به گزارش خودرونویس،تاکنون عرضه ۱۱مدل خودرو در قالب ۳ برند کیا، چانگان و فیات در بازار خودروی ایران تأیید شده است که محدوده قیمت آنها بین ۱۲هزار و ۵۰۰ تا ۲۷هزار دلار است.

این به‌معنای این است که احتمالا این خودروها به قیمتی بین ۵۵۰ میلیون تا یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان در بازار داخلی ایران عرضه خواهند شد. برای بررسی قیمت این خودروهای وارداتی در ایران قیمت این محصولات در نزدیک‌ترین کشور یعنی امارات را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

از میان ۳برند اصلی که قرار است خودروهایشان وارد ایران شود خودروی کیا بیشترین سهم عرضه را در امارات دارد. طبق بررسی‌ها هم‌اکنون ۱۹مدل خودروی کیا در امارات عرضه می‌شود که ارزان‌ترین آن کیا پگا به قیمت ۴۱هزارو ۹۰۰درهم است. میانگین قیمت یک خودروی کیا در امارات ۷۸۵۹۹درهم است.همچنین چانگان یکی از ۷۸ برندی است که هم‌اکنون در امارات به فروش می‌رسد. این خودرو با سایر برندهای خودرو مانند نیسان، لوکسژن و میتسوبیشی رقابت می‌کند.

مقرون به صرفه‌ترین چانگان جدید در امارات، چانگان ادو پلای ۱.۴لیتری اسپرت به قیمت ۸۴هزار درهم با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است.در انتهای دیگر طیف، گران‌ترین مدل چانگان که هم‌اکنون در امارات به فروش می‌رسد چانگان سی‌اس ۸۵پرمیوم است که به قیمت ۱۴۱۷۵۰درهم به فروش می‌رسد.

خودروی فیات تیپو نیز از دیگر خودروهایی است که قرار است به‌زودی وارد ایران شود. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این خودرو در کشور مصر به قیمت ۹هزار دلار معادل ۳۶۰میلیون تومان عرضه می‌شود.


منبع: روزنامه همشهری
اولین نفر امتیاز دهید