به گزارش خودرونویس، فورد با عرضه اکواسپرت اکتیو که نسخه ای با استایل خشن تر نسبت به مدل های معمولی است، سعی در به روزرسانی و افزایش جذابیت کوچک ترین کراس اوور خود دارد. این محصول جدید نیز به خانواده اکتیو محصولات فورد شامل فیستا، فوکوس و Ka+ اضافه شده و انتظار می رود که فروش خوبی را در بازارهای جهانی تجربه کند.

نمای جانبی فورد اکواسپرت اکتیو

تفاوت های اکواسپرت اکتیو با مدل معمولی

همانند سایر محصولات فورد که پسوند اکتیو را در نامشان یدک می کشند، اینی مدل جدید نیز به منظور بیراهه نوردی های سبک و طبیعت گردی ساده و ماجراجویی در طبیعت توسعه یافته است. فورد به منظور افزایش قابلیت های بیراهه نوردی، مقداری ارتفاع اکواسپرت اکتیو را نسبت به مدل استاندارد افزایش یافته و قطعاتی پلاستیکی اطراف آرک چرخ ها و صفحاتی محافظ برای این خودرو نصب کرده تا چهره آن خشن و مقاوم به نظر برسد.

البته فورد تنها به تغییرات ظاهری این خودرو بسنده نکرده و به روزرسانی های سخت افزاری نیز شامل ارتقا شاسی، نصب سیستم تعلیقی سخت تر و دیفرانسیل محدود کننده لغزش نیز برای این خودرو نصب کرده است.

نمای عقب فورد اکواسپرت اکتیو

استایل ظاهری اکواسپرت اکتیو

فورد به صورت استاندارد این کراس اوور کامپکت شبه آفرودی خود را به رینگ های 17 اینچی به خصوصی مجهز کرده است. اکواسپرت اکتیو به لطف تریم مشکی بیرونی و همچنین تودوزی چرم مصنوعی جدید داخل کابین در نگاه اول از سایر مدل های این خودرو قابل تشخیص است. این خودرو یکی از مجهزترین مدل های اکواسپرت بوده و این بدان معناست که فورد تجهیزاتی همانند کروز کنترل، نمایشگر لمسی هشت اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی، آینه های جانبی برقی گرمکن دار، چراغ های LED روشنایی در روز، شیشه های دودی و شیشه های برقی عقب و جلو را به صورت استاندارد برای آن در نظر گرفته است.

صندلی فورد اکواسپرت اکتیو

مشخصات فنی فورد اکواسپرت اکتیو

کمپانی فورد به صورت ویژه اکواسپرت اکتیو را برای بازار اروپا طراحی کرده و قصد دارد که آن را در کارخانه Craiova در رومانی در کنار سایر محصولات جدید خود مانند کراس اوور پوما و پوما ST به تولید برساند. در این لحظه فورد قصد نصب یک پیشرانه توربوشارژ 1 لیتری اکوبوست سه سیلندر با بیشینه قدرت تولیدی 125 اسب بخار را برای اکواسپرت اکتیو دارد. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود. ممکن است در ادامه فورد پیشرانه هایی قدرتمندتر و گیربکس اتوماتیک نیز برای این کراس اوور سوپرمینی نصب کند.

 

سخن پایانی

فورد قصد دارد اکواسپرت اکتیو را در رومانی با قیمتی معادل 21 هزار و 100 یورو به فروش برساند؛ این قیمت برای این خودرو بسیار زیاد به نظر می رسد. چراکه با همین نرخ شما قادر به خرید یک نسخه فول پوما در رومانی هستید. البته فورد به مناسب اولین عرضه این خودرو قصد دارد که اکواسپرت اکتیو را فعلا با قیمت 15 هزار و 250 یورو به فروش برساند.

منبع motor1
5 از 1 رای