به گزاری خودرونویس، مدیران خودرو قصد دارد ام وی ام ایکس 22 پرو را با قیمتی معادل 580 میلیون تومان به بازار ایران عرضه کند و فروش این کراس اوور بروزرسانی شده از فردا ششم آذر ماه 1400 آغاز می شود.

قیمت ام وی ام ایکس 22 پرو

ظاهر بروز و مدرن ایکس 22 پرو

جلوپنجره جدید محصولات تیگو  موسوم به طرح کهکشانی در نمای جلو ام وی ام X22 پرو به چشم می‌خورد  که دقیقا مشابه آنچه بوده که در تیگو7 پرو و تیگو8 پرو به کار رفته است و ظاهر این خودرو را به محصولات رده بالاتر این کمپانی نزدیک کرده است. چراغ ‌های اصلی نیز مشابه با ترند این روزهای صنعت خودروسازی به دو طرف سپر منتقل شده‌ اند و دو چراغ باریک و تیز روی کاپوت تنها نقش چراغ روشنایی در روز را ایفا می‌کنند و چهره ای بسیار تهاجمی و جذاب به این خودرو بخشیده اند.

در نمای عقب خودرو حجم تغییرات اگرچه بسیار کمتر است اما اندک تفاوت های ایجاد شده در این نما که شامل تغییر در بخش سپر و دیفیوزر عقب بوده، چهره به روزتری را به ایکس 22 پرو بخشیده اند.

قیمت ام وی ام ایکس 22 پرو

کابین کاملا جدید و مدرن ایکس 22 پرو

طراحی و تریم داخلی ام وی ام ایکس 22 پرو در مقایسه با نسخه قبلی به کلی متحول شده و با طرحی راننده محور و بهره گیری از برخی عناصر مشابه با سدان آریزو ۵ و ۶ (مانند غربیلک فرمان و دسته دنده)، حس خوشایند تری را نسبت به قبل به راننده و سرنشینان منتقل می کند. سیستم مالتی مدیای خودرو تغییر کرده و بزرگ تر شده است و همین 9 اینچی شده مالتی میدا سبب حذف برخی از کلیدهای فیزیکی شده است. فرمان با طرح D شکل مشابه با سایر محصولات روزِ کمپانی نیز تکمیل کننده تغییرات کابین ایکس 22 پرو است.

ام وی ام ایکس 22 پرو

ایکس 22 پرو؛ لوکستر و مدرنتر از قبل

پشت فرمان خودرو که قرار می‌گیرید، اولین تغییر فنی را به سرعت متوجه خواهید شد؛ فرمان بسیار نرم تر شده است و این یعنی ایکس 22 جدید از فرمان برقی بهره مند شده است. در گام بعدی به سراغ آزاد کردن ترمز پارک برقی خواهید رفت. اتوهلد نیز در نمونه پرو به خودرو افزوده شده است.

از دیگر امکانات این نمونه می ‌توان به مواردی مانند سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی به همراه مانیتور جدید ۹ اینچی و سانروف اشاره کرد که باعث شده ایکس 22 پرو کراس اووری لوکس و جذاب به نسبت رقبا باشد.

کابین ام وی ام ایکس پرو 22

مشخصات فنی ام وی ام ایکس 22 پرو

ام وی ام ایکس 22 پرو از یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر پر بازده و کم مصرف بهره گرفته که قادر به تولید 102 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور بوده و این گشتاور به لطف بهره بردن از سیستم پرخوران تقریبا از دو 1500 در اختیار راننده قرار دارد. مصرف سوخت ایکس 22 پرو نیز به لطف همین پیشرانه جدید نیز حدود 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT 9 سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. لازم به ذکر بوده که این همان گیربکسی بوده که روی آریزو 6، آریزو 5 فیس لیفت و همچنین تیگو 7 پرو مدیران خودرو نیز نصب شده است.

پیشرانه ام وی ام ایکس پرو 22

شتاب گیری اولیه به لطف گیربکس جدیدی که روی ایکس 22 پرو نصب شده و پیشرانه توربو، بهتر از نسخه پیشین بوده و تاخیری در شتاب گیری مشاهده نمی ‌شود. فرمان برقی خودرو عملکرد نرم و مناسبی از خود نشان می‌ دهد. سیستم ترمز نیز راضی کننده ظاهر می ‌شود و حس اطمینان لازم را به راننده منتقل می کند. فضای پا و سر هم در هر دو ردیف جلو و عقب با توجه به ابعاد خودرو، خوب و قابل قبول است.

 

کلام آخر

ام وی ام ایکس 22 پرو به لطف طراحی جذاب و ترند روز، پیشرانه و گیربکس مطمئن، تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل قبول و خدمات پس از فروش مدیران خودرو جایگزین مناسبی برای مدل پیشین بوده و پیش بینی می کنیم که بتواند موفقیت نسل قبل خود را در بازار ایران ادامه دهد.

5 از 3 رای