اخبار خودرو جهان
افزایش قدرت نسخه پایه

فولکس واگن جتا 2022 معرفی شد

سه شنبه - ۲ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن جتا 2022

شعبه آمریکایی فولکس واگن با عرضه یک نسخه لیمیتد ادیشن در حال خداحافظی با پاسات فعلی بوده که دلیل آن کاهش تقاضا برای خرید این سدان سایز متوسط است. این در حالی بوده که فروش سدان کامپکت جتا در بازار آمریکا به دلیل افزایش محبوبیت این سگمنت رو به رشد بوده و سالانه تقریبا پنج درصد به نرخ فروش فولکس واگن جنا اضافه می شود. از این رو می توان گفت که فولکس واگن جتا سومین محصول پرفروش این خودروساز آلمانی در بازار آمریکاست.

طراحی ظاهری و کابین فولکس واگن جتا 2022

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن برای مدل 2022 اقدام به ارتقا و بروزرسانی جتا کرده است. تغییر طراحی سپرهای عقب و جلو باعث شده چهره این سدان کامپکت جذابتر از گذشته باشد و رنگ های جدیدی مانند آبی Rising، سفید Oryx و قرمز Kings به پالت رنگ بدنه اضافه شده و طراحی جلوپنجره نیز هم در مدل استاندارد و هم در مدلهای GLI جتا 2022 نسبت به گذشته تغییر کرده است. فولکس واگن همچنین رینگ های آلیاژی جدیدی را برای جتا عرضه کرده که بین 16 تا 18 اینچ بوده و به دو رنگ مشکی نیز می توان آنها را سفارش داد.

نمای عقب فولکس واگن جتا 2022

نسخه استاندارد فولکس واگن جتا دارای یک نمایشگر هشت اینچی دیجیتالی در پشت فرمان بوده که در نسخه های GLI یک نمایشگر 10 اینچی بزرگنر جای آن را می گیرد. نسخه های پایه فولکس واگن جتا دارای تودوزی پارچه ای برای صندلی ها با طرح لوزی شکل بوده و نسخه های مجهزتر دارای تودوزی چرم مصنوعی یا چرم طبیعی برای صندلی ها هستند. از جمله تغییرات صورت گرفته در مدل 2022 جتا، چرم قهوه ای ولکانو در کنا یک تریم دو رنگ مشکی برای تودوزی است. نسخه های GLI جتا هم دارای چرم سوزن زنی شده برای صندلی و تریم قرمز رنگ در برخی از قسمت های کابین هستند.

پیشرانه فولکس واگن جتا 2022

مشخصات فنی فولکس واگن جتا 2022

تغییرات جتا 2022 بیشتر در زیر کاپوت صورت گرفته و نسخه پایه این خودرو سرانجام پیشرانه 1.4 لیتری خود را کنار گذاشته و از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مشترک با تائوس بهره گرفته است. این پیشرانه برای انتقال قدرت با یک گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک کوپل می شود و دارای چرخه میلر بوده که از سال 2018 در اروپا رایج شده است. همین موضوع سبب شده نسخه پایه فولکس واگن جتا با 11 اسب بخار افزایش قدرت، حال 158 اسب بخاری شود و بیشینه گشتاور تولیدی آن نیز 250 نیوتن متر اعلام شده است.

نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان فولکس واگن جتا 2022

نسخه اسپرت تر GLI همچنان از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ استفاده می کند و قادر به تولید 228 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور است. این نسخه هم به گیربکس دستی وفادار مانده و به صورت آپشنال می توان گیربکس هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک DSG نیز برای آن نصب کرد. همچنین این خودرو دارای سیستم ترمز فولکس واگن گلف R نسل هفتم و تعلیق چند اتصالی در ردیف عقب بوده که جایگزین سیستم میله پیچشی نسخه استاندارد جتا شده است.

کابین فولکس واگن جتا 2022

نسخه های جدید جتا برای 2022

اگر نسبت به خرید یک مدل اسپرت جتا علاقه دارید و بودجه خرید نسخه GLI را ندارید، می توانید به سراغ تریم اسپرت بروید که جایگزین مدل R لاین پیشین شده است. این نسخه به رینگ های 17 اینچی، قفل الکترونیکی دیفرانسیل و سیستم تعلیق سخت تری نسبت به جتا استاندارد مجهز شده و دارای تریمی تیره در استایل بیرونی و تودوزی مشکی رنگ سقف از داخل است. این نسخه جدید بین نسخه پایه S جتا و تریم های گران قیمت تر SE، SEL و نسخه پرچمدار GLI قرار می گیرد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟