اخبار خودرو جهان
جذاب ترین ون جهان

فولکس واگن ترانسپورتر T7 مولتی ون رونمایی شد

شنبه - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن ترانسپورتر T7 مولتی ون

فولکس واگن مدت ها بود که خبر توسعه نسل جدید ترانسپورتر T7 را داده بود. سرانجام انتظار به پایان رسیده و فولکس واگن نسل جدید این ون دوست داشتنی همه فن حریف همه کاره یعنی ترانسپورتر T7 مولتی ون را که مناسب برای حمل سرنشین و کمپر بوده را رونمایی کرده است.

مشخصات فنی فولکس واگن ترانسپورتر مولتی ون T7

به گزارش خودرونویس، بزرگترین خبر در خصوص نسل جدید ترانسپورتر T7 در خصوص پیشرانه است. برای اولین بار فولکس واگن ترانسپورتر مولتی ون به پیشرانه پلاگین هیبریدی به نام eHybrid مجهز شده است. این سیستم هیبریدی متشکل از یک پیشرانه 1.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی 114 اسب بخاری بوده که روی هم رفته بیشینه قدرت 215 اسب بخار را تولید می کند.

فولکس واگن ترانسپورتر T7 مولتی ون

یک باتری لیتیوم یونی 13 کیلووات ساعتی وظیفه تامین نیروی موتور الکتریکی را بر عهده دارد که در قسمت پایینی کف کابین جانمایی شده و پورت شارژ آن نیز در سمت راست بدنه جانمایی شده است. فولکس واگن در این لحظه مطلبی در خصوص بیشینه سرعت قابل پیمایش در حالت الکتریکی و مسافت قابل پیمایش در حالت شارژ کامل اعلام نکرده؛ به جای آن صرفا گفته ترانسپورتر مولتی ون جدید قادر است در حالت شارژ کامل باتری سفرهای کوتاه درونشهری داشته باشد. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دو کلاچه DSG به چرخ ها منتقل می شود.

فولکس واگن ترانسپورتر T7 مولتی ون

اگر به پیشرانه پلاگین هیبریدی علاقه ندارید، می توانید نسخه درونسوز ترانسپورتر را انتخاب کنید. در ابتدای عرضه فولکس واگن ترانسپورتر را با دو پیشرانه بنزینی عرضه می کند. نسخه ضعیف تر از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 134 اسب بخار بهره گرفته و نسخه قدرتمندتر به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 201 اسب بخار قدرت مجهز شده است. همچنین یک پیشرانه توربودیزل چهار سیلندر با 148 اسب بخار قدرت نیز برای این خودرو از سال آینده در دسترس است. هر سه مدل برای انتقال قدرت به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه DSG متکی هستند.

نمای عقب فولکس واگن ترانسپورتر T7 مولتی ون

کابین و تجهیزات ترانسپورتر T7

ویژگی اصلی ترانسپورتر مولتی ون چند منظوره بودن آن است. نسل جدید ترانسپورتر T7 مقداری نسبت به نسخه پیشین بزرگتر شده و نسخه طویل آن دارای 4053 لیتر فضای بار است. شاید در خصوص چیدمات ماژولار صندلی های ترانسپورتر جدید مطلبی شنیده باشید؛ این خودرو دارای صندلی های عقب مجزا از یکدیگر بوده که قابل تنظیم بوده و به سادگی می توان آنها را باز کرد. اینها تنها بخشی از ویژگی های کابین ترانسپورتر جدید هستند که فولکس آن را به یک لژ یا نشیمن تشبیه کرده است. صندلی های ردیف دوم این خودرو قابلیت چرخش 180 درجه ای دارند تا یک سالن کنفرانس کوچک در قسمت عقب پدید آید. یک میز چند منظوره کوچک نیز میان صندلی ها قرار دارد که می توان آن را به جلو یا هرسمت دیگر که نیاز باشد حرکت داد.

کابین فولکس واگن ترانسپورتر T7 مولتی ون

بالای سر مسافران، یک سقف شیشه پانورامیک قرار دارد و در مقابل راننده و سرنشین جلو نیز بیش از پیش تجهیزات دیجیتالی دیده می شود. در مقابل راننده یک نمایشگر 10.25 اینچی دیجیتالی برای نشان داده اطلاعات مهم خودرو قرار دارد؛ در میان داشبورد هم یک نمایشگر 10 اینچی برای سیستم مالتی مدیا نصب شده که لمسی بوده و اگر هنوز هم راضی نشدید، یک هد آپ دیسپلی رنگی هم برای این خودرو نصب شده که اولین در بین محصولات تجاری گروه خودروسازی فولکس واگن است.

کابین فولکس واگن ترانسپورتر T7 مولتی ون

کابین به طور کلی طراحی ساده ای دارد؛ ولی تکنولوژی بالایی پشت آن نهفته است. درون کابین ترانسپورتر T7 سیستم صوتی قدرتمند هارمن کاردن با 14 بلندگو نصب شده که 840 وات قدرت دارد؛ ضمن اینکه در سرتاسر کابین پورت های شارژی برای اتصال به انواع دستگاه های الکترونیکی تعبیه شده است.

کابین فولکس واگن ترانسپورتر T7 مولتی ون

فولکس سیستم های ایمنی و کمکی راننده متعددی را برای ترانسپورتر T7 تدارک دیده که به منظور ایمنی، راحتی و کمکی راننده هستند که شامل سیستم ترمز اضطراری خودکار، کمکی تثبیت خطوط و کروز کنترل تطبیقی هستند. به لطف سیستم Car2X هم می توان با سایر خودروهای اطراف مکالماتی را برقرار کرد. به لطف وجود کروز کنترل تطبیقی و کمکی تعویض خطوط، حالت رانندگی نیمه خودران برای ترانسپورتر T7 به ارمغان آمده است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟