به گزارش خودرونویس،سرهنگ علی محمدی در خصوص آخرین وضعیت فعالیت مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری پلیس راهور در سراسرکشور با توجه به وضعیت متفاوت شیوع کرونا افزود: با ابلاغ ستاد ملی کرونا و با توجه به وضعیت قرمز کرونا، مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در همه مراکز استان‌ها به مدت دو هفته ‌تعطیل است.

وی ادامه داد: تمام مراکز استان‌ها در وضعیت قرمز بوده و مراکز تعویض پلاک در آنها تعطیل هستند، اما در شهرهایی که در وضعیت نارنجی، زرد و سفید قرار دارند مراکز شماره گذاری فعال هستند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در خصوص فعالیت مراکز شماره‌گذاری در استان تهران اعلام کرد: استان تهران در این موضوع به صورت یکپارچه دیده شده و با توجه به وضعیت قرمز، تمام مراکز تعویض پلاک ‌در استان تهران به مدت دو هفته تعطیل است.

سرهنگ محمدی در خصوص وضعیت اعتبار وکالتنامه‌های خرید و فروش خودرو که در مدت این دو هفته منقضی می‌شوند، گفت: پلیس پیگیر وکالتنامه‌های منقضی از مبادی ذی‌ربط است تا این وکالتنامه‌ها به مدت روزهای تعطیل، تمدید شوند.

وی با بیان که پلیس موافق خرید و فروش وکالتنامه‌ای خودرو به دلیل بروز مشکلات احتمالی نیست، گفت: اگر خریدار و فروشنده به صورت وکالتی می‌خواهند خودرو را معامله کنند، به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی مراکز شماره‌گذاری در شهرهای قرمز، اعتبار سه ماهه برای وکالتنامه‌ها قائل شوند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از سخنان، با توجه به تعطیلی مراکز شماره‌گذاری در استان تهران، از ارائه خدمت تعویض پلاک به صورت کاملاً اینترنتی در مرکز شماره‌گذاری “میثم”خبرداد.

محمدی در خصوص چگونگی نقل و انتقال خودرو در شهر تهران با توجه به شرایط قرمز کرونایی و تعطیلی تمام‌ مراکزشماره‌گذاری اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی مراکز شماره‌گذاری در شهرهای قرمز، متقاضیان نقل و انتقال خودرو در شهر تهران با دانلود برنامه کاربردی پلیس من و تکمیل ثبت نام از طریق پلیس +۱۰ شهر تهران و انجام فرایند نقل و انتقال در سامانه اینترنتی شماره‌گذاری که در برنامه کاربردی پلیس من بارگذاری شده، در ایام تعطیلات کرونایی مراکز به غیر از روزهای جمعه می‌توانند از خدمات شماره‌گذاری در مرکز میثم استفاده کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: برای نقل و انتقال اینترنتی، وکالت پذیرفته نیست و حضور خریدار و فروشنده در مرکز تعویض پلاک الزامی است. همچنین خریدار و فروشنده باید حساب بانکی با رمز دوم و تلفن همراه هوشمند داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که ۶ دانگ خودرو باید به نام فروشنده باشد، افزود: ارائه خدمات نقل و انتقال به خودروهای سواری شخصی به زمان کمتر از ۱۰ دقیقه بدون پیاده شدن خریدار و فروشنده همراه با نوبت‌دهی اینترنتی انجام خواهد شد.

5 از 1 رای