اخبار خودرو جهان
کراس اوور الکتریکی کامپکت ویژه بازار چین

فولکس واگن e-Tharu معرفی شد

چهارشنبه - ۱۴ آبان ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
فولکس واگن e-tharu

کمپانی فولکس واگن در سال 2018 کراس اوور Tharu را به عنوان یکی از ثمره های سرمایه گذاری مشترک با کمپانی SAIC چین معرفی کرد تا یک کراس اوور کامپکت با پلتفرم MQB A1 در بازار رقباتی چین هم داشته باشد. این کراس اوور کامپکت از نظر فنی با اشکودا کاروگ، سئات آتکا و کراس اوور تازه معرفی شده فولکس واگن تائوس در بازار آمریکا کاملا مشترک است.

مشخصات فنی فولکس e-Tharu

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن تائوس در واقع یک نسخه فیس لیفت شده از همین Tharu موجود در بازار چین بوده که فولکس به تازگی یک نسخه تمام الکتریکی نیز به منظور عرضه به چین برای آن توسعه داده است. این خودرو که e-Tharu نام دارد، استایل کامل مشترکی با نسخه درونسوز خود داشته و تنها تفاوت بارز آن حذف پیشرانه بنزینی و نصب موتور الکتریکی برای آن است. فولکس e-Tharu به جای استفاده از موتورهای بنزینی، به یک موتور الکتریکی مجهز شده که قادر به تولید 134 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است.

نمای عقب فولکس واگن e-tharu

فولکس واگن e-Tharu را به یک پک باتری 44.1 کیلووات ساعتی مجهز کرده و تصور می کند که قادر است در حالت شارژ کامل تحت سیکل NEDC بیشینه مسافت 315 کیلومتر را طی کند. البته در صورت درنظر گرفتن استاندارد WLTP یقینا بیشینه مسافت قابل پیمایش این کراس اوور کامپکت الکتریکی کمتر خواهد بود. نکته جالب اینجاست که فولکس واگن اظهار کرده e-Tharu در صورت حرکت با سرعت ثابت 60 کیلومتر بر ساعت، قادر است بیشینه مسافت 415 کیلومتر را تا پیش از خالی شدن شارژ باتری طی کند.

موتور الکتریکی فولکس واگن e-tharu

آمار و ارقان عملکرد

فولکس واگن Tharu تمام الکتریکی قادر است طی 3.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 50 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 150 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این شتاب و عملکرد برای بیشتر افراد مناسب بوده و کاملا جوابگوی استفاده روزانه برای پیمایش مسیرهای درون شهری و حتی برون شهری نزدیک است. از آنجایی که e-Tharu الکتریکی روی پلتفرم خودروهای درونسوز ساخته شده، فولکس واگن نتوانسته مانند بسیاری از خودروهای الکتریکی در محفظه کاپوت این خودرو فضای بار ایجاد کند. چراکه در همین قسمت ادوات مربوط به موتورهای الکتریکی جانمایی و نصب شده، ضمن اینکه پک باتری این خودرو نیز در زیر صندلی های عقب نصب شده است.

کابین فولکس واگن e-tharu

طراحی کابین

استایل کابین فولکس واگن e-Tharu ترکیبی از محصولات جدید فولکس واگن است. از طرفی این کراس اوور الکتریکی برخلاف تائوس به نمایشگر تمام دیجیتالی در پشت فرمان مجهز نشده، از طرف دیگر فولکس واگن کلیدهای جدید برای کنترل سیستم تهویه آن طراحی کرده است. این کلیدهای حساس به لمس مشابه نمونه نصب شده در داشبورد تیگوآن و آرتئون فیس لیفت بوده که به موجب آنها کابینی مدرن و زیبا برای این e-Tharu به ارمغان آمده است. به عبارت دیگر این کلیدهای لمسی جایزگین کلیدهای فیزیکی و ناب های چرخشی قدیمی و مرسوم در بسیاری از خودروهای معمول امروزی شده است.

 

سخن پایانی

فولکس واگن و شریک تجاری چینی آن یعنی سایک موتورز قصد دارند که e-Tharu را با قیمت پایه 194 هزار و 800 یوآن یا معادل 29 هزار دلار به بازار چین عرضه کنند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟