اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 صورت گرفت

مرسدس بنز EQB 2022 معرفی شد

سه شنبه - ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مرسدس بنز EQB

مرسدس با سرعت زیادی در حال توسعه سبد محصولات الکتریکی خود بوده و امروز خودروی الکتریکی کامپکت دیگری به نام EQB را رونمایی کرده است. بدین ترتیب EQB هم به محصولات تازه رونمایی شده الکتریکی مرسدس اعم از EQS و EQA ملحق می شود و این تازه ابتدای راه الکتریکی سازی مرسدس است. مرسدس بنز EQB در نمایشگاه شانگهای 2021 رونمایی شده و این بدان معناست که این خودرو ابتدا به بازار چین و سپس به بازار اروپا و آمریکا عرضه می شود.

ابعاد و ویژگی های مرسدس بنز EQB

به گزارش خودرونویس، یکی از ویژگی های جذاب EQB جاداربودن در عین داشتن ابعادی کوچک است. این خودرو طولی معادل 4684 میلی متر دارد که حدود 10 سانتی متر از فورد موستانگ کوچکتر است؛ ولی دارای سه ردیف صندلی و قابلیت نشستن هفت سرنشین را در مدل استاندارد دارد. البته صندلی ردیف سوم به صورت آپشنال برای این خودرو نصب می شود و فضای کافی برای نشستن دو کودک یا حتی دو فرد بزرگسال با قدی معادل 1.65 متر را دارد.

نمای عقب مرسدس بنز EQB

نسخه پنج نفره این خودرو دارای فضای باری بین 495 تا 1710 لیتر است. ولی مدل هفت نفره EQB دارای فضای باری بین 465 تا 1629 لیتر بسته به نحوه باز و بسته بودن صندلی هاست.

کابین مرسدس بنز EQB

مشخصات فنی مرسدس EQB

مرسدس در این لحظه بیشتر جزییات مربوط به مشخصات فنی EQB را پنهان نگه داشته و صرفا به بیان اطلاعاتی تخمینی بسنده کرده است. ما این را می دانیم که EQB به دو صورت جلو و تمام چرخ محرک راهی بازار می شود و میزان قابل استفاده از پکیج باتری این خودرو چیزی معادل 66.5 کیلووات ساعت در نسخه اروپایی است. برخی از مدل های مرسدس EQB دارای پیشرانه الکتریکی با 269 اسب بخار قدرت هستند. مرسدس همچنین اظهار کرده که برنامه تولیدی یک نسخه با قابلیت پیمایش زیاد را هم دارد ولی جزییاتی در این خصوص اعلام نکرده است. مرسدس EQB در چین با تریم AMG لاین عرضه می شود که قادر به تولید 288 اسب بخار قدرت است.

مرسدس بنز EQB

مرسدس همچنین اشاره کرده که EQB 350 4Matic در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافت 478 کیلومتر تحت سیکل NEDC چین و بیشینه مسافت 419 کیلومتر تحت سیکل WLTP اروپاست. یقینا میزان مسافت قابل پیمایش این خودرو تحت سیکل EPA آمریکا مقداری کمتر است. پیش بینی می شود که مشخصات نسخه قابل عرضه EQB به بازار آمریکا با نمونه اروپایی یکسان باشد؛ ولی یقینا تفاوت هایی با نمونه حاضر در بازار چین خواهد داشت.

سوییچ مرسدس بنز EQB

ویژگی های ظاهری مرسدس EQB

مرسدس در EQB ویژگی های ظاهری شاخص این برند به خصوص خانواده EQ را رعایت کرده که شامل جلوپنجره بسته مشکی رنگ و نوار LED سرتاسری در پروفیل جلو و عقب است. این خودرو همچنین به رینگ های به خصوص دو و سه رنگ مجهز شده که بسته به سفارش مشتری تا 20 اینچ می توانند باشند. انتظار می رود که مرسدس جزییات بیشتری از قیمت، مشخصات فنی و ویژگی های EQB را با نزدیک شدن به زمان عرضه آن منتشر کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟