به گزارش خودرونویس، لازم به ذکر است که گلف R تنها استیشن سریع و جذاب فولکس واگن نیست و این کمپانی مدتی پیش آرتئون R استیشن را هم با استایلی بسیار جذاب معرفی کرده بود. گلف R استیشن تمام ویژگی های خوب مدل هاچبک را به ارث برده و فضای جادارتر و کاربردی تر برای حمل بار و روف راک روی سقف دارد. این خودرو در حالت معمولی دارای 611 لیتر فضای بار در پشت صندلی ها بوده که در صورت خواباندن صندلی های عقب این فضا به 1642 لیتر افزایش می یابد.

فولکس واگن گلف R استیشن

فضای بار این خودرو فقط جادار نیست، بلکه درون آن قلاب برای آویزان کردن کیسه، تور قرار دادن چمدان، طبقه مخفی کننده و سوکت برق 12 ولت و 230 ولت هم تعبیه شده است. برای جذاب تر شدن این خودرو فولکس واگن قابلیت باز شدن بدون دخالت دست برای درب فضای بار به صورت الکترونیکی و سنسور پا تعبیه کرده است. از آنجایی که گلف R استیشن نسل هشت از نسل پیشین بزرگتر شده، فضای پا سرنشین در ردیف عقب به لطف فاصله بین دو محور کشیده تر افزایش یافته است.

نمای جانبی فولکس واگن گلف R استیشن

مشخصات فنی فولکس واگن گلف R استیشن

به جز فضای بزرگتر و کابردی تر، در زیر کاپوت همه چیز با گلف R هاچبک یکسان است. این خودرو از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 320 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه با سیستم توزیع گشتاور و 4Motion فولکس به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می شود.

کابین فولکس واگن گلف R استیشن

با توجه به افزایش وزن جزیی گلف R استیشن نسبت به نمونه هاچیک، شتاب اولیه این خودرو 0.2 ثانیه کندتر بوده و طی 4.9 ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. ولی بیشینه سرعت قابل پیمایش بدون تغییر باقی مانده و در حالت استاندارد قادر به دست یابی به 250 کیلومتر بر ساعت سرعت و در صورت سفارش پکیج پرفورمنس R بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو به 270 کیلومتر بر ساعت می رسد. در صورت سفارش این پکیج، رینگ های 19 اینچی جایزگزین رینگ های 18 اینچی استاندارد این خودرو شده و مد رانندگی دریفت هم به این استیشن قدرتمند و کاربردی اضافه می شود.

 

منبع motor1
5 از 3 رای