مشخصات فنی فورد اورست BaseCamp

به گزارش خودرونویس، این خودرو بر پایه نسخه Trend فورد اورست توسعه یافته که به صورت ویژه دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک و پیشرانه دیزلی است. مشتریان قادر هستند اورست BaseCamp را با یک پیشرانه 2 لیتری دیزلی دو توربوشارژ با 210 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور و یا یک پیشرانه 3.2 لیتری پنج سیلندر خطی با 192 اسب بخار قدرت و 470 نیوتن متر گشتاور سفارش دهند.

فورد اورست Basecamp

هر دو پیشرانه ذکر شده برای انتقال قدرت با گیربکس هایی اتوماتیک کوپل شده اند. پیشرانه چهار سیلندر برای انتقال قدرت با یک گیربکس 10 سرعته و پیشرانه پنج سیلندر با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک کوپل شده است.

 

تفاوت های فورد اورست BaseCamp با مدل استاندارد

جدای این صحبت ها، چه چیزی فورد اورست BaseCamp را از نسخه معمولی این اسیووی آفرودی متمایز می کند؟ این نسخه به اکسسوری های آفرودی مجهز شده که ویژه افرادی است که تمایل دارند با اورست در مسیرهای صعب العبور خارج از جاده و ناهموار تردد کنند. اکسسوری های جدید نصب شده برای این خودرو از اسنورکل گرفته تا گارد جدید با یک پروژکتور نواری LED هستند. همچنین فورد استرالیا برای این اسیووی آفرودی روف راک، باربند سقفی، سایه بان خفاشی جانبی و قلاب یدک کشی نصب کرده است. به منظور تمایز ظاهر این مدل با نسخه استاندارد هم تریم خاکستری رنگ در بسیاری از قسمت های بدنه اورست BaseCamp از جمله رینگها، سپر، رکاب و جلوپنجره اعمال شده است.

نمای عقب فورد اورست Basecamp

قیمت

فورد استرالیا قصد دارد که نسخه مجهز به پیشرانه 3.2 لیتری پنج سیلندر دیزلی را با قیمت 65 هزار دلار استرالیا که چیزی معادل 47 هزار و 100 دلار آمریکا می شود، به بازار عرضه کند. نسخه قدرتمندتر دو لیتری چهار سیلندر توربودیزل نیز با قیمت 66 هزار 500 دلار استرالیا یا چیزی معادل 48 هزار و 200 دلار آمریکا به بازار این کشور عرضه می شود. بنا به ادعای فورد این کیت اضافه شده به فورد اورست ارزشی معادل 4450 دلار آمریکا دارد؛ ولی قیمت نسخه BaseCamp اورست در مقایسه با نسخه معمولی Trend تنها 1450 دلار افزایش داشته است.

باربند و سایه بان فورد اورست Basecamp

سخن پایانی

عرضه نسخه ویژه تولید محدود BaseCamp تنها به روزرسانی نبوده که فورد برای مدل 2021 اورست آماده کرده؛ بلکه فورد قصد دارد برای این اسیووی توانمند یک نسخه عقب محرک به نام اورست اسپرت نیز معرفی کند. نسخه Trend و تیتانیوم فورد اورست هم به روزرسانی های ظاهری ساده ای مانند مش بندی خاکستری جلوپنجره و تریم کرومی به خود دیده اند، ضمن اینکه روی جلوپنجره نسخه تیتانیوم نام Everest نصب شده است.

منبع motor1
5 از 1 رای