محصولات ام وی ام مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401

به گزارش خودرونویس، محصولات مدیران خودرو با دو برند مختلف به بازار ایران عرضه می شوند. برند ام وی ام که قدیمی تر بوده شامل محصولاتی ارزانتر و البته مدرن و به نسبت لوکس بوده که اتفاقا محبوبیت زیادی هم در بازار ایران دارند. ام وی ام تمام سبد محصولات خود شامل کراس اوور تیگو 7 IE، ایکس 55 پرو و ایکس 22 پرو و آریزو 5 فیس لیفت را در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 در غرفه به همراه داشت. گل به جز تیگو 7 IE که قدیمی ترین محصول حال حاضر ام وی ام بوده که اتفاقا یکی از محبوبترین محصولات آن هم محسوب می شود، باقی خودروهای ام وی ام جدید بوده و به تازگی به بازار لانچ شده است.

ام وی ام ایکس 22 پرو کراس اوور اقتصادی و شهری این برند بوده که کمتر از یکسال پیش به بازار عرضه شده و نسخه بروزرسانی شده ایکس 22 سابق با چهره ای مدرن، مشخصات فنی جدید و آپشن های رفاهی و ایمنی بیشتر محسوب می شود. ایکس 22 پرو به یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ مجهز بوده که قادر به تولید ۱۰۲ اسب ‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بوده و به لطف بهره ‌مندی از سیستم توربوشارژر، حداکثر گشتاور از دورهای حدود ۱۵۰۰ در دسترس راننده قرار خواهد داشت. مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام ایکس 22 پرو نیز عددی در حدود 5.8 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. این نیرو توسط گیربکس اتوماتیک CVT جدید با 9 دنده شبیه سازی شده و قابلیت تعویض به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود.

حضور مدیران خودرو با فونیکس و ام وی ام در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 (1)

ایکس 55 پرو را باید جدیدترین محصول ام وی ام دانست که نسخه جدید و بروزرسانی شده ایکس 55 معمولی محسوب می شود. ام وی ام ایکس 55 پرو دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که تقریبا همه خودروهای چینی حال حاضر در ایران از آن بهره برده اند. البته موتور 1.5 لیتری ایکس 55 پرو مهندسی شده توسط کمپانی AVL اتریش بوده و توربوشارژ هانیوال آمریکایی نیز برای آن نصب شده است. مشابه همین پیشرانه روی نسخه قبلی ایکس 55 هم نصب بوده، ولی توان تولیدی آن از 147 به 156 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن نیز از 210 به 230 نیوتن متر افزایش پیدا کرده که تغییر خوبی برای یک کراس اوور 1440 کیلوگرمی محسوب می شود. تغییر اصلی در مشخصات فنی ایکس 55 پرو به گیربکس آن مربوط می شود. به جای نصب یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه خشک، یک گیربکس اتوماتیک CVT رابط موتور و چرخ ها بوده و نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند. این گیربکس قابلیت تعویض 9 دنده مجازی به صورت دستی را هم دارد. لازم به ذکر است که همین موتور و گیربکس دقیقا روی آریزو 5 فیس لیفت، آریزو 6 و فونیکس تیگو 7 پرو نیز نصب شده است. ام وی ام ایکس 55 پرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4318، 1830 و 1664 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2610 میلی متر است. بدین ترتیب جزو کراس اوورهای جمع جور و کامپکت دسته بندی می شود.

 

حضور ارتش فونیکس مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401

در بین محصولات ام وی ام جای سدان آریزو 6 معمولی خالی بود. البته باید اعتراف کنیم که فونیکس آریزو 6 پرو با حضور پر رنگ خود در غرفه فونیکس که پشت به پشت ام وی ام قرار داشت، جای خالی آن را پر کرده بود. فونیکس آریزو 6 پرو تنها سدان برند لاکچری و تازه معرفی شده مدیران خودرو بوده که نسخه لوکس تر و بروزتر آریزو 6 معمولی محسوب می شود. فونیکس آریزو 6 پرو مدیران خودرو از همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر AVL اتریش و همان گیربکس CVT اتوماتیک 9 سرعته مشابه نسخه قبلی بهره می برد. این موتور 1.5 لیتری معروف قادر به تولید 147 اسب بخار در دور 5500 و 220 نیوتن متر گشتار در دور 1750 تا 4500 است. نیروی تولیدی این موتور توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض 9 دنده مصنوعی به چرخ های جلوی فونیکس آریزو 6 پرو مدیران خودرو منتقل می شود. دو مد رانندگی اسپرت و اکو نیز برای این خودرو تعبیه شده است. فونیکس آریزو 6 پرو یک سدان سگمنت C محسوب شده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4710، 1825 و 1490 میلی متر با فاصله بین دو محور 2670 میلی متر است.

حضور مدیران خودرو با فونیکس و ام وی ام در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 (1)

بی شک تیگو 8 پرو پرچمدار برند فونیکس و لوکس ترین خودروی مونتاژی صفر کیلومتر داخل ایران گل سرسبد فونیکس محسوب شده که کیفیت بالا، کابین مدرن، طراحی زیبا و شکیل و پیشرانه قدرتمند آن توجه همه را به خود جلب کرده بود. تیگو 8 پرو به یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ GDI مجهز بوده که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور بوده که کاملا جوابگوی وزن و ابعاد تیگو8 پروست. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر به چرخ های جلو منتقل می شود و اگر قصد رانندگی پرهیجانتر با این خودرو را داشته باشید، یقینا شیفترهای تعویض دنده نصب شده در پشت فرمان رضایت شما را جلب می کنند. تیگو8 پرو به لطف این پیشرانه قدرتمند طی 8.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 214 کیلومتر بر ساعت تست شده است.

حضور مدیران خودرو با فونیکس و ام وی ام در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 (1)

تیگو 7 پرو را باید برادر کوچکتر تیگو 8 پرو دانست. این خودرو یکی از محبوبترین کراس اوورهای لوکس چینی در بازار ایران بوده و در واقع نسل جدید تیگو 7 که خود محبوبترین کراس اوور چینی بود، محسوب می شود. تیگو 7 پرو همچنان از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر مانند مدل پیشین بهره گرفته؛ ولی خوشبختانه توان خروجی آن از 147 به 155 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن نیز از 210 به 230 نیوتن متر ارتقا یافته است. همچنین به جای استفاده از گیربکس اتوماتیک دو کلاچه خشک، یک گیربکس اتوماتیک CVT 9 سرعته برای این خودرو نصب شده که مشابه آن را در آریزو 6 و آریزو 5 فیس لیفت هم مشاهده کرده بودیم.

فونیکس FX جدیدترین محصول مدیران خودرو بوده که در غرفه این شرکت در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 نیز در یک اتاق شیشه ای بسته حضور داشت. مدیران خودرو هنوز به صورت رسمی عرضه فونیکس FX را آغاز نکرده، اما نتایج تست درایو فونیکس FX که توسط خبرنگاران انجام شده، مردم را مشتاق عرضه این خودرو کرده است. چراکه فونیکس FX با ثبت شتاب صفر تا 100 حدود 7.7 ثانیه ای لقب سریع ترین خودروی تولیدی در ایران را به خود اختصاص داده است. فونیکس FX دارای مشخصات فنی یکسانی با تیگو 8 پرو بوده و ترکیب این پیشرانه قدرتمند با وزن سبکتر این خودرو باعث شده که FX به چابکترین و داینامیکترین کراس اوور موجود در ایران تبدیل شود.

3 از 2 رای