تغییرات ظاهری

به گزارش خودرونویس، از جمله تغییرات ظاهری لندروور دیسکاوری 2021 نسبت به مدل اولیه می توان به تغییرات ساده ظاهری، ویژگی های جدید در داخل کابین و نصب یک سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی کاملا جدید اشاره کرد. رابط کاربردی Pivi Pro لندروور برای اولین بار روی دیفندر 2020 معرفی شد که ارتقاعی چشمگیر نسبت به رابط کاربری InControl تاچ پرو پیشین لندروور به خود دیده است. به لطف این به روزرسانی ها، دیسکاوری 2021 موفق شد موقعیت خود را در سبد محصولات لندروور و بین خودروهایی مانند رنج روورهای لاکچری و دیفندر آفرودی به عنوان یک اسیووی همه کاره تثبیت کند.

لندروور دیسکاوری آفرود 2021

مشخصات فنی لندروور دیسکاری

همانطور که در ابتدا بیان شد، بزرگترین تغییر دیسکاوری 2021 نسبت به قبل، اضافه شدن دو پیشرانه بنزینی از خانواده Ingenium جگوار لندروور است. پیشرانه پایه حدید، یک موتور دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بوده که به گفته لندروور قادر به تولید بیشینه قدرت 296 اسب بخار همانند نمونه نصب شده روی دیفندر است. گرچه بیشینه گشتاور این پیشرانه هنوز اعلام نشده، ولی پیش بینی می شود همانند دیفندر قادر به تولید بیشینه قدرت 400 نیوتن متر باشد. این پیشرانه دو لیتری پایه قرار است که روی دیسکاوری S و دیسکاوری S R داینامیک نصب شود.

ولی برای نسخه های S R دانامیک به صورت آپشنال و به صورت استاندارد برای مدل HSE یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر با سیستم هیبریدی ملایم در دسترس است که قادر به تولید بیشینه قدرت 355 اسب بخار و بیشینه گشتاور 495 نیوتن متر است. این پیشرانه هم اکنون روی مدل پایه رنج روور اسپرت نصب بوده که عملکردی رضایت بخش دارد. به لطف این پیشرانه ظرفیت یدک کشی این اسیووی از 3500 به 3720 کیلوگرم افزایش یافته است.

کنسول وسط لندروور برای اینکه دیسکاوری همچنان قادر به رقابت با سایر اسیووی های پریمیوم باشد، نسخه 2021 این خودرو را با دو پیشرانه جدید

سیستم مالتی مدیا کاملا جدید

لندروور جهت مدرن سازی این خودرو، سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی جدید Pivi Pro خود را با یک نمایشگر 11.4 اینچی در میان داشبورد دیسکاری نصب کرده که 48 درصد ابعادی بزرگتر نسبت به مدل پیشین دارد. شاید کارکردن با این نمایشگر نسبت به مدل پیشین مقداری دشوارتر باشد، اما طراحی و قابلیت های آن اصلا با مدل پیشین قابل مقایسه نیست. در پشت فرمان هم یک نمایشگر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی نصب شده، ضمن اینکه نصب هد آپ دیسپلی برای این خودرو باعث شده توجه راننده از مسیر پیش رو کمتر منحرف شود.

کابین لندروور برای اینکه دیسکاوری همچنان قادر به رقابت با سایر اسیووی های پریمیوم باشد، نسخه 2021 این خودرو را با دو پیشرانه جدید

این نمایشگر سرعت آغاز به کار به مراتب بیشتری نسبت به مدل پیشین داشته و پاسخ آن به فرمانها و جست و جو در منوها نیز سریع تر شده است. برای کنترل این نمایشگر توسط راننده، کلیدهایی روی غربیلک فرمان نصب شده که به اعتقاد بسیاری ارگونومی پایین و ضعیفی دارند.

 

طراحی ظاهری و کابین دیسکاوری 2021

تشخیص لندروور دیسکاوری 2021 از مدل پیشین کار چندان ساده ای نیست؛ از جمله تغییرات اعمال شده در این مدل می توان به نصب جلوپنجره ای متفاوت با مش بندی جدید مشابه نمونه نصب شده روی دیسکاوری اسپرت اشاره کرد. همچنین باید به چراغ های LED جدید این خودرو در جلو و عقب و گرافیک جدید چراغ های روشنایی در روز آن اشاره کرد.

تغییرات اعمال شده درون کابین دیسکاوری 2021 بسیار جزیی بوده و با تمرکز بر افزایش راحتی سرنشینان عقب از طریق طراحی صندلی ضخیم تر و تغییر شکل یافته در ردیف دوم صورت گرفته است. همچنین کلیدهای کنترل سیستم تهویه برای سرنشین ردیف دوم تغییر شکل یافته و حال برای هر پنج سرنشین داخل کابین این خودرو پورت شارژ در دسترس است.

نمای عقب لندروور برای اینکه دیسکاوری همچنان قادر به رقابت با سایر اسیووی های پریمیوم باشد، نسخه 2021 این خودرو را با دو پیشرانه جدید

در کنسول میانی هم یک شیفتر دنده جدید به جای شیفتر چرخشی پیشین نصب شده و به نوعی به امضای جدید طراحی کنسول میانی خودروهای جگوار لندروور تبدیل شده است. این شیفتر دنده کوچکتر باعث شده کنسول میانی نیز ابعاد کوچکتری داشته باشد و فضا داخل کابین بیشتر شود.

 

قیمت

برچسب قیمت لندروور دیسکاوری 2021 در نسخه پایه مجهز به پیشرانه دو لیتری توربو 54 هزار دلار اعلام شده است که افزایش جزیی نسبت به مدل پایه 52 هزار و 300 دلاری پیشین داشته است. برچسب قیمت نسخه پایه شش سیلندر دیسکاوری هم 62 هزار دلار بوده که قیمت در مجهزترین نسخه به 69 هزار دلار افزایش می یابد.

منبع motor1
5 از 1 رای