اخبار خودرو جهان
پایان همکاری جنرال موتورز با AvtoVAZ

لادا نیوا تراول 2021 معرفی شد

سه شنبه - ۲ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
لادا نیوا تراول 2021

خودروی vaz-2123 در واقع یک اسیووی آفرودر کوچک بوده که به عبارتی همان شورولت نیوا مدل 2003 محسوب می شود؛ این خودرو ثمره جوینت ونچر و سرمایه گذاری مشترک بین کمپانی جنرال موتورز آمریکای و شرکت AvtoVAZ بوده است. جنرال موتورز چند ماه پیش به همکاری خود با این شرکت خاتمه دارد و توافق کرد که سهام 50 درصدی خود از این کمپانی را به فروش برساند و شرکت خودروسازی لادا این سهام را از جنرال موتورز خریداری کرد. حال در سال 2021 این اسیووی کوچک توانمند این بار با نشان لادا و به نام نیوا تراول بازگشته که به روزرسانی های ظاهری زیادی نسبت به مدل اولیه در آن دیده می شود.

به گزارش خودرونویس، تولید لادا نیوا تراول از همین هفته در روسیه آغاز شده و این کمپانی روسیه ای در ابتدا تصمیم گرفته که نسخه آفرودی این اسیووی را به تولید برساند. این نسخه آفرودی به صورت استاندارد به اسنورکل مجهز بوده و دارای قطعات پلاستیکی رنگ نشده روی بدنه و همچنین تایرهایی آفرودی است. همچنین سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک دائمی نیوا تراول نیز قابلیت های خوب آفرودی این خودرو را تضمین می کند.

نمای عقب لادا نیوا تراول 2021

طراحی ظاهری

طراحی پروفیل جلو لادا نیوا تراول تا حد زیادی به تویوتا راو4 شبیه بوده و حال به چراغ های جلوی مدرن تر و همچنین کاپوتی با خطوط برجسته مزین شده است. ابعاد جلوپنجره نیز نسبت به مدل پیشین تا حد زیادی بزرگتر شده و آرک چرخ ها نیز حالتی مربعی شکل تر نسبت به نیوا تراول پیشین با نشان شورولت به خود گرفته اند. در قسمت عقب چراغ ها از نوع تمام LED بوده و لادا به روزرسانی هایی را هم در طراحی سپر اعمال کرده است.

در این لحظه تصاویر مربوط به کابین این خودرو منتشر نشده، ولی شنیده ایم که طراحی داخلی آن مشابه نیوا تراول پیشین اجرا شده است.

 

مشخصات فنی لادا نیوا تراول

پیشرانه نصب شده در زیر کاپوت لادا نیوا تراول نیز نسبت به مدل پیشین با نشان شورولت تغییری نکرده است. این خودرو به یک پیشرانه بنزینی 1.7 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 80 اسب بخار و بیشینه گشتاور 127 نیوتن متر است. این نیرو به وسیله یک گیربکس پنج سرعته دستی به هر دو اکسل منتقل می شود. قطعا این خودرو با این مشخصات یک اسیووی بسیار کند و تنبل محسوب می شود؛ چراکه لادا نیوا تراول قادر است طی 19 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 140 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای جانبی لادا نیوا تراول 2021

در این لحظه جزییات مربوط به قیمت این نسخه تغییر نشان یافته منتشر نشده؛ ولی نسخه پیشین نیوا تراول در مدل پایه قیمتی معادل 726 هزار روبل داشت که چیزی معادل 9 هزار و 600 دلار می شود. البته نسخه مجهزتر این خودرو قیمتی معادل  869 هزار روبل یا چیزی معادل 11 هزار و 500 دلار داشت که با توجه به این قیمت باید اعتراف کرد که خودرویی مقرون به صرفه، جان سخت و با دوام به همراه ویژگی هایی خیره کننده محسوب می شود.

 

سخن پایانی

نباید لادا نیوا تراول 2021 را با آفرودر کلاسیک استایل این کمپانی روسیه ای که در حال حاضر با نشان 4×4 به فروش می رسد اشتباه گرفت. این آفرود کلاسیک استایل از سال 1977 که برای اولین بار معرفی شده تا همین امروز تغییر زیادی در استایل ظاهری به خود ندیده و صرفا کابین و برخی ویژگی های فنی آن به روزرسانی شده است. در سال 2018 کمپانی AvtoVAZ نسل جدید نیوا را در قالب یک مدل مفهومی به نام 4×4 ویژن کانسپت معرفی کرده بود؛ ولی تا به امروز خبری از نمونه تولیدی آن نشده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟