اخبار خودرو ایران
رونمایی محصول جدید کرمان موتور روی پلتفرم PS1 طی ماه های آتی

لوگو جدید کرمان موتور و فونت کی ام سی KMC رونمایی شد

سه شنبه - ۴ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
لوگوی جدید کرمان موتور و فونت تایپ کی ام سی kmc

کرمان موتور به عنوان بزرگترین خودروساز بخش خصوصی کشور سال های سختی را پشت سر گذاشته است. دو سال 1398 و 1399 برای کرمان موتور به دلیل تحریم ها و ویروس کرونا با کاهش تولید چشمگیر همراه بود. اما کرمان موتور از سال 1400 رویکرد خودر را تغییر دارد و برند جدید خود یعنی KMC را به ثبت رساند تا بتواند بدون وابستگی به شرکای خارجی به تولید محصولات خود بپردازد. امروز کرمان موتور در مراسم رونمایی از لوکس ترین سدان خود یعنی KMC J7، لوگوی جدید خود و فونت جدید KMC را نیز رونمایی کرد.

به گزارش خودرونویس، سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور در مراسم رونمایی از لوگوی جدید این شرکت و خودروی کی ام سی KMC J7 افزود که تورم بالای ایران در سالها گذشته کار را برای تمام خودروسازان به ویژه کرمان موتور سخت تر کرده است. افزایش تورم باعث کاهش قدرت خرید مردم شده و این موضوع موجودیت شرکت های خودروسازی را به خظر انداخته است. اما کرمان موتور برای اینکه بتواند از بحران خارج شود تصمیم به استقلال در تولید محصول گرفت. وی بیان کرد که منظور از استقلال در تولید محصول عرضه خودرویی بوده که تولید آن وابسته به شرکای خارجی نباشد و در هر شرایط کرمان موتور بتواند آن خودرو را تولید کند. در سال 1400 کرمان موتور توانست دو خودروی پیکاپ کی ام سی KMC T8 و کراس اوور کی ام سی KMC K7 را به بازار عرضه کند که محصولاتی مستقل از شرکای خارجی این شرکت محسوب می شوند.

لوگوی جدید کرمان موتور و فونت تایپ کی ام سی KMC

محصول جدید کرمان موتور روی پلتفرم PS1 به زودی رونمایی می شود

کرمان موتور در این مدت روی طراحی خودرو سرمایه گذاری زیادی کرده و یک طراحی کرمانی با استعداد به نام حسین وفایی را استخدام کرده که اتفاقا لوگوی جدید این شرکت و فونت تایپ KMC توسط وی طراحی شده اند. مدیرعامل کرمان موتور همچنین خبر داد که تیم طراحی کرمان موتور یک محصول جدید را روی پلتفرم PS1 که با جک J4 مشترک بوته طراحی کرده اند که به زودی این محصول جدید را رونمایی و تولید خواهند کرد.

لوگوی جدید کرمان موتور و فونت تایپ کی ام سی KMC

تبدیل کرمان موتور به ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه در سال 1405

سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور اظهار کرد که نقشه راه این خودروساز بزرگ بخش خصوصی تا سال 1405 مشخص شده و کرمان موتور قصد دارد که تا تاریخ ذکر شده به ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه تبدیل شود. کرمان موتور برای دستیابی به این هدف در گام اول قصد دارد که خودرویی را تولید کند که 1000 کیلومتر پیمایش را تنها با مصرف 3 لیتر بنزین انجام دهد. مدیرعامل کرمان موتور از سرمایه گذاری کلان 75 میلیون دلاری برای احداث مرکز تحقیق و توسعه محصول خبر دارد که طی 18 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

لوگوی جدید کرمان موتور و فونت تایپ کی ام سی KMC

افزایش تیراژ کرمان موتور تا 200 هزار دستگاه در سال طی دو سال آینده

در کنار این برنامه ها، کرمان موتور قصد افزایش تیراژ تولیدی خود را دارد. این شرکت در سال جاری برای تولید 4 هزار محصول هدف گذاری کرده است. اما در سال آینده کرمان موتور قصد تولید 60 هزار خودرو را داشته و در دو سال آینده ظرفیت تولید کرمان موتور به 200 هزار دستگاه در سال افزایش خواهد یافت.

لوگوی جدید کرمان موتور و فونت تایپ کی ام سی KMC

ویدیو رونمایی از لوگوی جدید کرمان موتور

 

رونمایی از لوگوی جدید کرمان موتور و فونت تایپ  کی ام سی KMC

حسین وفایی یک دانشجوی طراحی خودرو بوده که در ایتالیا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کرده است. پروژه پایان نامه وی طراحی یک خودرو یا بهتر بگوییم خانواده محصول در سگمنت D را برای کرمان موتور طراحی کرده که شامل یک پیکاپ، اسیووی و سدان بوده که اسکچ های آن در این مراسم نشان داده شد. در طراحی این خانواده محصول از سه عنصر معماری ایرانی، کانسپت پرواز و طبیعت کرمان الگوبرداری شده است.

لوگوی جدید کرمان موتور و فونت تایپ کی ام سی KMC

وفایی طراحی کرمان موتور اظهار کرد که پلتفرم این محصولات سگمنت D تا به امروز نزدیک به 60 درصد پیشرفت داشته و به احتمال زیاد این پلتفرم در سال آینده رونمایی خواهد شد.

لوگوی جدید کرمان موتور و فونت تایپ کی ام سی KMC

کرمان موتور با محصولات خانواده کی ام سی KMC دوره جدیدی را شروع کرده و با معرفی خودروی سدان فستبک کی ام سی KMC J7 به عنوان پرچمدار خودروهای سواری خود، با قدرت به میدان بازگشته است. به همین دلیل این نیاز حس می شد که لوگوی این شرکت تغییر کند. وفایی لوگوی پرستوی کرمان موتور را به عنوان بیس کار در نظر گرفته و این لوگوی را مقداری صنعتی تر کرده و پر و بال بیشتری به آن داده است. در کنار رونمایی لوگو، فونت تایپ جدید KMC کی ام سی نیز رونمایی شده که قرار است این فونت به همراه لوگوی جدید این شرکت روی محصولات آتی کرمان موتور از جمله همین خودروی کی ام سی KMC J7 نصب شوند.

4.5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟