اخبار خودرو جهان
ارتقا جنبه بصری بدون افزایش قدرت

لکسوس IS 2021 با کیت بدنه TRD و مدلیستا

یکشنبه - ۱۸ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
لکسوس is 2021

زمانی که لکسوس نسخه به روزرسانی IS را برای مدل 2021 در ماه ژوئن معرفی کرد، بسیاری از طرفداران این اخودرو گله و شکایت خود را نسبت به شباهت این خودرو با نسخه پیش از فیس لیفت IS ابراز کردند. البته اجرای چنین سیاستی در طراحی این خودرو از لکسوس قابل پیش بینی بود، چراکه این خودرو تنها یک فیس لیفت است و لکسوس معمولا جسارت این را ندارد که طراحی خودروهای فیس لیفت خود را دگرگون کند. همین جسارت کم لکسوس باعث شده که نسخه 2021 IS تفاوت چندان زیادی با نسخه معرفی شده در سال 2013 این سدان کامپکت نداشته باشد که این موضوع برای مخاطب آزار دهنده است.

به گزارش خودرونویس، برای طرفداران پر و پا قرص لکسوس که با وجود رقبای قدرتمندی همچون مرسدس بنز C کلاس، ب ام و سری 3 و آئودی A4 همچنان به لکسوس IS وفادار هستند، خبر بسیار خوشحال کننده ای منتشر شده است. چراکه دو کمپانی TRD و مدلیستا به تازگی کیت بدنه های اسپرت جذاب و جدیدی را برای این سدان کامپکت لاکچری معرفی کرده اند.

نمای عقب لکسوس is 2021

کیت بدنه TRD برای لکسوس IS مدل 2021

کمپانی TRD برای لکسوس IS قطعات اسپرت و جدیدی شامل اسپلیتر جلو، قاب آیرودینامیک برای آینه های جانبی، رکاب های جانبی و دیفیوزر عقب طراحی و عرضه کرده که با نصب آنها ظاهر این سدان جذاب ژاپنی مقداری متفاوت از مدل استاندارد می شود.

شرکت TRD همچنین سراگزوزهای جدید استیل و رینگ های 20 اینچی آلیاژی فورج با رنگ Melanite Gun متالیک را برای IS عرضه کرده است. این شرکت تیونر ژاپنی به منظور بهبود عملکرد لکسوس IS هم دمپرهای جدیدی که توسط یاماها طراحی و تولید شده اند را با هدف بهبود فرمان پذیری در سرعت های بالا برای IS عرضه کرده است. همچنین برای مدل های عقب محرک IS نیز یک استرس بار به منظور بهبود پایداری و تعادل توسط TRD عرضه شده است.

اسپویلر لکسوس is 2021

کیت بدنه مدلیستا برای لکسوس IS مدل 2021

کمپانی مدلیستا در آن سو قطعات افترمارکتی مشابه با TRD را برای لکسوس IS مدل 2021 عرضه کرده، ولی هدف این دو کمپانی در طراحی این قطعات افترمارکت کاملا از یکدیگر متفاوت بوده است. در حالی که هدف TRD در طراحی این قطعات اسپرت تر جلوه دادن استایل بیرونی IS بوده، مدلیستا هدفی جز لاکچری جلوه دادن این سدان کامپکت ژاپنی نداشته است. از این رو برخلاف TRD که بیشتر اجزای کیت بدنه آن برای لکسوس IS به رنگ مشکی طراحی شده بودند، کیت بدنه مدلیستا برای این خودرو به رنگ کرومی براق طراحی شده است. ضمن اینکه مدلیستا یک دست رینگ 19 اینچی جدید نیز برای IS عرضه کرده است.

نمای عقب لکسوس is 2021

سخن پایانی

برخلاف تیونرهای اروپایی و آمریکایی که چاشنی اصلی یک پروژه تیونینگ را ارتقا قدرت پیشرانه خودرو و بهبود عملکرد آن می دانند، تیونرهای ژاپنی هیچ اعتقادی به افزایش قدرت پیشرانه خودرو ندارند. این رو در این کیت TRD و مدلیستا نباید دنبال افزایش قدرت پیشرانه لکسوس IS باشید و باید به قدرت تولیدی استاندارد پیشرانه های این خودرو راضی باشید. به عبارت دیگر این دو کیت صرفا برای ارتقا جنبه بصری لکسوس IS سدان توسعه یافته اند و هیچ نقشی روی ارتقای عملکرد این خودرو ندارند.

در حال حاضر کیت های بدنه TRD و مدلیستا تنها در بازار ژاپن به فروش می رسند. ولی به زودی عرضه این کیت ها به بازار جهانی نیز آغاز می شود. لازم به ذکر است که این قطعات افترمارکت با سفارش نسخه F اسپرت روی لکسوس IS مدل 2021 هم قابل نصب است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟