اخبار خودرو جهان
آغاز تست های جاده ای در انگلیس

لندروور دیفندر هیدروژنی در راه است

سه شنبه - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لندروور دیفندر هیدروژنی

جگوار لندروور یکی از چندین خودروسازی است که اعلام کرده قصد دارد تولید پیشرانه های درونسوز را در سال های آتی متوقف کند. جگوار قصد دارد که در سال 2025 تولید پیشرانه های درونسوز را برای همیشه متوقف کند و به خودروسازی تمام الکتریکی تبدیل شود که اقدامی قابل توجه از این برند لوکس بریتانیایی است.

به گزارش خودرونویس، در بازه زمانی بلند مدت جگوار لندروور قصد دارد تا سال 2036 تمام زنجیره تولید خود را عاری از گاز گلخانه ای کربن دی اکسید کند. جگوار لندروور ضمن تولید خودروهای الکتریکی، در حال صرف کردن زمان و هزینه زیادی برای توسعه تکنولوژی سوخت سلولی یا هیدروژن است. به همین منظور این کمپانی در حال توسعه یک نسخه پروتوتایپ لندروور دیفندر هیدروژنی بوده و قرار است که تست های جاده ای این اسیووی پاک در انگلیس از سال جاری آغاز شود.

پیشرانه لندروور دیفندر هیدروژنی

مشخصات دیفندر هیدروژنی

تحقیق و توسعه برای تولید این نسخه پاک لندروور دیفندر در قالب پروژه مهندسی زئوس کلید خورده که سرمایه گذاری دولت انگلیس نیز پشوانه محکمی برای آن شده است. در این لحظه مشخصات فنی این لندروور دیفندر هیدروژنی فاش نشده، ولی در تیزر منتشر شده مشخص بوده که این دیفندر به دو مخزن فشار بالای هیدروژن و یک پک باتری مجهز شده که نیروی آن توسط پیشرانه هیدروژنی تامین شده و از سیستم بازیابی نیروی ترمز نیز بهره می برد. پیشرانه هیدروژنی این خودرو در محل معمول نصب پیشرانه های درونسوز یعنی در زیر کاپوت جانمایی شده و یک سیستم مکش هوا جریان هوای لازم را برای ترکیب هیدروژن برای عملکرد بهتر سوخت سلولی تامین می کند.

لندروور دیفندر هیدروژنی

همانند سایر خودروهای هیدروژنی مانند تویوتا میرای، تنها چیزی که از اگزوز این خودرو خارج می شود بخار آب بوده که حاصل واکنش شیمیایی و شکستن زنجیره هیدروژن است. لندروور اظهار کرده که خودروهای سوخت سلولی مزایای بسیاری از جمله سوختگیری سریع و افت بسیار کم مسافت قابل پیمایش و شارژ باتری در آب و هوای سرد را دارند. همچنان نبود زیرساخت برای استفاده خودروهای هیدروژنی نگران کننده بوده، ولی آژانس بین المللی انرژی اظهار کرده که چیزی در حدود 10 هزار جایگاه سوخت هیدروژن تا پایان دهه فعلی در سراسر دنیا احداث خواهد شد.

لندروور دیفندر هیدروژنی

سایر نسخه های الکتریکی سازی شده دیفندر

جهت یادآوری بیان می کنیم که لندروور در این لحظه چندین نسخه الکتریکی سازی شده هم از دیفندر معرفی کرده است. جدا از معرفی نسخه های مجهز به سیستم هیبریدی ملایم، یک مدل به نام P400e هم برای دیفندر توسعه داده که به پیشرانه پلاگین هیبریدی مجهز بوده که متشکل از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی است.

بیشینه قدرت ترکیبی این سیستم پلاگین هیبریدی نزدیک به 400 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن چیزی در حدود 650 نیوتن متر اعلام شده و قادر است طی 5.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 210 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این نسخه در حالت شارژ کامل باتری قادر به پیمایش 43 کیلومتر مسافت است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟