به گزارش خودرونویس، جهت یادآوری باید بیان کنیم که مدتها بود که منتظر عرضه این محصول فولکس واگن به بازار اروپا بودیم. به عبارت دیگر فولکس واگن بیان کرده که بود که قصد دارد کراس اوور نیووس ویژه بازار برزیل را به بازار اروپا با نامی متفاوت عرضه کند.

نمای عقب فولکس واگن Taigo

فولکس واگن Taigo با دارابودن طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4.26، 1.75 و 1.49 متر مقداری کشیده تر، باریک تر و کوتاه تر از T-Roc بوده و مقداری هم نسبت به T کراس کشیده تر است. فاصله بین دو محور این کراس اوور کامپکت نیز 2566 میلی متر بوده که مقداری نسبت به مدل معمولی T-Cross کشیده تر است.

نمای جانبی فولکس واگن Taigo

طراحی ظاهری و کابین

فولکس واگن Taigo با دارابودن سقفی کوپه مانند با شیب زیاد در قسمت عقب، در واقع یک جانشین جذاب برای T کراس محسوب می شود. در خصوص طراحی این خودرو چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد، چراکه تقریبا مشابه نسخه برزیلی نیووس است. این تصاویر مربوط به مجهزترین نسخه یعنی تریم R لاین Taigo می شود که در آنها شاهد نصب چهار خروجی اگزوز مصنوعی در پروفیل عقب هستیم که ای کاش چنین چیزی طراحی نمی شد.

کابین فولکس واگن Taigo

درون کابین هم داستان مشابه بوده و Taigo دارای طراحی مشابهی با همزاد برزیلی خود است. ولی با دقت بیشتر می توان متوجه شد که Taigo دارای تنظیمات شیک تری در قسمت سیستم تهویه مطبوع بوده که دیزاینی مشابه با تیگوآن و آرتئون دارد. به طور کلی طراحی کابین تا حد زیادی مشابه با T کراس و نسخه جدید پولو اجرا شده است.

کابین فولکس واگن Taigo

مشخصات فنی فولکس واگن Taigo

فولکس واگن Taigo منحصرا به صورت جلومحرک راهی بازار می شود و تنها پیشرانه های بنزینی برای آن توسعه داده شده و این برند آلمانی به تدریج قصد کنار گذاشتن پیشرانه های توربو دیزل خود را دارد. این کراس اوور کامپکت در نسخه پایه به یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ مجهز شده و در نسخه های مجهزتر یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر نیز برای آن قابل سفارش است. پیشرانه سه سیلندر قادر به تولید 95 و 110 اسب بخار قدرت است. پیشرانه 1.5 لیتری هم قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت است؛ بسته به پیشرانه انتخابی، فولکس واگن Taigo می تواند به گیربکس پنج یا شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه مجهز شود.

کابین فولکس واگن Taigo

تجهیزات فولکس واگن Taigo

از چراغ های LED ماتریکس گرفته تا سیستم رانندگی نیمه خودران سطح 2 برای این خودرو در نظر گرفته شده و می توان اظهار کرد که Taigo یکی از مجهزترین کراس اوورهای سگمنت B در بازار جهان است. این خودرو دارای نمایشگر لمسی 9.2 اینچی مالتی مدیا در میان داشبورد، شارژ بدون سیم تلفن همراه، رینگ های 18 اینچی و سیستم های کمکی راننده متعددی است. برخلاف سقف شیبدار این خودرو در قسمت عقب، Taigo دارای فضای بار 438 لیتری بوده که کاملا قابل مقایسه با کراس اوورهای بزرگتر با سقف غیر کوپه شکل است.

 

 

منبع motor1
5 از 2 رای