایانی

تولید این مرسدس میباخ اس کلاس ادیشن 100 تنها به 100 دستگاه محدود شده است. برچسب قیمت این نسخه ویژه هنوز اعلام نشده؛ ولی با توجه به برچسب قیمت پایه مرسدس میباخ S680 12 سیلندر که معادل 217 هزار یورو بوده، نباید اصلا انتظار قیمتی مقرون به صرفه را برای این نسخه تولید محدود 100 سالگی داشت.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟