اخبار خودرو جهان
افزایش قابلیت های درون جاده ای

لندروور دیفندر با تیونینگ من هارت

سه شنبه - ۸ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لندروور دیفندر تیونینگ من هارت

لندروور امروز اعلام کرد که تولید دیفندر به دلیل مشکل جهانی کمبود تراشه با مشکل مواجه شده است؛ ولی این موضوع نمی تواند جلوی تیونرها برای ارتقا و تیونینگ این آفرودر مطرح و جذاب را بگیرد. شرکت من هارت جدیدترین تیونری بوده که به سراغ تیونینگ نسل جدید لندروور دیفندر رفته و نسخه پنج درب دیفندر 110 را دستخوش تغییراتی هوشمندانه کرده است.

به گزارش خودرونویس، با اولین نگاه به این لندروور دیفندر تیونینگ شده توسط من هارت ناخودآگاه واژه G کلاس انگلیسی را برای این خودرو مناسب پیدا می کنیم. ظاهرا تمرکز من هارت در این پروژه تیونینگ بهبود قابلیت های درون جاده ای دیفندر بوده و قصد ارتقا قابلیت های بیراهه نوردی و آفرود را در این پروژه نداشته است.

نمای عقب لندروور دیفندر تیونینگ من هارت

استایل ظاهری لندروور دیفندر من هارت

دلیل بهبود قابلیت های جاده ای و کاهش توانایی آفرود این لندروور دیفندر تیونینگ شده مجهز شدن آن به رینگ های بسیار بزرگ 24 اینچی بوده که دارای رنگ خاکستری هستند و به تایرهایی با سایز 295/30 ZR24 مجهز شده اند. البته من هارت به سفارش مشتری رینگ های 22 اینچی را هم روی دیفندر نصب می کند تا قابلیت های آفرود و بیراهه نوردی این اسیووی همچنان حفظ شود. رینگ های کوچکتر به تایرهای 295/40 مجهز می شوند و به رنگ مشکی هستند.

لندروور دیفندر تیونینگ من هارت

برای اینکه فضای کافی برای نصب این رینگ های بزرگ فراهم شود، من هارت آرک چرخ ها را حجم پردازی کرده و در کنار آن سیستم تعلیق بادی دیفندر را هم به روزرسانی کرده و این خودرو را 30 میلی متر به سطح زمین نزدیک تر کرده تا استایل بیرونی آن جذاب تر و اسپرت تر به نظر برسد. من هارت سپس به سراغ کابین لندروور دیفندر رفته و تا توانسته از چرم و جیر آلکانتارا برای لوکس تر جلوه دادن فضای داخلی استفاده کرده است.

کابین لندروور دیفندر تیونینگ من هارت

مشخصات فنی لندروور دیفندر من هارت

با توجه به کاور رنگ شده پیشرانه می توان حدس زد که من هارت تغییراتی روی پیشرانه این خودرو اعمال کرده است. لندروور دیفندر تیونینگ شده نسخه P400 بوده که در حالت استاندارد از یک پیشرانه 3 لیتری بنزینی شش سیلندر خطی توربوشارژ بهره گرفته است. من هارت موفق شده با یک به روزرسانی ساده نرم افزاری بیشینه قدرت تولیدی این پیشرانه را به 512 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن را به 710 نیوتن متر برساند.

پیشرانه لندروور دیفندر تیونینگ من هارت

جهت یادآوری بیان می کنیم که دیفندر P400 در حالت استاندارد قادر به تولید 395 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور است. این افزایش توان سبب شده قدرت و گشتاور لندروور دیفندر شش سیلندر در محدوده نسخه هشت سیلندر دیفندر با پیشرانه 5 لیتری سوپرشارژ قرار گیرد که مدتی پیش رونمایی شده بود.

من هارت در این لحظه مطلبی را در خصوص عملکرد این دیفندر P400 تیونینگ شده اعلام نکرده؛ ولی جهت یادآوری بیان می کنیم که دیفندر هشت سیلندر قادر است طی 4.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 240 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. با توجه به نزدیک بودن قدرت و گشتاور این مدل شش سیلندر تیونینگ شده با مدل هشت سیلندر، انتظار می رود که عملکرد آنها نیز در یک محدوده باشند.

نمای جانبی لندروور دیفندر تیونینگ من هارت

من هارت در آخر یک سیستم اگزوز استیل جدید با سراگزوزهای فیبر کربنی یا سرامیکی را برای دیفندر نصب می کند. همچنین برای بهتر متوقف شدن این اسیووی بسیار جذاب، من هارت به صورت آپشنال سیستم ترمز قدرتمندتری را نصب می کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟