اخبار خودرو جهان
در راستای کاهش تلفات جاده ای صورت می گیرد

محدود شدن سرعت محصولات رنو روی 180 کیلومتر

سه شنبه - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
محدود شدن سرعت محصولات رنو روی 180 کیلومتر

رنو رسما اعلام کرده که قصد دارد یک محدود کننده سرعت روی تمامی مدل های جدید خود نصب کند. در سال 2022 خودروی مگان E الکتریکی به یک محدود کننده اتوماتیک سرعت به صورت استاندارد مجهز می شود. به لطف این محدود کننده، نهایت سرعت این خودرو روی 180 کیلومتر بر ساعت محدود می شود. همچنین قرار است که این محدود کننده سرعت روی سایر محصولات رنو و همچنین زیربرند اقتصادی داچیا نیز نصب شوند تا خودروها امکان عبور از سرعت 180 کیلومتر بر ساعت را نداشته باشند.

به گزارش خودرونویس، مدتی پیش شرکت خودروسازی سوئدی ولوو اظهار کرده بود که هدف ما این است در آینده هیچ فردی در یک محصول جدید ولوو طی تصادف کشته نشود و آسیب جدی نبیند. ولوو برای رسیدن به این هدف، یک محدود کننده سرعت را روی تمامی محصولات جدید خود نصب کرده تا با کاهش نهایت سرعت، سطح ایمنی محصولات خود را بالاتر ببرد. ولوو در آن زمان به لطف نصب یک محدود کننده الکترونیکی سرعت روی 180 کیلومتر بر ساعت، تنها خودروسازی بود که دست به چنین اقدامی زده بود. ولی به نظر می رسد که ولوو امروز در این زمینه تنها نیست و خودروسازان دیگری نیز دست به اقدام مشابه زده اند.

لوکا de Meo مدیرعامل رنو طی یک مراسم در پاریس در هفته گذشته به سهامداران این شرکت گفت که سرعت بالا دلیل اصلی تلفات جانی در تصادفات جاده ای است. از این رو، رنو قصد دارد که نهایت سرعت قابل پیمایش تمامی محصولات خود را در آینده روی 180 کیلومتر بر ساعت محدود کند و همین منظور سیستم ایمنی Safety Coach را معرفی خواهد کرد. این سیستم محدودیت های سرعت جاده و همچنین شرایط مسیر را مانیتورینگ می کند و بر اساس داده های دریافتی نهایت سرعت را محدود می کند.

تست تصادف داچیا ساندرو

مدیرعامل رنو معتقد است که در سطح کره زمین جاده های محدودی وجود دارد که راننده بدون شکستن قوانین می تواند با سرعتی فراتر از 140 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. اگرچه اتوبان هایی در آلمان وجود دارد که راننده بدون هیچ محدودیت سرعتی می تواند در آن رانندگی کند؛ ولی تعداد بسیار کمی از مشتریان رنو قصد دارند خودروی خود را برای تست حداکثر سرعت به این اتوبان های آلمان ببرند! به گفته رسانه های فرانسوی، داچیا هم قصد دارد چنین محدود کننده سرعتی را روی محصولات خود نصب کند و این تصمیم با توجه به عملکرد ضعیف محصولات داچیا در تست های تصادف ایده بدی به نظر نمی رسد.

 

سخن پایانی

در این لحظه مشخص نیست که رنو و داچیا دقیقا از چه زمانی اقدام به نصب سیستم ایمنی Safety Coach روی محصولات خود می کنند؛ ولی ما تعجب نمی کنیم که اگر در آینده خودروسازان بیشتری چنین تصمیمی بگیرند و نهایت سرعت قابل پیمایش محصولات خود را پایین تر بیاورند. البته امروزه تیونرهای بسیاری در شخصی سازی نرم افزاری خودرو متخصص شده اند به راحتی می توانند محدود کننده سرعت ولوو را از مدار خارج کنند؛ انتظار می رود که این محدود کننده سرعت جدید هم قابل کنترل باشد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟