اخبار خودرو جهان
EQG در نمایشگاه مونیخ 2021 رونمایی می شود

مرسدس بنز G کلاس الکتریکی در راه است

سه شنبه - ۲۹ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مرسدس بنز G کلاس

مرسدس بنز مدام اظهار می کند که G کلاس از زمان قوی تر است و برای بقا در دوران تولید خودروهای الکتریکی و الکتریکی سازی شده، باید خود را با این شرایط وفق دهد و نسخه فاقد پیشرانه بنزینی و تمام الکتریکی آن را نیز تولید کند. Ola Kallenius مدیرعامل دایملر در نوامبر سال 2019 خبر تولید یک G کلاس بدون پیشرانه درونسوز را داده بود و سپس تولید این آفرودر الکتریکی را بار دیگر در مارس سال 2020 تایید کرد. در آن زمان بیان شده بود که طی چند سال آینده G کلاس الکتریکی از راه می رسد.

به گزارش خودرونویس، به تازگی خبر جدیدی در یکی از مجلات آلمانی منتشر شده که در آن اعلام شده که اولین ظهور مرسدس بنز G کلاس الکتریکی در اوایل ماه سپتامبر و در نمایشگاه خودرو مونیخ آلمان صورت می گیرد. در این مطلب اشاره شده که در نمایشگاه مونیخ 2021 نسخه مفهومی EQG معرفی می شود که پیش نمایشی از مدل تولیدی این آفرودر الکتریکی بوده و مدل تولیدی آن نیز در سال 2023 وارد بازار جهانی می شود.

مرسدس بنز G کلاس

مشخصات فنی مرسدس بنز G کلاس الکتریکی (EQG)

در این لحظه هیچ مطلب تایید شده ای در خصوص مشخصات فنی مرسدس G کلاس الکتریکی منتشر نشده؛ ولی می توان با قوت پیش بینی کرد که این خودرو از دو موتور الکتریکی بهره می گیرد تا سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک برای آن به ارمغان آید. چراکه از خودرویی مانند G کلاس، جز این انتظار نمی رود.

بنا به اظهارات کارشناسان آلمانی، EQG یک خودروی الکتریکی مجزا از خانواده G کلاس نبوده و رویکرد مرسدس در تولید این اسیووی الکتریکی متفاوت از تولید محصولات الکتریکی مانند EQS، EQE و EQC است. چراکه مرسدس ضمن معرفی مدل های سدان EQS و EQE، قصد دارد نسخه های اسیووی آنها را نیز در سال 2022 معرفی کند. این در حالی بوده که مرسدس قصد دارد EQG را به عنوان یک گزینه در کنار نسخه های درونسوز G کلاس راهی بازار کند. پیش بینی می شود که مرسدس EQG یا همان G کلاس الکتریکی تمامی قابلیت های بیراهه نوردی نسخه درونسوز را در خود حفظ کرده باشد. شایعه شده G کلاس الکتریکی به یک پک باتری 108 کیلووات ساعتی بزرگ مجهز شده که انرژی لازم برای پیمایش 500 کیلومتر مسافت را درون خود تحت سیکل تست WLTP ذخیره می کند.

مرسدس بنز G کلاس

شایعه شده که دو موتور الکتریکی مرسدس G کلاس الکتریکی روی هم رفته قدرتی فراتر از 500 اسب بخار را تولید می کنند. البته در کنار این قدرت بالا نباید فراموش کرد که EQG به واسطه ابعاد بزرگ، پک باتری بزرگ و همین دو موتور الکتریکی وزن خالص بسیار بالایی خواهد داشت. جهت یادآوری بیان می کنیم که نسخه دیزلی مرسدس بنز G350d وزنی معادل 2351 کیلوگرم دارد و نسخه AMG G63 هم وزنی معادل 2650 کیلوگرم دارد. بدین ترتیب مرسدس G کلاس الکتریکی ممکن است که وزنی در حدود 3 تن داشته باشد که چنین رقمی با توجه به وزن باتری ها دور از ذهن نیست.

با توجه به ثبت حق تجاری های صورت گرفته در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا، به نظر می رسد که G کلاس الکتریکی در دو نسخه EQG 560 و EQG 580 معرفی شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟