اخبار خودرو جهان
مجهز به یک موتور برقی با 188 اسب بخار قدرت

مرسدس بنز EQA الکتریکی 2021 رونمایی شد

پنجشنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
مرسدس بنز eqa 2021 در شارژ

در سال 2019 بود که تصاویر جاسوسی یک کراس اوور الکتریکی کامپکت از مرسدس بنز منتشر شد. چند روز پس از انتشار این تصاویر مرسدس تایید کرد که قصد معرفی این کراس اوور الکتریکی را با نام EQA طی 12 ماه پیش رو دارد. مرسدس تقریبا وعده خود را عملی کرد و روز گذشته نسخه تولیدی کراس اوور الکتریکی EQA را رونمایی کرد.

به گزارش خودرونویس، این کراس اوور الکتریکی ارزان ترین و کوچکترین محصول در بین خانواده الکتریکی EQ مرسدس محسوب می شود. ضمن اینکه EQA اولین خودروی الکتریکی کامپکت مرسدس بوده که قرار است از بهار در اروپا به فروش برسد. مرسدس قصد دارد که EQA را در دو سایت تولیدی Rastatt آلمان وئ پکن چین تولید کند.

 

مشخصات فنی مرسدس EQA

مرسدس در ابتدا نسخه EQA 250 این کراس اوور الکتریکی را معرفی کرده که دارای یک موتور الکتریکی با 188 اسب بخار قدرت است. به لطف بهره بردن از یک باتری 66.5 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی، EQA 250 قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت 486 کیلومتر را تحت سیکل NEDC طی کند. مرسدس وعده داده که در ادامه نسخه های قدرتمندتری را نیز از این خودرو با دو موتور الکتریکی معرفی می کند که روی هم رفته قادر به تولید 268 اسب بخار قدرت و بیشینه مسافت قابل پمایش 500 کیلومتر در حالت شارژ کامل است.

مرسدس بنز eqa 2021

مرسدس بنز EQA به ازای هر 100 کیلومتر مسافت، 15.7 کیلووات ساعت انرژی مصرف می کند که مرسدس بیان کند ضریب مقاومت هوای 0.28 این خودرو در کاهش مصرف انرژی این خودرو تاثیر زیادی داشته است. لازم به ذکر است که مراحل توسعه آیرودینامیک این خودرو در یک استودیو دیجیتال با تمام ابزارهای شبیه ساز تونل باد برای سنجش نتیجه این طراحی صورت گرفته است.

صحبت از بهینه بودن که شد باید اظهار کنیم مرسدس EQA دارای یک پمپ گرمایش بوده که انرژی گمایشی تلف شده از موتور الکتریکی را به کابین سرنشینان به منظور گرمایش آنها منتقل می کند. این سیستم به وسیله سیستم سرگرمی MBUX مرسدس یا نرم افزار Me امکان پیش گرمایش کابین را قبل از ورود سرنشینان دارد.

نمای جانبی مرسدس بنز eqa 2021

طراحی ظاهری

از نظر ابعاد بیرونی، مرسدس EQA ابعاد نزدیکی به همزاد درونسوز خود یعنی مرسدس بنز GLA دارد. در واقع مرسدس بنز اظهار کرده که بدنه GLA را به عنوان پایه و اساس طراحی EQA مد نظر قرار داده و به روزرسانی ها و تغییرات زیادی را روی آن برای طراحی یک خودروی الکتریکی اعمال کرده اند. با این حال جلوپنجره بسته، چراغ های جلو تغییر شکل یافته و چراغ های عقب خطی و نوار LED بین آنها، یک هارمونی جدیدی در طراحی EQA نسبت به GLA ایجاد کرده است.

نمای عقب مرسدس بنز eqa 2021

طراحی کابین EQA

داخل کابین مرسدس EQA تا حد زیادی به همزاد درونسوز آن یعنی GLA شباهت دارد؛ اما المان هایی هم وجود دارد که با مشاهده آنها متوجه الکتریکی بودن این خودرو می شوید. بسته به تریم انتخابی این خودرو دارای قطعات تزیینی مختلف و تودوزی چرمی سوراخ دار در نسخه ادیشن 1 است. بارزترین تفاوت ظاهری این خودرو با GLA مربوط به نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان بوده که اطلاعات مرسوم در خودروهای الکتریکی را به راننده نمایش می دهد.

کابین مرسدس بنز eqa 2021

مرسدس بنز EQA دارای چراغ های جلو LED با سیستم کمکی نور بالا، درب برقی فضای بار، رینگ های آلیاژی 18 اینچی، نورپردازی داخل کابین در 64 رنگ مختلف، دوربین پارک و غربیلک فرمان چرم دوزی شده است. این کراس اوور الکتریکی به لطف سفارش دو پکیج ظاهری مختلف Electric Art و AMG لاین امکان شخصی سازی ظاهری را هم دارد؛ همچنین پکیج ظاهری نایت نیز یکی دیگر از کیت های قابل نصب برای شخصی سازی ظاهری این خودرو است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟