به گزارش خودرونویس، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اعلام این خبر افزود: شرکت ایران خودرو دیزل، ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰ دستگاه مینی بوس تا پیش از پایان امسال (هفته جاری) به شهرداری تهران تحویل خواهد داد. بهره برداری از این ۴۰ دستگاه اتوبوس به سال ۱۴۰۰ موکول خواهد شد چرا که نصب GPS و دستگاه‌های کارتخوان زمان خواهد برد.

محمود ترفع، با بیان اینکه پس از تحویل ۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس، قرارداد شهرداری تهران با ایران خودرو به پایان خواهد رسید، اضافه کرد: شهرداری تهران و ایران خودرو دیزل به تعهدات خود در مهلت زمان مشخص شده عمل کردند و امید است مدیریت شهری برای سال آینده بتواند قراردادهای خرید اتوبوس و مینی بوس دیگری منعقد کند.

اودرباره اقدامات انجام شده برای روزهای پایانی سال، توضیح داد: بخش عمومی و خصوصی ناوگان اتوبوسرانی با تمامی ظرفیت خود در روزهای پایانی اسفند مشغول فعالیت هستند. با توجه به ازدحام جمعیت در روزهای پایانی سال، اتوبوس‌ها شلوغ‌تر از ایام دیگر سال هستند.

ترفع در ادامه گفت: باتوجه به صدور احکام بازنشستگی تعدادی از رانندگان اتوبوسرانی، ممکن است که سرویس رسانی در حالت ایده آل صورت نگیرد اما تمام تلاش خود را برای به‌کارگیری صد در صدی ظرفیت ناوگان موجود انجام خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن اشاره به تقویت خطوط، بیان کرد: خطوطی که به مراکز خرید منتهی می‌شوند بیشتر مورد بررسی و رصد مسئولان ناوگان اتوبوسرانی قرار می‌گیرند و در همین راستا برای کاهش سرفاصله زمانی، تعدادی اتوبوس از خطوط خلوت‌تر اضافه خواهد شد. امسال سرویس‌دهی‌هایی نظیر حمل و نقل به بهشت زهرا که به علت ویروس کرونا متوقف شده است، به خطوط پرازدحام اضافه می‌شود.

5 از 1 رای