اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه گوانگژو 2021 صورت گرفت

لینکلن Zephyr در مدل تولیدی رونمایی شد

یکشنبه - ۳۰ آبان ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
لینکلن Zephyr

پس از انتشار دو تصویر جاسوسی یکی در ماه سپتامبر و دیگری در ماه نوامبر، سرانجام نسخه تولیدی لینکلن Zephyr در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2021 چین به صورت رسمی رونمایی شد. این خودرو به معنای واقعی کلمه جذاب بوده و متاسفانه فعلا تنها ویژه بازار چین بوده و راهی سایر کشورها نخواهد شد.

به گزارش خودرونویس، با استناد به تصاویر منتشر شده می توان اظهار کرد که لینکلن Zephyr خودرویی بزرگ با استایل سدان های سنتی شکل بوده که یک جلوپنجره بزرگ در پروفیل جلو آن نصب شده و لوگوی لینکلن هم در ابعادی بزرگ در میان این جلوپنجره دیده می شود. این لوگوی زیبا با یک نوار کرومی احاطه شده که در نهایت به چراغ های LED روشنایی در روزی می رسد که به صورت یکپارچه با چراغ های اصلی طراحی شده اند. قسمت پایینی سپر این خودرو دارای دو ورودی هوا C شکل در هر طرف بوده و یک ورودی هوای عریض در قسمت پایینی سپر تعبیه شده که سنسور رادار کروز کنترل تطبیقی این خودرو را در خود پنهان کرده است.

لینکلن Zephyr

پروفیل عقب لینکلن Zephyr تا حد زیادی آئودی A7 یا نسخه اروپایی اشکودا اکتاویا را در ذهن ما تداعی می کند. درون سپر این خودرو دیفیوزر تهاجمی و زیبایی طراحی شده و لبه صندوق عقب نیز یک نوار LED که به چراغ های عقب متصل شده، طراحی شده است. لازم به ذکر بوده که دو پکیج ظاهری به نام های I Cool و I Enjoy برای این خودرو در دسترس بوده که تفاوت بین آنها به تریم اجرا شده در پروفیل جلو مربوط می شود.

لینکلن Zephyr

مشخصات فنی لینکلن Zephyr

لینکلن Zephyr در بازار چین از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی بهره می برد که قادر به تولید 235 اسب بخار قدرت بوده و نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می کند. این خودروی سدان به رینگ های 18 یا 19 اینچی و تایرهای 235/50 یا 235/45 مجهز می شود.

کابین لینکلن Zephyr

اگر محصولات گروه خودروسازی فورد ویژه بازار چین را دنبال کرده باشید، از سبک طراحی داخل کابین لینکلن Zephyr چندان متعجب نخواهید شد. این خودرو دارای دو نمایشگر دیجیتالی درون کابین بوده که یک نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان و یک نمایشگر بسیار بزرگ 27 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی در میان داشبورد نصب شده که تا مقابل سرنشین جلو امتداد یافته است. این سیستم سرگرمی از نرم افزار Nebula استفاده کرده که ویژه لینکلن Zephyr توسعه داده شده است. روی غربیلک فرمان نیز کلیدهایی لمسی برای دسترسی ساده تر راننده تعبیه شده است.

لینکلن از هم اکنون فروش این سدان سوپرلوکس را در بازار چین آغاز کرده و برای این خودرو برچسب قیمتی بین 40 تا 53 هزار و 500 دلار را اعلام کرده است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟