اخبار خودرو ایران
لوکس ترین و گران ترین خودروی مونتاژی در ایران

قیمت ماشین فونیکس تیگو 8 پرو مشخص شد

شنبه - ۲۵ دی ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فونیکس تیگو 8 پرو

قیمت فونیکس تیگو 8 پرو مدیران خودرو اعلام شد. ساعاتی پیش مدیران خودرو طی مراسمی در سالن خورشید صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، فونیکس تیگو 8 پرو را رسما رونمایی کرد و قیمت آن را برای عرضه به بازار ایران اعلام کرد.

قیمت فونیکس تیگو 8 پرو

به گزارش خودرونویس، مدیران خودرو قیمت تیگو8 پرو را یک میلیارد و 750 میلیون تومان اعلام کرد. بدین ترتیب این خودرو پرچمدار محصولات مدیران خودرو و برند فونیکس و همچنین لوکس ترین و مدرن ترین خودرو مونتاژی در کشور است.

قیمت فونیکس تیگو 8 پرو

همانطور که جک لی مدیرعامل مدیران خودرو پیشتر نیز اظهار کرده بود، برای محصولات خانواده فونیکس مدیران خودرو گارانتی و خدمات ویژه ای درنظر گرفته شده است. فونیکس خانواده محصولات لوکس تر و لاکچری مدیران خودرو بوده و این شرکت در اولین قدم پرچمدار این خانواده یعنی ماشین تیگو8 پرو را رونمایی کرد. با توجه به پریمیوم بودن محصولات خانواده فونیکس و جایگاه ویژه تیگو 8 پرو در بین محصولات این شرکت، گارانتی و خدمات ویژه ای برای این کراس اوور لوکس در نظر گرفته شده است. تیگو 8 پرو دارای گارانتی 7 سال یا 200 هزار کیلومتری بوده که نمونه آن تا به امروز در هیچ یک از خودروهای وارداتی و تولید داخل دیده نشده است. همچنین مدیران خودرو برای فونیکس تیگو 8 پرو 5 سال یا 10 نوبت سرویس دوره ای رایگاه نیز در نظر گرفته است.

فونیکس تیگو 8 پرو

جک لی مدیر عامل مدیران خودرو اظهار کرد که امروزه نگاه مشتریان به خودرو صرفا به عنوان یک وسیله نقلیه نیست و عموم مردم به دنبال خرید یک خودرو با تکنولوژی های روز، کیفیت بالا، پیشرانه قدرتمند و طراحی زیبا هستند. فونیکس تیگو 8 تمام این ویژگی ها را داشته و ضمن دارابودن طراحی زیبا بیرونی و کابین و پیشرانه قدرتمند، از جدیدترین تکنولوژی های روز چه در زمینه تجهیزات رفاهی و چه در زمینه تجهیزات ایمنی بهره می برد و برای اولین بار دارای سیستم های کمکی راننده و همچنین پیشگیری کننده از تصادف موسوم به ADAS است.

کامبیز دیرباز در رونمایی فونیکس تیگو 8 پرو

مشخصات فونیکس تیگو 8 پرو

فونیکس تیگو 8 پرو با یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم GDI به بازار ایران عرضه می شود. این پیشرانه به لطف سیستم سوخت رسانی TGDI قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور بوده که کاملا جوابگوی وزن و ابعاد تیگو8 پروست. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر به چرخ های جلو منتقل می شود و اگر قصد رانندگی پرهیجانتر با این خودرو را داشته باشید، یقینا شیفترهای تعویض دنده نصب شده در پشت فرمان رضایت شما را جلب می کنند.

نمای عقب فونیکس تیگو 8 پرو

تیگو8 پرو به لطف این پیشرانه قدرتمند طی 8.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 214 کیلومتر بر ساعت تست شده است.

کابین فونیکس تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو دارای سه مد رانندگی نرمال، اسپرت و اکو بوده که در حالت پیش فرض خودرو روی حالت رانندگی نرمال قرار دارد و با تغییر مد رانندگی میزان حساسیت دریچه گاز نشست به فشردن پدال گاز تغییر می کند و همچنین رنگ نورپردازی درون کابین نیز با تغییر مدهای رانندگی متفاوت می شود.

گارانتی فونیکس تیگو 8 پرو

امکانات فونیکس تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو مدیران خودرو دارای سیستم کمکی راننده ADAS و کروز کنترل تطبیقیست. به لطف این سیستم در شرایط کنترل شده کنترل گاز و ترمز را به خودرو واگذار کرد و اگر جاده دارای خط کشی استاندارد باشد، حتی کنترل فرمان را نیز می توان به خودرو واگذار کرد که این قابلیت در سفرهای برون شهری و بزرگراه ها بسیار کاربردیست. البته همواره باید نسبت به کنترل خودرو نیز نظارت داشت. یکی دیگر از ویژگی های جالب توجه این خودرو سیستم فرمان پذیری صوتی بوده که به زبان انگلیسی قابل کنترل بوده و به وسیله آن می توان بسیاری از قابلیت های خودرو را کنترل کرد.

کابین فونیکس تیگو 8 پرو

به جرات باید اظهار کنیم که کیفیت ساخت تیگو8 پرو از تمام خودروهای چینی که تا به امروز مشاهده کرده این بالاتر است. صندلی ها پریمیوم راحتی درون کابین نصب شده که عمدتا در خودروهای پریمیوم مشاهده کرده بودیم. داشبورد تمام دیجیتالی این خودرو یکی دیگر از ویژگی جای جذاب تیگو8 پرو بوده که متشکل از دو نمایشگر 12.3 اینچی برای کلاستر دیجیتالی پشت فرمان و همچنین سیستم مالتی مدیا لمسی بوده که درون یک قاب مشابه محصولات جدید مرسدس بنز قرار گرفته اند. لازم به ذکر است که عمده قابلیت های تیگو8 پرو از همین نمایشگر لمسی 12.3 اینچی و کلاستر دیجیتالی پشت فرمان قابل کنترل بوده و به موجب آنها استفاده از کلیدهای فیزیکی به حداقل رسیده است. در خصوص ریز قابلیت های این دو نمایشگر دیجیتالی توضیحات کاملتر را در ویدیو داده ایم.

رکاب برقی فونیکس تیگو 8 پرو

رکاب برقی فونیکس تیگو 8 پرو

در کنسول میانی نیز یک نمایشگر دیجیتالی برای کنترل سیستم تهویه، گرمکن و سردکن صندلی های جلو نصب شده که طراحی آن مشابه محصولات آئودیست. نورپردازی کابین در شب واقعا زیبا بوده و می توان رنگ های مختلفی را برای نورپردازی کابین انتخاب کرد. تیگو8 پرو کراس اووری هفت نفره بوده و به لطف قابلیت حرکت ریلی در صندلی های ردیف دوم می توان فضای خوبی را برای سرنشینان در ردیف سوم هم ایجاد کرد. یکی از قابلیت هایی که در ویدیو فراموش کردیم به آن اشاره کنیم، قابلیت روشن کردن خودرو به وسیله ریموت بوده که با نگه داشتن کلید Lock به مدت 15 ثانیه خودرو استارت می خورد و روشن می شود.

عکس فونیکس تیگو 8 پرو

 

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟