اخبار خودرو ایران
فروش به صورت قیمت قطعی و تحویل تا سه ماه آینده

قرعه کشی دومین مرحله فروش فوق العاده ایران خودرو برگزار شد

یکشنبه - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
مراسم قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو

با توجه به التهاب بازار خودرو در مدت اخیر و به ویژه سال 1399، خودروسازان داخلی با دستور دولت اقدام به فروش محصولات خود هم به صورت فروش فوق العاده و هم به صورت پیش فروش و مشارکت در تولید کردند تا بلکه مقداری از التهاب بازار همیشه تشنه خودروهای کشور بکاهند. ایران خودرو یکی از دو خودروساز داخلی است که دست به فروش فوق العاده محصولات خود زده و امروز دومین مرحله فروش فوق العاده محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به صورت قرعه کشی برگزار شد.

به گزارش خودرونویس، شرکت ایران خودرو از روز نهم مرداد ماه ثبت نام متقاضیان برای فروش فوق العاده محصولات خود شامل پژو 206 تیپ 5، پژو 206 صندوق دار با موتور 1600 سی سی، پژو پارس بنزینی، سمند ال ایکس و دنا را آغاز کرد که این ثبت نام تا روز یازدهم همین ماه یعنی روز گذشته ادامه داشت.

هیات ناظر بر قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو

تعداد کل ثبت نام کنندگان

ایران خودرو اعلام کرده که طی دو روز گذشته، تعداد یک میلیون و 28 هزار و 956 نفر در طرح فروش فوق العاده این شرکت ثبت نام کردند. اما از این تعداد، 38 هزار و 799 نفر بنا به دلایلی انصراف دادند. بدین ترتیب تعداد افراد متقاضی فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو بدون درنظر گرفتن فیلترها به 986 هزار و 525 نفر کاهش یافت. البته ایران خودرو اسامی هشت هزار برنده قرعه کشی محصولات سایپا را که پیشتر برگزار شده بود با لیست ثبت نام کنندگان فروش خود مطابقت داد تا در صورت حضور این افراد در لیست، آن ها را حذف کند.

جزییات قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو

شرایط ثبت نام

ایران خودرو اعلام کرده افرادی می توانند در این طرح فروش فوق العاده شرکت کنند که سن بالای 18 سال داشته باشد. هر فرد با کد ملی خود تنها یک خودرو می تواند ثبت نام کند. از آخرین خرید متقاضیان باید 48 ماه گذشته باشد. داشتن گواهی نامه برای ثبت نام کننده الزامی است. همچنین شماره حساب پرداختی برای ثبت نام نیز باید به نام ثبت نام کننده باشد. یک سال سند خودرو در رهن ایران خودرو باقی می ماند. امکان صلح در قراردادهای فروش وجود ندارد. در صورت انجام ندادن سرویس های اولیه طی سه ماه، گارانتی خودرو حذف می شود. در آخر نباید هیچ پلاک فعالی در خانواده فرد ثبت نام کننده وجود داشته باشد.

شرکت ایران خودرو قصد دارد که این محصولات را با قیمت قطعی فعلی که در بخش نامه این شرکت نیز اعلام شده به فروش برساند و بنا دارد که آنها در مدت زمانی کمتر از سه ماه به مشتریان خود تحویل دهد.

ایران خودرو ادعا کرده که تعداد 15 هزار خودروی فروخته شده در فروش فوق العاده قبلی همگی فاکتور شده اند و به زودی به مشتریان تحویل داده خواهند شد.

 

ظرفیت و تعداد ثبت نام کنندگان برای هر خودرو

در دومین مرحله فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو به صورت قرعه کشی، تعداد 275 هزار و 611 نفر برای دنا ثبت نام کرده اند. ایران خودرو قصد عرضه 1000 دستگاه دنا به مشتریان را داشته که علاوه بر 1000 ظرفیت اصلی، تعداد 1000 نفر هم به عنوان رزرو در نظر گرفته است. برای پژو 206 تیپ 5 تعداد ثبت نام کنندگان 225 هزار و 88 نفر بوده که قرار است 3350 خودرو به مشتریان تحویل شود. در خصوص پژو 206 صندوق دار 1600 سی سی هم تعداد 162 هزار و 836 متقاضی برای 4000 ظرفیت این خودرو وجود دارد. در خصوص پژو پارس بنزینی هم تعداد متقاضیان برای 3000 خودروی قابل عرضه 211 هزار و 769 دستگاه اعلام شده است. در خصوص سمند ال ایکس هم تعداد کل متقاضیان 111 هزار و 221 نفر برای 3650 خودرو بوده است.

قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو

نکته حائز اهمیت اینجاست که ایران خودرو تنها اجازه اختصاص نصف ظرفیت قطعی هر محصول به عنوان رزرو را داشته؛ ولی به دلیل اینکه هیچ فیلتری در قرعه کشی لحاظ نشده و این سنجش و پایش پس از به پایان رسیدن قرعه کشی انجام می شود، ایران خودرو برابر با ظرفیت قطعی، ظرفیت رزرو را در نظر گرفته که در صورت ریزش زیاد افراد، از لیست رزرو جایگزین کند.

قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو

روند قرعه کشی

روش قرعه کشی ایران خودرو در این مرحله هم مانند گذشته بوده و ابتدا یک عدد که حاصل تقسیم جمع کل متقاضیان به ظرفیت قابل فروش بوده به دست می آید. سپس یک عدد بین یک و این عدد به دست آمده از مرحله قبل توسط چرخاندن گردونه به دست می آید. ضرایب این عدد به دست آمده، برندگان در این قرعه کشی را مشخص می کند.

روند قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو

سخن آخر

نتایج قرعه کشی فردا در وب سایت ایران خودرو منتشر شده و برای برندگان نیز پیامک ارسال شده تا نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟