به گزارش خودرونویس، البته بروزرسانی های مهمی از در فورد فیستا فیس لیفت اعمال شده که شامل نصب چراغ های LED به صورت استاندارد روی تمامی مدل های 2022 این خودروست. مدلهای گران قیمتتر فیستا 2022 دارای چراغ های LED ماتریکس مجهز به نور بالای غبار زدا هستند که دقیقا همین تکنولوژی روی رقبایی مانند فولکس واگن پولو، سئات ایبیزا و اوپل کورسا نیز دیده می شود.

فورد فیستا 2022

استایل ظاهری و کابین فورد فیستا 2022

چراغ های جلو در قسمت های محیطی دارای تریم مشکی رنگ هستند. چراغ های عقب نیز به صورت آپشنال از نوع LED قابل سفارش بوده که دارای تریم دودی هستند. همانند گذشته، هر یک از نسخه های فورد فیستا دارای جلوپنجره با دیزاین مخصوص به خود بوده و تغییراتی هم در برخی از قسمت های بدنه دیده می شود که باعث شده استایل تریم های مختلف این خودرو از یکدیگر جدا باشند. همچنین یک نسخه ST لاین به ظاهر اسپرت نیز برای فیستا 2022 توسعه داده شده که دارای جلوپنجره بالایی باز طراحی شده و مش بندی لانه زنبوری مشکی براق، ورودی هوای پایینی بزرگتر در قسمت پایینی سپر و ورودیهای هوای مصنوعی همرنگ با بدنه در قسمت های کنار سپر است.

نمای عقب فورد فیستا ST 2022

نسخه های پایینتر Trend و تیتانیوم فورد فیستا 2022 هر کدام دارای چهره ظاهری بروزرسانی شده هستند و نسخه اسپرت ST نیز با رنگ جدید سبز Mean قابل سفارش است. فورد همچنان قصد دارد نسخه هاچبک سه درب فورد فیستا را حفظ کند که تقریبا هیچ رقیب مستقیمی در بازار جهانی دیگر ندارد و رقبا از تولید چنین مدلی با این استایل بدنه صرف نظر کرده اند. همچنین در صورت سفارش پکیج آپشنال Vignale، تجهیزات استایل لاکچریتر و تجهیزات بیشتری روی فیستا 2022 نصب می شوند.

کابین فورد فیستا 2022

درون کابین فورد فیستا 2022 یک نمایشگر قابل شخصی سازی 12.3 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان نصب شده که به کمک دوربین نصب شده روی شیشه جلو و همچنین سیستم رهیاب، تکنولوژی جدیدی به نام Wrong Way Alert سیستم را تشکیل داده اند. در صورت سفارش نسخه ST نیز صندلی های اسپرت جدید با تکیه گاه های جانبی بهتر و پشت سریهای یکپارچه با صندلی برای این خودرو نصب می شود.

پشت آمپر فورد فیستا 2022

مشخصات فنی فورد فیستا 2022

فورد فیستا ST ده درصد افزایش گشتاور را در مدل 2022 به خود دیده و حال قادر به تولید بیشینه گشتاور 320 نیوتن متر است. این گشتاور تنها توسط یک پیشرانه 1.5 لیتری اکوبوست تولید می شود که با نمونه نصب شده روی پوما ST مشترک است. به لطف این پیشرانه که قدرت تولیدی آن کمی از 200 اسب بخار کمتر است، فورد فیستا ST می تواند طی 6.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 230 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

فورد فیستا ST 2022

یکی از ویژگی های مهم نسخه ST، وجود حالت رانندگی Track بوده که به جای مد رانندگی اکو در نسخه استاندارد فیستا روی این مدل تعبیه شده که با فعال سازی آن سیستم کنترل کشش غیر فعال شده و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی نیز به حالت Wide Slip mode یا مد لغزش های عریض و گسترده تغییر پیدا می کند. در صورت پرداخت مبلغ اضافی این هاچبک اسپرت و جذاب به دیفرانسیل محدود کننده لغزش الکترونیکی مجهز می شود که موجب بهبود هندلینگ در پیچهای تند می شود. فورد فیستا ST در نسخه استاندارد به رینگهای 17 اینچی مجهز بوده که در صورت پرداخت مبلغ اضافی رینگ 18 اینچی تیره رنگ روی آن نصب می شود.

فورد فیستا اکتیو 2022

نسخه معمولی فورد فیستا هم به یک پیشرانه 1 لیتری اکوبوست مجهز شده که در سه نسخه با سطوح قدرت 100، 125 و 155 اسب بخار به بازار عرضه می شود. این پیشرانه سه سیلندر از سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی در دو مدل قدرتمندتر بهره می برد و برای انتقال قدرت با گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه کوپل می شود.

منبع motor1
5 از 3 رای