مشخصات فنی فولکس واگن گلف R

به گزارش خودرونویس، هر دو نسل MK8 و MK7 فولکس واگن گلف R از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر استفاده کرده اند که برای انتقال قدرت با یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه با لانچ کنترل کوپل شده اند. نسخه MK7 گلف R قادر به تولید 300 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور بوده، ولی مدل MK8 مقداری قدرتمندتر بوده و قادر به تولید 320 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور است. هر دو خودرو دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک هستند، ولی سیستم انتقال قدرت MK8 پیشرفته تر بوده تا نیرو با دقت بیشتری به زمین منتقل شود.

 

 

 

جنگ داخلی گلف R

نسخه MK8 گلف R در عین داشتن قدرت بیشتر، مقداری سنگین تر بوده و وزنی معادل 1551 کیلوگرم در مقابل وزن 1483 کیلوگرمی نسخه MK7 دارد. ولی این سبکتر بودن گلف R MK7 نمی تواند به این خودرو کمک کند تا ضعف عملکرد سیستم های قدیمی خود را در مقابل نسل جدید خود پوشش دهد. در تمام این چهار رقابت چه شامل دو درگ ریس و دو رولینگ ریس بوده، گلف R مدل MK8 به راحتی نسل MK7 را شکست داد. حتی با وجود ارفاق نیم ثانیه ای MK8 در شروع حرکت، این خودرو خیلی پیش از رسیدن به خط پایان نسخه MK7 را رد کرد.

گلف R نسل هشت مسیر درگ 400 متر را طی 12.3 ثانیه طی کرد و نسخه MK7 برای عبور از خط پایان درگ 400 متر 13.1 ثانیه زمان نیاز داشت. نسل هفتم گلف R تنها در یک رقابت موفق به شکست دادن نسل جدید خود شد که آن هم تست ترمز بود و این مدل قدیمی به دلیل وزن سبکتر خود و تایرهای بزرگتری که داشت، در ترمزگیری بهتر عمل کرد. در پایان باید اظهار کنیم که کاملا ملموس بود که اعمال به روزرسانی های جزیی در پیشرانه و مشخصات فنی یک خودرو، تا چه حد می تواند در بهبود عملکرد در دنیای واقعی موثر باشد.

4.7 از 3 رای